fbpx

Wsparcie pracy przedstawicieli

Praca przedstawicieli farmaceutycznych to rola pośrednika między firmą farmaceutyczną, a pracownikami aptek. Celem ich wizyt jest utrzymanie pozytywnej relacji między firmą, a farmaceutami, poinformowanie o nowościach oraz przedstawienie oferty.

Podczas wizyt przedstawicielskich pozostawiane są także małe upominki. Ich rolę mogą pełnić zarówno długopisy, notesy, kubki, jak i książki, vouchery czy zeszyty. Materiały te przekazywane są w ramach prezentacji produktu i stanowią miły gest w stosunku do farmaceuty.

Wsparcie pracy przedstawicieli przez 3PG wyróżnia:

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat wsparcia pracy przedstawicieli, czytaj dalej. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak możemy promować Twój produkt – skontaktuj się z nami mailowo, telefoniczne lub uzupełniając formularz.

Zapytaj o wsparcie pracy Twoich przedstawicieli

Zgoda(wymagane)
To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.
Kluczowe założenia

Wsparcie pracy przedstawicieli: co możesz dzięki nim osiągnąć?

Wizyta przedstawicielska jest istotnym elementem promocji produktu, a także kluczowym czynnikiem wpływającym na częstotliwość oraz liczbę jego rekomendacji przez farmaceutę. Przedstawiciel jest wizytówką produktu. Farmaceuci doceniają przygotowanie przedstawiciela do rozmowy, czego efektem są częstsze i skuteczniejsze rekomendacje. Sprawdź, co możesz osiągnąć dzięki wsparciu wizyt przedstawicielskich w aptece.

Utrwalenie informacji przekazywanych przez przedstawiciela

Materiały stworzone przez 3PG, a przekazywane przez przedstawicieli farmaceutom przyczyniają się do utrwalenia informacji marketingowych przekazywanych podczas wizyt przedstawicielskich.

Wzmocnienie wizerunku marki

Zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy poprzez wsparcie pracowników aptek materiałem edukacyjnym lub przydatnym za pierwszym stołem.

Przekazanie informacji produktowej

Materiały pozostawione w aptece po wizycie przedstawiciela pozwolą Ci zbudować silny brand w świadomości farmaceutów. Wzbogacimy ich aktualne umiejętności rekomendacji oraz przekonanie do skuteczności i bezpieczeństwa Twojego produktu.

Wsparcie merytoryczne

Udzielimy wsparcia merytorycznego przedstawicielom, dzięki czemu szkolenia międzyzmianowe będą jeszcze skuteczniejsze. Farmaceuta zyska wiedzę produktową, a przedstawiciel materiały, które ułatwią mu jej przekazanie.

CZy wiesz, że naszym kampaniom zaufali M.IN.:
Wyzwanie

Skuteczne wsparcie wizyt przedstawicielskich

Firmy farmaceutyczne zmagają się z problemem, jakim jest wybór odpowiedniego materiału reklamowego, który pozostanie po wizycie przedstawiciela na dłużej, ale także stworzeniem materiałów, które będą stanowić wsparcie dla farmaceuty podczas za pierwszym stołem. Przedstawiciel jest wizytówką marki, a jego rola często bywa kluczowa do przekonania farmaceuty do rekomendacji produktu. 

Prezenty dla farmaceutów muszą spełniać kilka wymogów, zarówno ustawowych, jak i reklamowych. Aby ich skuteczność była wysoka powinny być  także narzędziem wspierającym farmaceutów w codziennej pracy. Spełnienie wszystkich wymienionych czynników wymaga skrupulatności w doborze materiałów przekazywanych podczas wizyt przedstawicielskich i konkursów. Nietrafione Farmaceutyczne prezenty zajmują zakurzone parapety w efekcie czego nie spełniają swojej roli. Aby upominek przyczynił się do rekomendacji produktu, zwiększenia rekomendacji i utrzymania pozytywnego wizerunku firmy, musi być często wykorzystywany przez farmaceutów.  

Materiały marketingowe nie dopasowane do potrzeb farmaceutów

Powoduje to

Niedopasowanie upominków przekazywanych podczas wizyt przedstawicielskich do potrzeb farmaceutów skutkuje porzuceniem i ich na stercie makulatury przez pracowników aptek, w wyniku czego nie spełnią swojej roli. 

Nieatrakcyjne szkolenia dla farmaceutów, nie poparte praktycznymi przykładami z apteki

Powoduje to

Szkolenia międzyzmianowe  nie cechujące się wysoką atrakcyjnością nie przykują uwagi farmaceuty. Pracownik apteki nie wyniesie z nich wartości merytorycznej, co nie przełoży się na wzrost poziomu rekomendacji. 

