O 3PG
Pharmaceutical Publishing & Promotion Group (3PG) to grupa, która łączy farmaceutyczne media branżowe z wydawnictwem oraz agencją marketingową.

Nasza misja i wizja
Pomagamy farmaceutom pomagać pacjentom
Poprzez tworzenie i dostarczanie farmaceutom wiedzy opartej na najlepszych dostępnych dowodach naukowych i w przystępnej formie, poprawiamy jakość udzielanych pacjentom porad i świadczonych usług. Po prostu, knowledge delivered.
Misja, która definiuje nasze działania od blisko 10 lat
Na rynku działamy od 2014 roku. To właśnie wtedy dwóch farmaceutów – założycieli 3PG otworzyło swoją pierwszą aptekę, w której testowało nowe usługi farmaceutyczne. Wyszli z założenia, że apteka to miejsce, w którym największa liczba pacjentów styka się z profesjonalistami medycznymi. Niestety, tak wielki potencjał wpływu na zdrowie Polaków nie był wykorzystywany.
Aby zmienić ten stan rzeczy i mieć wpływ na zdrowie milionów pacjentów w całej Polsce, postanowili zadbać o edukację farmaceutów i pomóc im zdobywać praktyczne umiejętności. Niewiele później założyli portal opieka.farm, który z czasem stał się największym edukacyjnym portalem dla pracowników aptek głodnych praktycznej, użytecznej wiedzy. Aby pokryć potrzeby szerokiego grona aptekarzy, stworzyli także Wydawnictwo Farmaceutyczne, które od lat wydaje praktyczne podręczniki, ułatwiające pracę za pierwszym stołem oraz platformę do nauki online farmaceuta.pro.
Dziś Pharmaceutical Publishing & Promotion Group (3PG) to grupa, która łączy farmaceutyczne media branżowe z wydawnictwem oraz agencją marketingową. Mamy własne kanały dotarcia do farmaceutów: portale, na których zdobywają wiedzę, bazy mailowe, media społecznościowe. Każdego miesiąca nasze portale odwiedzają tysiące farmaceutów w poszukiwaniu wiedzy i praktycznych umiejętności, a portal opieka.farm jest największym portalem edukacyjnym dla farmaceutów.
To wszystko zbudowaliśmy bazując na naszych wartościach i celu, które pozostały niezmienne od początku naszej działalności.

Cel 3PG
Celem 3PG jest dostarczanie farmaceutom w całej Polsce wiedzy, aby mogli lepiej pomagać milionom pacjentów, których konsultują w aptekach. Cel ten realizujemy przez tworzenie i dystrybucję wiarygodnych i przystępnych treści.
Wartości 3PG
Wiarygodność
Na podstawie wiedzy, którą dostarczamy farmaceutom, każdego dnia udzielają oni tysiące porad pacjentom odwiedzającym apteki. Nie ma dla nas nic cenniejszego niż to zaufanie, którym nas obdarzyli. Od pierwszego dnia dbamy o to, by nasze treści były najbardziej wiarygodnymi na rynku, a farmaceci mogli na ich podstawie pomagać pacjentom.
Umocowanie w praktyce
Aby farmaceuta wykorzystał przekazywaną wiedzę, musi ona być przekazana w odpowiedniej formie. To, co charakteryzuje nasze treści to fakt, że piszemy o substancjach dostępnych w polskich aptekach, wykorzystujemy nazwy produktów obecne na naszym rynku oraz przekazujemy je w sposób gotowy do wykorzystania w pracy z pacjentem.
Ciągły rozwój
Tak jak ciągle zmienia się farmacja, tak samo my ewoluujemy. Regularnie prowadzimy badania wsród farmaceutów oraz naszych klientów i analizujemy ich wyniki, a na ich podstawie ulepszamy nasze usługi i produkty. Dzięki temu mamy pewność, że to co aktualnie ofertujemy najlepiej odpowiada na potrzeby naszych odbiorców.
Poznaj nasz zespół

Effiom Uman-Ntuk

Konrad Tuszyński

Kinga Pietraszewska

Kinga Milczarska

Oliwia Lasak

Kacper Puzio

Natalia Klimczak

Kacper Gradowski

Natalia Janeczko

Agata Nowicka

Angelika Ziaja

5 powodów, dla których warto z nami pracować
Metodologia ACR+A
Posiadamy autorską metodologie ACR+A, która bazując na danych identyfikuje obszary komunikacji do farmaceutów, których wykorzystanie w największym stopniu wiąże się ze zwiększeniem częstości rekomendacji promowanego produktu przez farmaceutów.
Jakościowa weryfikacja skuteczności kampanii
Dla każdej kampanii przeprowadzamy badania referencyjne i porównawcze, dzięki czemu jesteśmy w stanie dokładnie sprawdzić, czy nasze działania wpłynęły na postawy farmaceutów.
Własny portal opieka.farm
Jesteśmy właścicielem największego portalu edukacyjnego dla farmaceutów. Nasze medium na przestrzeni lat zyskało zaufanie farmaceutów. Wiedzą oni, że informacje tam pokazane są aktualne, rzetelne i osadzone w praktycznym kontekście, a więc przydatne w codziennej pracy.
Własne kanały dotarcia do farmaceutów
Posiadamy portal opieka.farm, platformy Korki z farmy i farmaceuta.pro, Wydawnictwo farmaceutyczne, fanpage na facebook’u, Instagram i Tiktok, grupa na facebook’u. W naszej bazie mailingowej i newsletterze jest już ponad 17 000 farmaceutów.
Własne Wydawnictwo Farmaceutyczne
Posiadamy jedyne w Polsce wydawnictwo specjalizujące się w tworzeniu treści farmaceutycznych. Do tej pory wydaliśmy ponad 60 książek, a na swoim koncie mamy ponad 80 000 sprzedanych pozycji na praktycznie wszystkie tematy związane z pracą z produktami w aptece.
Nasze marki, które kochają farmaceuci
Portal opieka.farm
opieka.farm to największy merytoryczny portal edukacyjny dla farmaceutów, dostarczający treści edukacyjnych w różnych formatach – artykułów, ścieżek rekomendacji, wideo, kursów on-line, opisy przypadków.

