Skuteczne budowanie wiedzy farmaceuty na temat Twojego produktu to proces

Wiedza na temat produktu ma największy wpływ na rekomendacje pacjentowi. Skuteczna edukacja HCP wymaga dobrego zrozumienia ich potrzeb i motywacji. Dowiedz się, jak to robimy zgodnie z metodologią ACRA.

Dodaj-naglowek-1200-x-1200-px-3.png
metodologia ACRA

Przygotujemy dla Ciebie ofertę po jednym spotkaniu

Skuteczne edukowanie HCP wymaga zrozumienia ich potrzeb i odpowiedniego planowania. W naszej pracy robimy to wykorzystując metodologię ACRA. Umów wstępne spotkanie, w czasie którego przeprowadzimy badanie autoACRA, a następnie przygotujemy dla Ciebie przemyślany plan działania. 

ZAUFALI NAM M.IN.

Chcę otrzymać propozycję działań

Porozmawiajmy o możliwościach

Dowiedz się, jak pracujemy

Jak planujemy i realizujemy kampanię?

Dobre planowanie pozwala osiągać jeszcze lepsze rezultaty. Dowiedz się, w jaki sposób planujemy działania dla Ciebie w naszych kampaniach.

Planowanie:

Badamy poziom wskaźników ACRA, by określić, które obszary wymagają działań.

Analiza obecnych komunikatów i dostosowanie ich do wyzwań na danym etapie kampanii i znajomości produktu.

Dobór odpowiednich formatów treści oraz sposobów ich dystrybucji.

Zestawienie formatów treści i kanałów z kalendarzem.

Badanie oceniające znajomość i nastawienie farmaceutów do marki lub produktu przed rozpoczęciem kampanii.

Realizacja:

Prowadzenie działań komunikacyjnych w różnych kanałach komunikacji.

Bieżąca ocena wyników kampanii i optymalizacja zaplanowanych działań, by osiągać zagwarantowane dotarcie komunikatów.

Kwartalne spotkanie podsumowujące działania i jeśli wymaga tego sytuacja modyfikujące plany na kolejny etap kampanii.

Podsumowanie

Badanie pozwalające na ocenę skuteczności działań w czasie kampanii i zmianę nastawienia farmaceutów do produktu lub marki. 

Spotkanie podsumowujące działania, prezentacja raportu końcowego.

Czytaj dalej, aby bliżej poznać metodologię, zgodnie z którą przygotujemy Twoją kampanię.

metodologia ACRA

Ocena wskaźników ACRA

Przygotowując kampanie zgodnie z metodologią ACRA, określamy wartość dla 4 wskaźników, które pozwalają ustalić znajomość i nastawienie farmaceutów do Twojego produktu. Mając tą wiedzę możemy ustalić, jakie treści i działania należy wdrożyć, by budować zaufanie farmaceutów do marki.

A

WSKAŹNIK
AWARENESS

Dostarcz wiedzy o istnieniu produktu

Poziom wskaźnika Awareness mówi o tym, czy farmaceuta zna markę, skład preparatu oraz podstawowe wskazania. Jest to najważniejszy ze wskaźników, gdyż niezależnie od jakości i skuteczności preparatu, decyduje o tym, czy farmaceuta poleci produkt. 

Wysoki poziom wskaźnika Awareness oznacza, że farmaceuta zna markę, dostępne postacie
i jej podstawowe wskazania.

C

WSKAŹNIK
CONSIDERATION

Dostarcz argumentów o skuteczności i zastosowaniu

Poziom wskaźnika Consideration mówi o tym, czy farmaceuta zna powody, dla których powinien w ogóle rozważyć polecenie produktu. Może to być jego skuteczność potwierdzona badaniami, obecność w wytycznych, możliwość stosowania u dzieci lub w trakcie ciąży, wyjątkowo długi termin przydatności do spożycia, przyjemny smak czy wyraźna przewaga konkurencyjna.

Wysoki poziom wskaźnika Consideration oznacza, że farmaceuta umie wskazać, dlaczego produkt wart jest w jego ocenie rekomendacji.

R

WSKAŹNIK RECOMMENDATION

Dostarcz narzędzi do typowania pacjentów i rekomendowania produktu

Poziom wskaźnika Recommendation mówi o tym, czy farmaceuta wie komu i jak polecić dany preparat. Aby przekonać pacjenta do produktu, farmaceuta musi dokładnie wiedzieć komu ten preparat przyniesie największą korzyść, a następnie jak taką osobę rozpoznać w aptece. Po wytypowaniu odpowiedniego pacjenta farmaceuta musi mieć gotowe argumenty, by pacjent przyjął jego rekomendację, nawet wtedy, kiedy pacjent przyszedł po inny preparat.

Wysoki poziom wskaźnika Recommendation oznacza, że farmaceuta umie sprawnie wytypować pacjenta do rekomendacji produktu oraz czy wie, jak tę rekomendację skutecznie przeprowadzić.

A

WSKAŹNIK
ADVOCACY

Buduj długofalową relację opartą na zaufaniu

Poziom wskaźnika Advocacy mówi o tym czy farmaceuta uważa daną markę za swojego partnera w codziennej pracy i rozwoju. Taki farmaceuta będzie ambasadorem produktu zarówno w miejscu pracy jak i poza nim, polecając go rodzinie, przyjaciołom, czy podczas dyskusji w sieci.

