Metodologia ACR+A
Bazując na danych, identyfikuje obszary komunikacji do farmaceutów, których wykorzystanie w największym stopniu wiąże się ze zwiększeniem częstości rekomendacji promowanego produktu przez farmaceutów.
- Tworzenia kampanii produktowych do farmaceutów
- Badań produktów okiem farmaceutów
- Tworzenia szkoleń dla przedstawicieli
Chcesz zobaczyć metodologię ACR+A w akcji? Zamów bezpłatne badanie pozycjonowania Twojego produktu wśród farmaceutów.
Zapytaj o badanie dla swojego produktu
Metodologia ACR+A
O metodologi ACR+A
Metodologia ACR+A pozwala klientowi poznać dokładnie bariery, które powstrzymują farmaceutów przed częstszą rekomendacją produktu. Dzięki temu wie na jakie aspekty wiedzy o produkcie powinien kłaść nacisk podczas komunikacji z farmaceutami. Optymalizuje swój budżet, bo nie tworzy komunikatów z informacjami, które farmaceuci już posiadają. Badania ACR+A w ten sposób zapewniają mu świeże spojrzenie na produkt okiem pracowników aptek.
Metodologia ACR+A pozwala tworzyć skuteczne koncepcje komunikacji produktów do farmaceutów, ponieważ:
- opiera się na badaniach
- identyfikuje luki w wiedzy
- pozwala optymalnie wykorzystać budżet
- daje świeże spojrzenie na produkt
- jest sprawdzona
- powstała z myślą o pracownikach aptek
Co sprawia, że farmaceuci rekomendują konkretne produkty?
Obszary postrzegania produktu przez farmaceutów
Znam produkt i pamiętam o nim
Wiedza, że produkt istnieje. Farmaceuta pamięta o produkcie, wie, jakie jest wskazanie prepartu oraz jego dawkowanie. Musi mieć świadomość brandu oraz produktów, jakie w niego wchodzą.
Biorę go pod uwagę
Wiedza, dlaczego warto rozważyć rekomendacje produktu. Farmaceuta wie, jak działa dany składnik leku oraz czy jest skuteczny i bezpieczny.
Umiem go rekomendować
Wiedza komu i w jaki sposób zarekomendować produkt. Farmaceuta musi umieć polecić dany lek pacjentowi, musi wiedzieć, jak przekonać pacjenta do tego produktu.
To mój pierwszy wybór
Wiedza, dlaczego wybrać ten produkt, a nie konkurencję, nawet gdy produkty są względnie takie same. Jest to przekonanie do marki. Produkt jest dla farmaceuty pierwszym wyborem.
Poznaj naszą autorską Metodologię ACR+A
Metodologia ACR+A składa się z 4 wskaźników.
Awareness
Wskaźnik Awareness pokazuje poziom świadomości marki wśród farmaceutów. Składa się na niego zarówno znajomość brandu, dostępnych na rynku postaci preparatu jak i podstawowych wskazań.
Consideration
Wskaźnik Consideration pokazuje poziom wiedzy farmaceuty na temat tego, dlaczego produkt jest warty rekomendacji.
Recommendation
Wskaźnik Recommendation pokazuje, czy farmaceuta umie sprawnie wytypować pacjenta do rekomendacji produktu oraz czy wie, jak tę rekomendację skutecznie przeprowadzić.
Advocacy
Wskaźnik Advocacy pozwala ocenić osobiste przekonanie farmaceuty do produktu oraz zaangażowanie w promocję poza pierwszym stołem.
Co zyskujesz dzięki metodologii ACR+A?
Metodologia ACR+A pozwala poznać dokładnie bariery, które powstrzymują farmaceutów przed częstszą rekomendacją produktu. Dzięki temu klient wie, na jakie aspekty wiedzy o produkcie powinien kłaść nacisk podczas komunikacji z farmaceutami. Optymalizuje swój budżet, bo nie tworzy komunikatów z informacjami, które farmaceuci już posiadają. Badania ACR+A w ten sposób zapewniają mu świeże spojrzenie na produkt okiem pracowników aptek.