Brak zrozumienia potrzeb farmaceuty i odpowiedzi na nie

Powoduje to

Komunikacja podczas szkolenia międzyzmianowego nienastawiona na potrzeby farmaceuty nie przynosi efektów. Przedstawiciel musi dopasować przekaz do przedstawicieli. 

Rozwiązanie

Przygotowanie materiałów reklamowych

Rekomendujemy przygotowanie materiałów reklamowych, które poza wartością marketingową pełnić będą także rolę edukacyjną. Kluczowe w przygotowaniu upominku dla farmaceuty jest dla nas, zarówno spełnienie celu klienta, jak i przekazanie farmaceucie materiału przydatnego w pracy za pierwszym stołem.

  • Dlaczego warto?

Jeśli materiał będzie tylko i wyłącznie nośnikiem komunikatu nie zostanie w aptece na dłużej. Upominek, z którego farmaceuta będzie korzystał podczas swojej pracy przyczyni się do zwiększenia możliwości zetknięcia farmaceuty z treścią marketingową.

Porozmawiajmy o tym, jak sprawić by farmaceuci polecali Twoje produkty

strona 3PG grafiki (9)

Upominki dla farmaceutów od przedstawicieli

Materiały promocyjne wykorzystywane są podczas różnych okoliczności. Mogą być zarówno przekazywane podczas wizyt przedstawicielskich, jak i konkursów, testów wiedzy, czy konferencji farmaceutycznych. To w jakich okolicznościach zostanie przekazany prezent oraz jaką rolę ma pełnić jest kluczowe do wytypowania najlepszego nośnika komunikatu marketingowego, który będzie pełnił rolę upominku dla farmaceuty.

Rolę materiału marketingowego może pełnić zarówno materiał edukacyjny w postaci książki, broszury, czy materiał typowo marketingowy taki jak długopis, notatnik. Każdy z wymienionych powyżej niesie ze sobą zarówno szereg zalet, jak i wad.

Warunki ustawowe

Przyjmowanie prezentów przez farmaceutów od przedstawicieli firm farmaceutycznych zostało uregulowane prawnie. Szczegóły dotyczące warunków jakie muszą spełniać prezenty przekazywane przez przedstawicieli farmaceutom zostały opisane w ustawie Prawa Farmaceutycznego.

  • Zabrania się reklamy produktu leczniczego polegającego na wręczaniu, oferowaniu i obiecywaniu korzyści materialnych.
  • Prawo farmaceutyczne reguluje także kwestie wartości prezentów przekazywanych przez przedstawicieli. Wartość upominków nie może przekraczać 100 zł.
  • Upominki muszą być związane z praktyką medyczną lub farmaceutyczną i posiadać znak reklamujący daną firmę.
  • Każda próbka produktu przekazywana farmaceutom musi zawierać Charakterystykę Produktu Leczniczego i nie może posiadać w składzie pochodnych substancji odurzających, psychotropowych.

Rola materiałów marketingowych

Materiały przekazywane farmaceutom podczas wizyt przedstawicielskich mają za zadanie przede wszystkim pozostawić wartość po wizycie i sprawić, że produkt zostanie w umyśle pracowników aptek na dłużej.

Jakie cele marketingowe mogą pełnić:

  1. Prezent może pełnić rolę nośnika informacji o zmianie wielkości opakowania lub nowej linii produktów
  2. Upominek może także wpływać na wizerunek marki – firma dbająca o potrzeby farmaceutów i wspierająca ich rozwój np. poprzez zakup podręczników do aptek postrzegana jest w bardziej pozytywny sposób, niż w przypadku firmy przekazującej wyłącznie materiały marketingowe, nie przydatne w codziennej pracy.
  3. Prezent dla farmaceuty może być także materiałem edukacyjnym, który pomoże farmaceucie lepiej poznać produkt. Przykładem takiego materiału jest reprint wybranego podręcznika zawierający dodatkowe strony omawiające wszystkie niezbędne kwestie dotyczące wybranego preparatu.

Kluczowym jest, aby ustalić jaki komunikat marketingowy ma przekazać. Czy zależy Ci, aby farmaceuta dowiedział się o produkcie, czy poznał jego właściwości i wskazania stosowania, czy może chcesz wpłynąć na pozytywny wizerunek całej marki – wspierającej rozwój farmaceutów.

Materiały dla farmaceutów

Materiały promocyjne wykorzystywane są podczas różnych okoliczności. Mogą być zarówno przekazywane podczas wizyt przedstawicielskich, jak i konkursów, testów wiedzy, czy konferencji farmaceutycznych. To w jakich okolicznościach zostanie przekazany prezent oraz jaką rolę ma pełnić jest kluczowe do wytypowania najlepszego nośnika komunikatu marketingowego, który będzie pełnił rolę upominku dla farmaceuty.