Wysoki poziom wskaźnika Advocacy oznacza, że farmaceuta poleca produkt swojej rodzinie oraz znajomym i podczas dyskusji na portalach internetowych. Marka jest Partnerem farmaceuty.

Wykonaj badanie autoACRA, by otrzymać propozycję działań

Wyniki z badania pozwolą nam zaplanować kampanię multichannel dla Ciebie.

kluczowy jest komunikat

Przygotowanie macierzy komunikatów

Kampania ACRA i wszystkie działania z nią związane bazują na komunikatach, które firma chce przekazać farmaceutom. 

Klient dostarcza komunikaty, na bazie których prowadzi działania do farmaceutów (używa w mailingach, ulotkach, reklamach). Nasz dział naukowy dostosowuje komunikaty tak, by mogły być wykorzystane w poprawie poszczególnych wskaźników ACRA. Jeśli firma nie posiada stałych komunikatów, analizujemy produkt i sami proponujemy kluczowe komunikaty. Stworzona w ten sposób lista komunikatów, poprawiająca każdy z wskaźników, stanowi podstawę dalszych działań marketingowych.

Przykład:

Komunikat klienta

Syrop ma smak poziomkowy.

Komunikat wpływający na wskaźnik Recommendation

Lek można polecić dla dzieci, które lubią poziomkowy smak (bardziej niż np. wiśniowy czy cytrynowy).

Przykład:

Komunikat klienta

Wysoka skuteczność i dobra tolerancja u dzieci.

Komunikat wpływający na wskaźnik Consideration

Lek jest dobrze przebadany u dzieci i ewentualne działania niepożądane występują bardzo rzadko.

Jesteśmy w stałym kontakcie z Twoim działem medycznym

„Przy realizacji złożonych kampanii często bezpośrednio współpracuję z działami medycznymi naszych klientów. Rozumiem ich język, motywację i sprawiam, żeby działania marketingowe szły w zgodzie z wytycznymi merytorycznymi”

mgr farm. Paweł Konrad Tuszyński

Dyrektor ds. naukowych 3PG

Chcesz sprawdzić, jak mogą wyglądać twoje komunikaty?

Umów się na spotkanie, w czasie którego zbierzemy brief, by przygotować ofertę z macierzą komunikatów.

stworzenie kompletnego planu

Przygotowanie macierzy treści i kanałów

Mając gotowe komunikaty wybieramy formaty treści oraz touchpointy, w których się one pojawią. Uwzględniamy to, na jaki wskaźnik wpływamy, jak długo i jak często nasze treści powinny się pojawiać na danym etapie, jak dużo uwagi będą wymagały zaangażowania i uwagi, w czym konkretnie pomogą farmaceucie i w jakiej formie będą najbardziej odpowiednie.

Touchpointy w komunikacji z farmaceutami

Kanały, które wykorzystujemy w kampaniach ACRA

Zajmujemy się efektywną edukacją farmaceutów wykorzystując wiele formatów oraz punktów styku (touch pointów). W naszych kampaniach wykorzystujemy następujące kanały komunikacji:

Portale branżowe

Mailingi

Podręczniki

Media społecznościowe, w tym Facebook i Instagram

Platformy udostępniające video

Ebooki i materiały do pobrania

Strona www

Podcasty

Kampanie społeczne

Szkolenia on-line i off-line

Reklamy PPC

Komunikacja SMS i MMS

Webinaria

Reklamy display

Newslettery

Materiały drukowane

Konkursy wyzwania

Materiały drukowane

Sprawdź nasze spojrzenie na promocję Twojego produktu

Wykonaj badanie auto – ACRA i określ poziom wskaźników dla Twojego produktu.

Mierzalne efekty realizowanych działań

Badanie refrencyjne i weryfikujące skuteczność kampanii

Jednym z największych wyzwań marketingu jest mierzenie rezultatów. Mamy do czynienia z wieloma czynnikami, które wpływają na wyniki. Posługiwanie się danymi pośrednimi, typu wejścia na stronę czy odtworzenia wideo, posiadamy tylko przybliżony obraz naszych działań. Aby sprawdzić, w jaki sposób nasze działania wpłynęły na podejście farmaceuty do produktu, wykonujemy badanie referencyjne przed startem kampanii oraz weryfikujące po jej zakończeniu. Otrzymujemy informacje, dzięki którym możesz podejmować rozsądne decyzje strategiczne. 

Zamiana teorii na praktykę

Realizacja kampanii

Wszystkie kampanie prowadzimy w trzech etapach: rozruchu, kampanii właściwej oraz jej utrwalenia. Przez cały okres kampanii na bieżąco monitorujemy wyniki oraz optymalizujemy działania. Analizujemy osiągnięte wyniki i wyciągamy wnioski. 

Gwarantujemy określony zasięg komunikatów

Jesteśmy w stanie zagwarantować określone zasięgi Twoich komunikatów. Planujemy, realizujemy oraz optymalizujemy nasze działania w czasie trwania kampanii, zapewniając Ci bezpieczeństwo.​

Pomożemy Ci na nowo spojrzeć na Twoją obecność na rynku

Wyniki i wnioski

Podsumowanie kampanii

W czasie współpracy spotykamy się by omawiać postępy prac, a na zakończenie dzielimy się z klientem wnioskami i rekomendacjami na przyszłość. Jest to szczególnie istotne w kontekście planowania dalszych działań i ewaluacji dostawców.

Przewiń do góry