fbpx

Jak stworzyć skuteczne materiały sponsorowane, by farmaceuci chcieli je czytać?

Farmaceuci, podobnie jak klasyczni użytkownicy sieci każdego dnia spotykają się z ogromną ilością treści o zabarwieniu marketingowych. Bombardowani materiałami sponsorowanymi omijają je szerokim łukiem. Istnieje jednak wąski zakres materiałów promocyjnych, które potrafią przekonać farmaceutę do skutecznej rekomendacji. Chcesz dowiedzieć się jak tworzyć treści do farmaceutów? Co sprawia, że farmaceuta przeczyta broszurę, a nie ją wyrzuci? Czytaj dalej.  

Jak tworzyć materiały marketingowe dla farmaceutów?

Każdego dnia przez ręce farmaceuty przechodzą kolejne materiały branżowe i marketingowe. Wiele z nich, jeszcze przed przeczytaniem wylądowało na farmaceutycznej stercie makulatury. Nieliczne zostały na długo w umysłach pracowników aptek. Przedstawiciele firmy marketingowych i farmaceutycznych wciąż zadają sobie pytanie – Jak tworzyć materiały marketingowe dla farmaceutów? Nie jest to łatwe zadanie, ale odpowiednie przyjrzenie się grupie docelowej, zbadanie jej potrzeb oraz dokonanie kompleksowej analizy może przyczynić się do wzrostu poziomu rekomendacji wśród pracowników aptek, co może znacząco wpłynąć na sprzedaż. Sprawdź, jakie materiały tworzyć dla farmaceutów, by chętnie rekomendowali produkty Twojej firmy.  

Content niosący wartość dla farmaceuty

Jak podaje raport „Czego chcą farmaceuci?” (2019), farmaceuci w znaczącej większości (82,1% badanych) lubią formę artykułów sponsorowanych. Wbrew pozorom, pracownicy aptek nie traktują materiałów sponsorowanych dostępnych na portalach jako bezwartościowy opis produktu. Respondenci zwrócili uwagę, że mogą stanowić ciekawy i rzetelny opis zagadnienia, lecz podkreślają, że kluczowa jest dla nich jasność sytuacji, że jest to tekst sponsorowany oraz jakość przekazywanej wiedzy. Wynika z tego, że uczciwe traktowanie swoich odbiorców zostaje przez nich docenione.  

Zrozumienie potrzeb odbiorców – Komunikacja do farmaceutów

Raport „Czego chcą farmaceuci?” (2019) przestawia nam w sposób dosadny istniejącą rzeczywistość „Farmaceuci czują przesyt i zmęczenie kierowaną do nich komunikacją. Nie chodzi o ty by dużo mówić, ale by mówiąc – dużo przekazać”. Zdanie to, będące odpowiedzią jednego z respondentów na problematykę tworzenia materiałów marketingowych dla pracowników aptek, idealnie oddaje to czego często w materiałach tych brakuje – zrozumienia potrzeb odbiorcy. Farmaceuci jasno komunikują nam rosnącą potrzebę chęci dostępu do materiałów, które realnie wpłyną na komfort pracy za pierwszym stołem oraz wzrost poziomu wiedzy na określonej płaszczyźnie.  

Skuteczna rekomendacja – Farmaceuta kanałem dotarcia do pacjenta

Farmaceuci to bardzo wpływowa grupa, to od nich często zależy, na jaki produkt ostatecznie zdecyduje się pacjent. Posiadają duży zasób wiedzy, który chętnie wykorzystują podczas procesu rekomendacji. Farmaceuci biorący udział w badaniach przeprowadzanych przez 3PG często podkreślają istotę wartości edukacyjnej, jaką niosą sobą materiały marketingowe.  

Skuteczna promocja do farmaceutów

Farmaceuta przekonany do wartości produktu oraz marki chętnie dokona jej rekomendacji. Treści marketingowe, które nie posiadają walorów edukacyjnych, nie przyniosą takich efektów jak fiszki, ściągi oraz książki,  które poza reklamą produktu posiadają także istotny zasób wiedzy, który może zostać wykorzystany podczas pracy za pierwszym stołem.  

Tworzenie materiałów reklamowych, które zostaną ominięte przez farmaceutę lub staną się elementem procesu recyklingu nie jest skutecznym rozwiązaniem promocyjnym. Praktyczniejszym rozwiązaniem jest stworzenie treści, które będą chętnie czytane przez pracowników aptek i przede wszystkim na bieżąco wykorzystywane.  

Materiały edukacyjne – Nośnik komunikatów marketingowych

Materiały Wydawnictwa Farmaceutycznego tworzone są z myślą o farmaceutach i ich potrzebach. Wiemy czego chcą farmaceuci i chętnie wykorzystujemy tę wiedzę w praktyce. Treści marketingowe, które proponujemy zawsze wzbogacone są  o wartość edukacyjną.  