Praca farmaceuty wymaga ciągłej edukacji i poszerzania wiedzy. Kluczowe jest w niej bycie zaznajomionym z nowościami na rynku. Aby farmaceuta mógł zarekomendować produkt musi znać go i być do niego przekonanym. Rzetelne źródła wiedzy, takie jak podręczniki i broszury edukacyjne to odpowiedź na potrzebę edukacji farmaceuty, ale także kluczowy rodzaj nośnika komunikatu do pracowników aptek.

Dlaczego nie rekomendujemy długopisów i ulotek?

Ilość ulotek i broszur reklamowych jest zbyt duża, by farmaceuta chciał się z nimi zapoznać. Zbiór makulatury aptecznej pochłania kolejne materiały przekazywane przez przedstawicieli, należą do nich wszelkiego rodzaju treści nie dające farmaceutom żadnej dodatkowej wartości. Farmaceuta musi widzieć dla siebie korzyść z zapoznania z materiałem, tak jak widzi w przeczytaniu podręcznika. Długopis mimo iż wydaje się ciekawym źródłem reklamy nie wyróżnia się już tak, jak niegdyś bywało na tle innych gadżetów reklamowych. Kubki, torby i długopisy stały się dobrem powszechnym, którego w aptekach nie brakuje, a które nie przekują informacji niezbędnych np. podczas rekomendacji.

W 3PG stawiamy na materiały, które cechuje przede wszystkim użytkowy charakter. Tworzymy materiały oparte na wiedzy i umiejętnościach farmaceutów praktyków, które mają przyczynić się do zwiększenia rekomendacji produktu. Produkty, które rekomendujemy jako forma podarunku podczas wizyt przedstawicielskich to:

  • Dedykowany nakład podręcznika Wydawnictwa Farmaceutycznego – dodruk specjalnie na potrzeby realizacji zamówienia, w którym można umieścić dowolną liczbę reklam graficznych kilku produktów (niekoniecznie jednego producenta), rozdziałów sponsorowanych oraz wyróżnić swoje produkty w treści.
  • Podręcznik z naklejką stanowi świetne źródło reklamy dla firmy i możliwość wizualnego przedstawienia informacji o produkcie. Naklejka umieszczona na tylnej okładce podręcznika stanowi element marketingowy, który skutecznie przykuwa uwagę farmaceuty. Dodatkowo informując go, kto sfinansował materiał edukacyjny przydatny w jego codziennej pracy.
  • Reprint podręcznika Leki pierwszego wyboru to dedykowana publikacja zawierająca rozdziały z podręcznika dotyczące wybranych schorzeń. Każdy rozdział zawiera najważniejsze informacje na temat wybranego problemu zdrowotnego i sposobu jego leczenia.
  • Reprint z dowolnej publikacji Wydawnictwa Farmaceutycznego to dedykowana publikacja zawierająca rozdziały z wybranego podręcznika. Wybór rozdziału oraz jego modyfikacja ustalane są po konsultacji z klientem. Skondensowana formuła zeszytu umożliwia powrót do treści podczas pracy za pierwszym stołem oraz szybkie wyszukanie najważniejszych informacji.
  • Bony do sklepu Wydawnictwa Farmaceutycznego stanowią podstawę do dokonania zakupów za zapisaną kwotę. Bony mogą zostać przekazane podczas konkursów, warsztatów, webinariów jako dodatkowy element docenienia pracy farmaceutów i jednocześnie wyróżnik firmy, która dba o ich rozwój.
  • Bon na dowolny kurs na platformie Farmaceuta.pro. Bon pełni rolę karty podarunkowej i może być przekazywany farmaceutom jako forma nagrody w konkursie organizowanym dla farmaceutów lub pracowników sieci aptek.
  • Zeszyty Apteczne to seria publikacji, w których, na przykładzie konkretnego pacjenta, omówiony został doboru preparatu w danym schorzeniu. Jest to źródło skondensowanej wiedzy dostępne w formie elektronicznej do bezpłatnego pobrania lub w formacie papierowym.

Porozmawiajmy o tym, jak sprawić by farmaceuci polecali Twoje produkty

strona 3PG grafiki (9)

Przeczytaj case study

Nakład podręczników dla producenta leków przeciwbólowych

Szkolenia międzyzmianowe w postaci
Case study

Szkolenia międzyzmianowe w formie case study  mają na celu wsparcie merytoryczne wizyt przedstawicieli farmaceutycznych oraz nauczenie farmaceutów rekomendacji produktu marki poprzez przedstawienie konkretnych przypadków pacjentów w aptece. Szkolenia te organizowane są podczas zazębiających się zmian farmaceutów pracujących w aptekach lub sieciach aptek.

