fbpx

Jakie pytania zadajemy podczas badania ACR+A

Co osiągniesz dzięki metodologii ACR+A?

Metodologia ACR+A to sposób tworzenia kampanii produktowej, który umożliwia osiągnięcie bardziej świadomej i celowej komunikacji z farmaceutami. Metodologia, opiera się na przeprowadzanych ankietach i badaniach, dzięki którym identyfikacja rzeczywistych przemyśleń, potrzeb farmaceutów jest znacznie prostsza. Głównym celem, jaki jest osiągany poprzez przeprowadzanie tych badań, jest rozumienie sposobu myślenia farmaceuty o konkretnym produkcie. Dzięki temu podejściu kampania, oprócz zoptymalizowanego budżetu, dostarcza treści o wysokiej jakości, skutecznie odpowiadając na rzeczywiste bariery i obiekcje, które farmaceuci mogą mieć wobec rekomendacji produktów.

Dlaczego badanie ACR+A jest istotnym elementem kampanii omnichannel?

Każda kampania promocyjna wiąże się z pewnym ryzykiem niepowodzenia. Planowanie działań promocyjnych wymaga minimalizowania tego ryzyka, aby efektywnie wykorzystać przeznaczony na promocję budżet. W kontekście omnichannel, czyli docierania do odbiorców na wielu platformach, komunikacja w danym kanale powinna być precyzyjnie dopasowana do potrzeb, codziennych wyzwań i oczekiwań grupy docelowej. Zaprojektowanie kluczowych czynników, jakie należy uwzględnić przy projektowaniu kampanii, aby zostały zaplanowane skutecznie, nie mogą być oparte na wewnętrznych przekonaniach o swoim produkcie, czy intuicji – może okazać się to niewystraczające. Aby działania promocyjne były skuteczne, muszą opierać się na rzeczywistych danych dotyczących potrzeb i problemów odbiorców. Metodologia ACR+A to narzędzie pozwalające uniknąć kosztownych błędów w kampanii omnichannelowej. Przeprowadzane badania pozwalają na zidentyfikowanie obszarów, na które należy zwrócić większą uwagę podczas kampanii w obszarach: A – awareness (świadomości o produkcie), C – consideration (przekonanie o bezpieczeństwie i skuteczności produktu), R – recommendation (rozumienie powodów dla których warto rekomendować produkt), A – advocacy (osobiste przekonanie do produktu). Dzięki nim można precyzyjnie określić, które elementy kampanii wymagają większej inwestycji, a które już spełniają swoje zadanie. Analizy przeprowadzane w ramach ACR+A identyfikują kluczowe obszary komunikacji z farmaceutami, które mają największy wpływ na zwiększenie rekomendacji produktu.

Co zyskujesz dzięki badaniom ACR+A?

  1. Zwiększenie rekomendacji

Badania dostarczają gotowych zaleceń, które działania pozwolą na wzrost rekomendacji produktu przez farmaceutów.

  1. Optymalizacja budżetu

Dzięki metodologii ACR+A można efektywnie planować środki na kluczowe obszary kampanii, aby uzyskać maksymalny efekt.

  1. Nowa perspektywa na produkt

Wyniki badań umożliwiają producentowi uzyskanie spojrzenia farmaceuty na promowany lek, co pozwala lepiej zrozumieć jego potrzeby i oczekiwania.

Dlaczego badanie ACR+A jest kluczowe w projektowaniu koncepcyjnej kampanii produktu?

Projektowanie działań na etapie koncepcyjnym wymaga oparcia się na rzeczywistych danych dotyczących najczęściej występujących problemów i obiekcji. To właśnie wyniki badań i analiz umożliwiają dostosowanie działań do realnych okoliczności, w jakich znajduje się produkt. Metodologia ACR+A dostarcza wyników analiz i badań w kluczowych obszarach, takich jak:

  • główne luki w wiedzy farmaceutów,
  • szanse promocyjne dla kampanii,
  • określenie rzeczywistych, dostosowanych do farmaceutów celów,
  • stan wiedzy i percepcji farmaceutów na temat leku przed rozpoczęciem kampanii.

Zestaw pytań wykorzystywanych w badaniach jest zwalidowany. Takie podejście zwiększa prawdopodobieństwo uzyskania wiarygodnych wyników. Ponadto, dzięki stosowaniu jednolitych pytań, można porównać produkt z innymi w różnych kategoriach. Unikamy także typowych problemów, które często występują w mniej precyzyjnych badaniach:

  1. Projektowanie badań pod tezę – metodologia ACR+A zapobiega sugestiom pojawiającym się w trakcie badania.
  2. Sugerowanie odpowiedzi w pytaniach wstępnych – nawet wspomnienie nazwy produktu może wpłynąć na odpowiedzi farmaceutów.
  3. Wybór preparatu z listy zamiast swobodnego przywołania nazwy – unikanie tego błędu eliminuje wpływ sugestii.
  4. Zbyt mała liczba pytań otwartych – pytania otwarte są kluczowe, aby poznać pełen kontekst.
  5. Brak pytań pogłębiających – pytania tego typu pozwalają zrozumieć przyczyny i motywy określonego myślenia farmaceutów.