Efektywne wykorzystanie budżetu marketingowego
Dzięki metodologii ACR+A, klient jest w stanie efektywniej wykorzystać swój budżet marketingowy. Poprzez identyfikację luk w wiedzy farmaceutów, jego komunikaty nie polegają na powtarzaniu tych informacji, które farmaceuci już mają. Jego komunikaty przekazują to co istotne dla farmaceutów.
Świeże spojrzenie na produkt
Kampania przygotowania w oparciu o ACR+A pozwala również na świeże spojrzenie na swój produkt z perspektywy pracowników aptek.
Analiza jakościowa działań
Dostarczamy raporty zawierające dane na temat wpływu naszych działań na postawy farmaceutów, co pozwala klientowi podejmować bardziej efektywne działania marketingowe i zwiększyć sprzedaż produktów.
Wzrost przekonania do bezpieczeństwa i skuteczności produktu
Pomożemy Ci zbudować silny brand w świadomości farmaceutów. Zwiększymy ich umiejętności do rekomendacji oraz przekonanie do skuteczności i jego bezpieczeństwa. Farmaceuta, który zna produkt, jego właściwości oraz wskazania chętniej poleca go pacjentom.
Obejrzyj wideo i dowiedź się, dlaczego nasze realizacje opieramy na danych pochodzących z badań ACR+A
Z odcinka podcastu Pharmamarketing Insights dowiesz się, co sprawia, że farmaceuci rekomendują konkretne produkty? Jakiej wiedzy potrzebuje farmaceuta, aby rekomendować produkt? Ile procent farmaceutów uważa, że to wiedza na temat produktu ma wpływ na to, czy poleca dany produkt?
O czym świadczą wysokie i niskie poziomy wskaźników ACR+A?
Każdy z czterech wskaźników odpowiada za odrębny segment kierowanych przez 3PG do farmaceutów działań marketingowych. Odpowiednio wysoki poziom poszczególnych wskaźników może przyczynić się do skutecznej, świadomej i częstej rekomendacji produktów przez farmaceutów.
Wysokie poziomy wskaźników oznaczają, że:
Farmaceuta kojarzy produkt
Wysoki poziom wskaźnika Awareness oznacza, że farmaceuta zna markę, dostępne postacie i jej podstawowe wskazania.
Dzięki temu...
wie, że może go polecić w danym wskazaniu, pamięta o nim i poleci go, jeśli wie, że składniki czynne, które zawiera, są skuteczne i bezpieczne.
Farmaceuta wie, dlaczego warto rekomendować produkt
Wysoki poziom wskaźnika Consideration oznacza, że farmaceuta umie wskazać, dlaczego produkt wart jest w jego ocenie rekomendacji.
Dzięki temu...
nie ma zastrzeżeń co do skuteczności i bezpieczeństwa produktu z danym składem i rozważa jego rekomendację pacjentowi.
Farmaceuta umie rekomendować produkt
Wysoki poziom wskaźnika Recommendation oznacza, że farmaceuta umie sprawnie wytypować pacjenta do rekomendacji produktu oraz czy wie, jak tę rekomendację skutecznie przeprowadzić. Umie zaadresować obiekcje pacjenta i uzasadnić niekiedy wyższą cenę.
Dzięki temu...
niezależnie od tego, czy jest sam przekonany do produktu, wie, komu, kiedy i dlaczego go polecić i jakie argumenty trafią do pacjenta.
Farmaceuta uważa produkt za swój pierwszy wybór
Wysoki poziom wskaźnika Advocacy oznacza, że farmaceuta uważa produkt za pierwszy wybór, a w praktyce jest do niego tak przekonany do tego stopnia, że gdy zapytany, poleciłby go nawet rodzinie i znajomym.
Dzięki temu
uważa produkt za pierwszy wybór, a jego producenta za firmę, która go wspiera i dba o jego rozwój, więc nawet jeśli nie dostrzega wyraźnych przewag preparatu (bo jest to generyk), prędzej go poleci.