W ramach szkolenia oferujemy przygotowanie wideo omawiającego case study (3-minutowy materiał) z kartą A4 dla przedstawicieli (zawierająca słowniczek oraz skrypt trenera). Materiał ten ma na celu przedstawienie farmaceucie przez innego farmaceutę w formie nagrania przykładów z apteki, które pozwolą mu jeszcze lepiej poznać sylwetki pacjentów, do których skierowany jest produkt, i którym należy go rekomendować.

Wideo w formie case study ma pełnić rolę materiału dla przedstawicieli na bazie, którego omawiany będzie sposób rekomendacji. Aby ułatwić przedstawicielowi pracę przygotowywany jest materiał w postaci skryptu trenera, który wyjaśnia pojęcia możliwie niezrozumiałe dla przedstawiciela. Materiał ten pozwala na jeszcze lepsze przygotowanie się przedstawiciela do szkolenia i umożliwia płynną komunikację z farmaceutą na tematy poruszane w case study.

Materiały dodatkowe

Dodatkowo rekomendujemy przygotowanie:

  • Karty A4 dla personelu aptecznego zawierające profile pacjentów
  • Reprintu rozdziałów z podręcznika Leki pierwszego wyboru

Materiały te przedstawiciel będzie mógł pozostawić po szkoleniu w aptece, aby ułatwiały proces rekomendacji produktu farmaceucie. Karta A4 zawierająca profile pacjentów stanowi świetne uzupełnienie przedstawianego case study, do którego farmaceuci będą mogli wracać podczas pracy za pierwszym stołem.

Reprint Leki pierwszego wyboru omawiający zagadnienie związane z wybranym schorzeniem dodatkowo umożliwia pozyskanie przez farmaceutę wiedzy odnośnie leku i schorzenia w leczeniu, którego jest rekomendowany.

Leki pierwszego wyboru to prawdziwy bestseller 2022 roku i najbardziej ceniony podręcznik wśród farmaceutów. Jest to odpowiedź na setki nurtujących farmaceutów pytań dotyczących doboru odpowiedniego preparatu. Reprint podręcznika Leki pierwszego wyboru to dedykowana publikacja zawierająca rozdziały z podręcznika dotyczące wybranych schorzeń. Każdy rozdział zawiera najważniejsze informacje na temat wybranego problemu zdrowotnego i sposobu jego leczenia.

 
ZAUFALI NAM M.IN.

POZNAJ 3PG

Poznaj nas lepiej i dowiedz się, czemu wybierają nas topowe firmy farmaceutyczne

Poprawa wizerunku marki

Tworząc wysokiej materiały przekazywane farmaceutom, przyczyniamy się do poprawy wizerunku firmy w oczach pracowników aptek.

Szerokie dotarcie do farmaceutów

Przekazując materiały edukacyjne docierasz bezpośrednio do pracowników aptek. Materiały, które są wysokiej jakości, przyczyniają się do utrwalenia komunikatów w umysłach farmaceutów.

Angażujące treści dla farmaceutów

Dostarczamy farmaceutom angażujących i merytorycznych treści, które sprawiają, że chętnie rekomendują Twój produkt.

Poznaj cechy naszej usługi

Elementy wsparcia pracy przedstawicieli przez 3PG

Twój brand na pierwszym miejscu

Materiały edukacyjne tworzone przez 3PG pozwalają na uwydatnienie twojego brandu oraz najważniejszych komunikatów marketingowych.

Uwypuklenie przewagi konkurencyjnej

Uświadomimy farmaceutów o cechach Twojego produktu, których nie posiadają konkurencyjne preparaty.

Praktyczne treści dla farmaceutów

Wiemy, czego potrzebują farmaceuci, dlatego przygotujemy materiały, które będą odpowiedzią na te potrzeby.

Materiały tworzone przez farmaceutów

Treści wykorzystywane podczas szkoleń międzyzmianowych tworzone są przez wyspecjalizowany zespół farmaceutów praktyków przekazujących wiedzę produktową w atrakcyjny spoosób.

Komunikacja dostosowana do potrzeb farmaceutów

Wykorzystujemy formaty treści, dopasowane do potrzeb pracowników aptek. Nasze podręczniki cieszą się popularnością wśród farmaceutów.

Dotarcie do farmaceutów

Przekazując materiały marketingowe o wartości edukacyjnej farmaceutom zyskujesz pewność, że komunikat marketingowy do nich dotrze i zostanie zauważony.

Subskrybuj newsletter #knowledgedelivered.

Zapisz się, by otrzymać darmowy dostęp do naszego autorskiego e-book'a - Dotarcie do farmaceutów. Zyskaj wiedzę, która daje przewagę w docieraniu do farmaceutów

Twoje imię(wymagane)
Zgoda(wymagane)