fbpx

Czego chcą farmaceuci? Rodzaje treści, które pomogą Ci dotrzeć do pracowników aptek?

Farmaceuci to grupa odbiorców ceniąca sobie treści wysokiej jakości. Materiały do farmaceutów, by mogły być uznane za wartościowe muszą być wyposażone w informacje niezbędne podczas codziennej pracy w aptece. Zastanawiasz się czego chcą farmaceuci? Jakie treści trafiają do pracowników aptek? Czytaj dalej.   

Content marketing w farmacji – Jak tworzyć skuteczne treści do farmaceutów?

Farmaceuci chętnie sięgają po wysokiej jakości materiały edukacyjne. Wartościowy content powinien zarówno mieć wartość marketingową, jak i wspierać farmaceutów w codziennej pracy w aptece. Treści tworzone dla farmaceutów nieuwzględniające ich potrzeb mogą skutkować zmniejszoną liczbą rekomendacji. Tworząc materiały niedopasowane do potrzeb grupy odbiorców, firmy farmaceutyczne narażają się na zmniejszenie zasięgów tworzonych materiałów.   

Czego chcą farmaceuci? – Treści skierowane do pracowników aptek

Aby tworzyć materiały do farmaceutów należy zadać sobie kluczowe pytanie: „Czego chcą farmaceuci?”, a następnie zastanowić się jakie materiały mogą okazać się dla nich przydane? Do materiałów, z którymi farmaceuta może zetknąć się podczas pracy w aptece należą: materiały od przedstawicieli, wideo, teksty blogowe, posty w social media, podcasty, reklamy banerowe mailingi i newslettery.   

Jak zwiększyć poziom rekomendacji produktu?

Odpowiednio przygotowane oraz dopasowane do potrzeb farmaceutów treści mogą wpłynąć wzrost poziomu rekomendacji. Format przygotowanych materiałów jest kluczowy w ich prawidłowej interpretacji. Ułatwia dopasowanie rodzajów komunikatów do odpowiedniego nośnika przekazu. Nie każdy komunikat osiągnie takie same wyniki poziomu skuteczności w różnych formatach. Wykorzystując różnorodne formy treści firma farmaceutyczna zyskuje możliwość wzrostu współczynnika dotarcia oraz zrozumienia przekazu przez farmaceutę.   

Każdy komunikat powinien być rozpatrywany pod kątem różnych narzędzi przekazu. Treści w formie pisanej, mimo iż chętnie wykorzystywane, nie zawsze okażą się idealnym rozwiązaniem. Firma przed podjęciem decyzji, jaki format treści wykorzysta powinna przeanalizować dostępne możliwości i sprawdzić, czy komunikat przekazany z wykorzystaniem tego narzędzia będzie wystarczająco skuteczny.   

Dobór komunikatów do nośników przekazu – Komunikacja do farmaceutów

Z uwagi na istotę różnorodności zarówno kanałów komunikacji, jak i rodzajów treści, 3PG gwarantuje pełną dowolność w doborze formatów. Każdy nośnik przekazu dopasowywany jest do ustalonych komunikatów marketingowych. Do formatów treści wykorzystywanych w 3PG zaliczyć możemy:  

  1. Wideo  
  2. Teksty blogowe  
  3. Posty w social media  
  4. Reklamy banerowe  
  5. Mailingi  
  6. Newslettery  
  7. Materiały od przedstawicieli  

Stawiamy przede wszystkim na odpowiednie dopasowanie narzędzi do komunikatu, by mógł być maksymalnie czytelny dla farmaceuty.  

Formaty wideo – Co rekomendujemy?

3PG w swojej aktualnej ofercie posiada dwa typy wideo:  

– „Co warto przekazać pacjentowi?” – stworzone zostało z myślą o farmaceutach, którym zależy, by poznać specyfikę produktu oraz najważniejsze informacje na jego temat.  

Treść wideo oparta jest na:  

  1. historii substancji  
  2. wskaźnikach  
  3. co trzeba przekazać pacjentowi  
  4. co warto powiedzieć jeśli jest czas?  
  5. co mówią nowe badania?  

– „Wyjaśniamy!” – ma na celu omówienie jakiegoś trudnego lub kontrowersyjnego tematu z zakresu farmacji. Wideo ma za zadanie przekazanie ciekawych informacji z branży farmacji w przystępny dla odbiorcy sposób.  

Dodatkowo, z myślą o farmaceutach preferujących treści w formie pisanej powstały artykuły poruszające zagadnienia w klasycznym formacie.  

Różnorodność formatów – Artykuły

Formaty artykułów dostępne na portalu opieka.farm to:  

– „Ścieżka rekomendacji” – to format omawiający produkt/substancję dostępną bez recepty oraz sposób jej bezpiecznej rekomendacji. Format ten jest stworzony z myślą o firmach, którym zależy, by ułatwić farmaceutom pracę z produktem oraz przekazać istotne informacje na jego temat, niezbędne w procesie rekomendacji. Ścieżka rekomendacji to artykuł, który w sposób szczegółowy przygotuje przedstawiciela do przedstawienia farmaceucie informacji niezbędnych do poznania produktu oraz jego właściwości, które później wykorzysta w codziennej pracy.   

– „Wyjaśniamy!” – omawia treści ciekawe i nurtujące dla farmaceuty. Jest to wąski zakres tematyczny, skupiający się wokół jednej problematyki w obrębie artykułu. Celem artykułu „Wyjaśniamy” jest w sposób szczegółowy objaśnienie przedstawianego zagadnienia, w taki sposób, by był on zrozumiały dla farmaceuty i mógł uzyskać dzięki niemu wiedzę z zakresu wybranych zagadnień.  Chcesz dowiedzieć się więcej na temat wykorzystania tekstu w komunikacji do farmaceutów? Sprawdź!