Niskie poziomy wskaźników oznaczają, że:
Farmaceuta nie zna produktu
Niski poziom Awareness przekłada się na to, że farmaceuta nie jest w ogóle świadomy istnienia produktu, a więc nie rozważy jego rekomendacji, nawet jeśli wie, że zawarte w nim składniki wykazują się wysoką skutecznością i (lub) bezpieczeństwem.
Co grozi...
brakiem polecenia produktu nawet wtedy, gdy farmaceuta jest przekonany do bezpieczeństwa i jego składników.
Farmaceuta nie jest przekonany do bezpieczeństwa i skuteczności produktu
Niski poziom Consideration oznacza, że farmaceuta uważa produkt za niewystarczająco skuteczny i (lub) niewystarczająco bezpieczny, więc choć może być świadom jego dostępności na rynku, a także wiedzieć, komu mógłby go polecić, to nie uważa, że warto to robić.
Co grozi...
zamianą produktu na inny lub odradzaniem jego stosowania.
Farmaceuta nie wie komu i jak rekomendować produkt
Niski poziom Recommendation oznacza, że farmaceuta nie umie rozmawiać o dolegliwości, na którą jest wskazany produkt, nie umie jej rozpoznać w aptece lub (i) nie potrafi przekonać pacjent do preparatu, nawet jeśli sam uważałby go za skuteczny i bezpieczny.
Co grozi...
tym, że nie będzie wiedział komu i w jaki sposób go polecić albo jak przekonać pacjenta do danego produktu, jeśli ten przyjdzie po inny mniej skuteczny, ale na przykład tańszy.
Farmaceuta nie uważa marki za swojego partnera w codziennej pracy
Jeśli poziom Advocacy jest niski, dany preparat nie będzie pierwszym wyborem dla farmaceuty.
Co grozi...
brakiem częstej rekomendacji i niepolecaniem produktu z własnej inicjatywy, a w przypadku generyku, polecaniem produktu konkurencji, która zadbała o jego rozwój.
Jakie badania wykorzystują Metodologie ACR+A?
W ramach metodologii ACR+A rozwinęliśmy cztery badania, które pozwalają zbadać nam postrzeganie produktów OTC i Rx przez farmaceutów, ich przekonanie i znajomość profili pacjentów wraz z argumentami, które mają przekonać ich do produktu. Badania przeprowadzane są przed rozpoczęciem realizacji kampanii omnichannel, opracowania na temat produktu oraz szkoleń dla przedstawicieli.
Wszystkie badania posiadają wystandaryzowany zestaw pytań, dzięki czemu nie tylko możemy przeprowadzić badanie szybko, przy zachowaniu niedużego kosztu dla klienta, ale również porównać do rynku.
Badanie ACR+A OTC
Wyniki badania ACR+A OTC wykorzystywane są w procesie tworzenia koncepcji kampanii omnichannel produktów bez recepty i pozwala na ocene znajomości produktu, właściwości jego składników, umiejętności rekomendacji oraz przekonania osobistego do brandu.
Badanie ACR+A Rx
Wyniki badania ACR+A Rx wykorzystywane są w procesie tworzenia koncepcji kampanii omnichannel leków na receptę. Dane z badania służą zarówno do kampanii w kontekście recepty farmaceutycznej, jak i identyfikowania w aptece pacjentów z objawami schorzenia, których należy skierować do lekarza w celu diagnostyki. Może też służyć dystrybucji ważnych informacji o poszerzonych wskazaniach, dostępności czy refundacji produktu.
Badanie ACR+A OPRAC
Wyniki badania ACR+A OPRAC wykorzystywane są w procesie tworzenia Dossier produktu, czyli opracowania dla brand managerów, czyli kompendium na temat preparatu i najlepszych pomysłów na jego promocję.
Badanie ACR+A REP
Wyniki anonimowego badania ACR+A REP wykorzystane są do stworzenia programu szkolenia dla przedstawicieli. Szkolenie ma na celu sprawić, aby przedstawiciel czuł się pewnie na spotkaniu z farmaceutą i potrafił pracować z jego obiekcjami. Dlatego też w badaniu przedstawiciele firmy są pytani zarówno o wiedzę na temat produktu, jak i o obiekcje, z jakimi się spotkali na wizytach przedstawicielskich w aptekach.