Wydawnictwo Farmaceutyczne
Jesteśmy właścicielem Wydawnictwa Farmaceutycznego, wydawcy Vademecum Farmaceutycznego. Już ponad 80 000 naszych podręczników znajduje się w rękach pracowników aptek, co czyni nas największym wydawcą rynku aptecznego.

Zeszyty Apteczne
Zeszyty Apteczne to edukacyjny miesięcznik dla farmaceutów dotyczące leczenia schorzeń, z którymi farmaceuci spotykają się na co dzień. Jego celem jest usystematyzowanie sposobu leczenia popularnych dolegliwości oraz wdrożenie zasad EBM do codziennej pracy w aptece.
Farmaceuta.pro
Multimedialna platforma z kursami wideo pozwalającymi farmaceutom na zdobywanie praktycznych umiejętności i wiedzy. Sposób nauki został zaprojektowany w sposób ułatwiający edukację osób dorosłych – mini lekcje, format wideo, omawianie przykładów lub opisów przypadku.
Korki z farmy
Interaktywna platforma przeznaczona dla studentów i studentek kierunków medycznych, na których jednym z przedmiotów jest farmakologia. Lekcje są atrakcyjne wizualnie, omówione zrozumiale i przygotowane do wkuwania.

Apteczne Wyzwania
Apteczne Wyzwania to marki konferencji, webinarów i kongresów, która wyrosła z konferencji Opieka Farmaceutyczna od Zaraz, które przyciągają od lat tysiące farmaceutów. Aktualnie Apteczne Wyzwania to przede wszystkim cykl webinarów, w których chętnie uczestniczą farmaceuci z całego kraju.

Instytut Rozwoju Opieki Farmaceutycznej
Instytut Rozwoju Opieki Farmaceutycznej (IROF) został powołany w celu opracowywania i walidacji usług, procedur, wytycznych i narzędzi do świadczenia usług opieki farmaceutycznej.

Doradzam Odpowiedzialnie
Doradzam Odpowiedzialnie to seria e-booków dla farmaceutów. W każdym e-booku opisano przypadek jednego pacjenta, który zgłasza się do apteki po poradę. Na każdy przypadek składają się następujące elementy: metryczka pacjenta, rozpoznanie, zasady doboru preparatu wspomagającego, algorytm postępowania w aptece, przegląd preparatów oraz ulotki i testy wiedzy.
Siła danych w komunikacji do farmaceutów
Na współczesnym rynku łatwo pogubić się w gąszczu nowych rozwiązań, strategii i dostępnych możliwości. Wychodzimy z założenia, że najefektywniejsze decyzje biznesowe to te, które podejmujemy na podstawie danych. Mając pełne zrozumienie otoczenia czy potrzeb grupy docelowej w postaci danych i liczb, możemy podejmować strategiczne decyzje i monitorować efektywność każdej aktywności.
Chcemy być dla Ciebie partnerem biznesowym, który doradzi rozwiązania, które są bezpieczne i sprawdzone. Będziemy stawić mierzalne cele, informować Cię o osiąganych rezultatach i wyciągać na ich podstawie wnioski, które usprawnią przyszłe działania. Zaufaj sile danych i skorzystaj z ekosystemu rozwiązań i strategii, które od dawna testujemy oraz dwrażamy.
Poznaj autorską metodologię ACRA
Jedną z naszych kluczowych wartości jest opieranie się w decyzjach na mierzalnych, wiarygodnych danych. Przykładem tego, jak implementujemy to podejście do codziennej pracy jest autorska metodologia ACRA, która pozwala nam planować świadomie kampanie omnichanel naszych klientów.
Awareness
Wskaźnik Awareness pokazuje poziom świadomości marki wśród farmaceutów. Składa się na niego zarówno znajomość brandu, dostępnych na rynku postaci preparatu jak i podstawowych wskazań.
Consideration
Wskaźnik Consideration pokazuje poziom wiedzy farmaceuty na temat tego, dlaczego produkt jest warty rekomendacji.
Recommendation
Wskaźnik Recommendation pokazuje, czy farmaceuta umie sprawnie wytypować pacjenta do rekomendacji produktu oraz czy wie, jak tę rekomendację skutecznie przeprowadzić.
Advocacy
Wskaźnik Advocacy pozwala ocenić osobiste przekonanie farmaceuty do produktu oraz zaangażowanie w promocję poza pierwszym stołem.