Tworzone przez nas materiały mają na celu wspierać pracowników aptek oraz dostarczać im wiedzę produktową, która poza wartością marketingową będzie dla nich użyteczna podczas pracy. Według danych zaprezentowanych przez 3PG w raporcie z 2019 roku, aż 83% farmaceutów, biorących udział w badaniu uznało obiektywny podręcznik z dodatkowymi stronami reklamowymi za wartościowy materiał. Dane te po raz kolejny pokazują nam jak ważne jest tworzenie treści, które będą używane przez farmaceutów.  

Podręcznik – Źródło wiedzy i nośnik komunikatu

Podręczniki Wydawnictwa Farmaceutycznego pełnią rolę nie tylko marketingową, ale przede wszystkim edukacyjną. Z tego względu jeżeli są dobrze dobrane to będą promować produkt w aptece przez długie lata. Farmaceuci chętnie korzystają z informacji przekazywanych w formie papierowej, a zawarte w podręczniku treści umożliwiają im szersze zapoznanie się z produktem. 

Treści umieszczone na portalu opieka.farm  bazują na wiedzy i umiejętnościach farmaceutów praktyków, konsultowane z lekarzami i prawnikami stanowią ogromny obszar wiedzy dla pracowników aptek. Zarówno materiały własne, jak i sponsorowane stanowią podstawę do nabywania wiedzy z zakresu opieki farmaceutycznej.  

Treści tworzone przez farmaceutów dla farmaceutów

Sekretem naszych treści jest jakość, praktyka i niezawodna struktura. Tworzą je farmaceuci dla farmaceutów. Redaktorzy pracujący za pierwszym stołem, tak jak inni pracownicy aptek każdego dnia spotykają się z opieką farmaceutyczną w praktyce. Tworząc materiały skierowane do farmaceutów bazują zarówno na własnych doświadczeniach, jak i swoich kolegów i koleżanek z branży.  

Materiał sponsorowany – Wartość marketingowa i dydaktyczna

Jak podają dane przedstawione w raporcie „Czego chcą farmaceuci?” (2019) kluczem jest komunikacja między firmą i pracownikami aptek. Na podstawie wnikliwej analizy stwierdzić możemy, że farmaceuci chętnie wykorzystują także materiały sponsorowane, które wzbogacone są o materiały naukowe oraz dydaktyczne.  

Istotnym elementem każdej kampanii jest dopasowanie treści do wymagań odbiorcy. Farmaceuci to wymagająca grupa, z materiałami sponsorowanymi spotykają się każdego dnia. Aby zapaść w umyśle farmaceuty na dłużej, należy stworzyć materiał, który wykorzysta w swojej pracy lub procesie edukacji. Chcesz dowiedzieć się więcej? Sprawdź nasz najnowszy wpis na – Czego chcą farmaceuci? Rodzaje treści, które pomogą Ci dotrzeć do pracowników aptek?.

Treści, które docenią farmaceuci

Kluczem do stworzenia skutecznych materiałów marketingowych jest poznanie farmaceutów, ich potrzeb oraz preferencji. Farmaceuci chętnie wykorzystują treści dostępne zarówno w wersji cyfrowej, jak i papierowej w codziennej pracy. Aby skutecznie tworzyć materiały sponsorowane, należy przede wszystkim skupić się na ich wartości edukacyjnej. Nie powielaj błędów innych marketerów i stwórz treści, które poza estetyczną osłoną będą skrywać prawdziwą wartość. Farmaceuci to docenią.  

Spraw, aby farmaceuta chciał wracać do tworzonych przez twoją firmę materiałów. Skontaktuj się z nami, a pomożemy stworzyć Ci materiały na miarę farmaceutów.  

 

Sprawdź nasze case study

Case study – Wzbogacenie współpracy z sieciami aptek

Czytaj →

Case study – Materiały edukacyjne dla producenta maści przeciwbólowych

Czytaj →

Case study – Szkolenie dla przedstawicieli producenta żelu stomatologicznego

Czytaj →

Case study – Program edukacyjny dla leku z wysoką zawartością magnezu​

Czytaj →

Case study – Reklama displayowa aerozolu na skórę do odkażania

Czytaj →

Więcej wpisów

36% farmaceutów uważa, że nie otrzymują odpowiedniej wiedzy na temat produktów od Przedstawicieli – Dane 3PG

Wizyty Przedstawicieli w aptekach nie zawsze przynoszą pożądane efekty. Odpowiednie przygotowanie z zakresu wiedzy produktowej jest kluczem do dodarcia do farmaceuty.
Czytaj →
Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? - 3PG - wyjaśnia

Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? – 3PG wyjaśnia

Wizyty przedstawicielskie to istotny element promocji produktu. Ale czy takie działanie jest skuteczne? Co zrobić, aby farmaceuta chciał dowiedzieć się czegoś więcej? Czy przedstawiciel farmaceutyczny ...
Czytaj →

7 zasad, które gwarantują sukces kampanii

Oczekiwania farmaceutów a komunikacja marketingowa producentów 84% farmaceutów zadeklarowało, że to wiedza na temat produktu ...
Czytaj →