Mailing – Źródło dotarcia do farmaceutów

Firma farmaceutyczna może także zdecydować się na wykorzystanie narzędzia komunikacji w postaci mailingu. Mailing przybiera formę, dzięki której w jednym miejscu zgromadzone są najważniejsze informacje o produkcie oraz firmie. Kampania mailingowa sprawdzi się szczególnie w przypadku firm, które chcą zwiększyć świadomość farmaceutów na temat produktu lub właściwości.   

Graficzna forma komunikacji – Banery

Wirtualna forma promocji byłaby niekompletna bez graficznych form komunikacji. Banery świetnie sprawdzą się podczas promocji produktu, a także wizerunku marki. Jeśli firma skupi się na jednolitej linii wizerunkowej, baner umożliwi jej zwiększenie rozpoznawalności. Banery są rekomendowaną formą promocji w sytuacjach, gdy klienci nie znają marki lub produktu.  

Posty w social media stanowią przystępne dla odbiorcy źródło cennych informacji. W 3PG wykorzystujemy je w celach edukacyjnych i informacyjnych. Ich zwięzła formuła oraz czytelna struktura umożliwiają dotarcie do farmaceutów z krótkim komunikatem marketingowym. Nasz Facebook oraz Instagram bogate są w treści przydatne w codziennej pracy, których rozwinięcie można znaleźć na portalu.   

Content marketing – Farmacja

Tworzenie contentu skierowanego do farmaceutów jest kluczowym elementem każdej kampanii. Odpowiednio dobrany format oraz komunikat mogą utrwalić w farmaceucie pozytywne nastawienie do produktu lub marki. Istotą każdej kampanii jest treść. Na jej prawidłowy przekaz składa się kilka czynników. Format i komunikat muszą tworzyć spójną całość.   

Treści przedstawione w czytelny i jasny sposób mogą okazać się trafnym rozwiązaniem w komunikacji do farmaceutów. Aby komunikat został w pełni zrozumiany przez farmaceutę należy odpowiedzieć sobie na pytanie w jaki sposób najskuteczniej zostanie przekazana informacja w nim zawarta.   

Wykorzystanie różnorodnych form przekazu może przyczynić się do skuteczniejszej dystrybucji treści. Umożliwiając farmaceucie dotarcie do informacji o produkcie w różnych formatach, firma farmaceutyczna zyskuje możliwość skutecznej komunikacji z szerszą grupą odbiorców.   

Różnorodność treści – Dlaczego warto?

Wykorzystanie różnorodnych narzędzi w komunikacji do farmaceutów jest kluczowym elementem tworzenia contentu. Dobór formatu powinien odbywać się po uwzględnieniu możliwości, jakie niesie ze sobą każdy z nich. Niektóre treści wymagają wykorzystania takich nośników jak wideo, podcast, natomiast inne będą przyswajane w sposób skuteczny dopiero po wykorzystaniu tradycyjnych środków komunikacji takich jak tekst, banery.   

Dzięki szerokiej gamie nośników treści wykorzystywanych przez 3PG mamy możliwość dopasowania contentu do potrzeb określonego komunikatu. Dbamy, aby komunikacja między firmą farmaceutyczną a farmaceutą była w pełni czytelna.   

Treści skrojone na miarę farmaceuty

Twórz treści oparte na tym, czego chcą farmaceuci. Sprawdź, jakie nośniki komunikacji wykorzystujemy. Skontaktuj się z nami, w celu omówienia koncepcji kampanii dla Twojej firmy.   

 

Sprawdź nasze case study

Case study – Podręczniki z naklejką reklamową dla producenta żywności specjalistycznej

Czytaj →

Case study – Szkolenie dla przedstawicieli producenta żelu stomatologicznego

Czytaj →

Case study – Dedykowany nakład podręcznika dla firmy farmaceutycznej

Czytaj →

Case study – Nakład podręczników dla sieci aptek

Czytaj →

Case study – Reklama displayowa aerozolu na skórę do odkażania

Czytaj →

Subskrybuj newsletter #knowledgedelivered.

Zapisz się, by otrzymać darmowy dostęp do naszego autorskiego e-book'a - Dotarcie do farmaceutów. Zyskaj wiedzę, która daje przewagę w docieraniu do farmaceutów

Twoje imię(wymagane)
Zgoda(wymagane)

Więcej wpisów

36% farmaceutów uważa, że nie otrzymują odpowiedniej wiedzy na temat produktów od Przedstawicieli – Dane 3PG

Wizyty Przedstawicieli w aptekach nie zawsze przynoszą pożądane efekty. Odpowiednie przygotowanie z zakresu wiedzy produktowej jest kluczem do dodarcia do farmaceuty.
Czytaj →
Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? - 3PG - wyjaśnia

Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? – 3PG wyjaśnia

Wizyty przedstawicielskie to istotny element promocji produktu. Ale czy takie działanie jest skuteczne? Co zrobić, aby farmaceuta chciał dowiedzieć się czegoś więcej? Czy przedstawiciel farmaceutyczny ...
Czytaj →

7 zasad, które gwarantują sukces kampanii

Oczekiwania farmaceutów a komunikacja marketingowa producentów 84% farmaceutów zadeklarowało, że to wiedza na temat produktu ...
Czytaj →
Scroll to Top