Metodologia ACR+A pozwala na tworzenie badań o wysokiej wiarygodności i skuteczności, dzięki czemu kampania produktowa ma większe szanse na sukces.

Wskaźniki w metodologii ACR+A – jakie pytania pojawiają się w badaniach konkretnych obszarów?

ACR+A jest skrótem, który składa się z obszarów w jakich dokonywane są ankiety i badania skierowane do farmaceutów. Pytania, które znajdują się w konkretnym wskaźniku są zawsze stałe. W ankiecie mogą znaleźć się pytania dodatkowe, w warunku zasadności ich zastosowania jednak, dotyczy to pytań pogłębiających pytań już zawartych w ankiecie. Wskaźniki dotyczą:

1.Awareness – wskaźnik awareness pokazuje poziom świadomości marki wśród farmaceutów. Składa się na niego zarówno znajomość bandu, dostępnych na rynku postaci preparatu jak i podstawowych wskazań. Poziom wskaźnika Awareness mówi o tym, czy farmaceuta zna markę, skład preparatu oraz podstawowe wskazania

O czym może świadczyć wysoki poziom Awareness? Wysoki poziom wskaźnika Awareness oznacza, że farmaceuta zna markę, dostępne postacie i jej podstawowe wskazania

Pytania, które pomogą zbadać poziom świadomości:
-Jakie znasz preparaty stosowane w leczeniu [dolegliwość]? Wymień pierwsze, które przyjdą Ci do głowy
-Wymień składniki aktywne preparatu [przykładowy lek na dolegliwość].

2.Considerarion – wskaźnik Consideration pokazujący, czy farmaceuci są przekonani do bepzieczeństwa i skuteczności produktu.

O czym może świadczyć wysoki poziom Consideration? Wysoki poziom wskaźnika Consideration oznacza, że farmaceuta wiedzą, że produkt jest skuteczny i bezpieczny

Pytania, które pomogą zbadać poziom świadomości:
-Czy uważasz [składnik leku na dolegliwość] za skuteczny w leczeniu [dolegliwości]?
-Czy uważasz [składnik leku na dolegliwość] za bezpieczny w leczeniu [dolegliwości]?

3.Reccomendation – Wskaźnik Recommendation pokazuje, czy farmaceuta umie sprawnie wytypować pacjenta do rekomendacji produktu oraz czy wie, jak tę rekomendację skutecznie przeprowadzić. Poziom wskaźnika Recommendation mówi o tym, czy farmaceuta wie komu i jak polecić dany preparat.

O czym może świadczyć wysoki poziom Recommendation? Wysoki poziom wskaźnika Recommendation oznacza, że farmaceuta umie sprawnie wytypować pacjenta do rekomendacji produktu oraz czy wie, jak tę rekomendację skutecznie przeprowadzić. Umie zaadresować obiekcje pacjenta i uzasadnić czasem wyższą cenę.

Pytania, które pomogą zbadać poziom świadomości:
-Czy z łatwością wskażesz pacjenta, któremu warto zarekomendować preparat [produkt]?
-Czy znasz choć jeden argument, którego byś użył/a, żeby polecić preparat [produkt] zamiast innego, po który przyszedł pacjent? Jeśli, tak jaki to argument?

4.Advocacy – Wskaźnik Advocacy pozwala ocenić osobiste przekonanie farmaceuty do produktu oraz zaangażowanie w promocję poza pierwszym stołem. Wysoki poziom tego wskaźnika oznacza m.in., że farmaceuta, gdy o to zapytany, poleciłby produkt nawet swojej rodzinie oraz znajomym i podczas dyskusji na portalach internetowych. Działania jednak nie są skupione na tym, żeby farmaceuta polecał produkt rodzinie i znajomym – to jedynie sposób zobrazowania osobistego przekonania.

O czym może świadczyć wysoki poziom Advocacy? Wysoki poziom wskaźnika Advocacy oznacza, że farmaceuta uważa produkt za pierwszy wybór, a w praktyce jest do niego tak przekonany, że poleciłbym go nawet rodzinie i znajomym.

Pytania, które pomogą zbadać poziom świadomości:
-Czy Twoim zdaniem warto polecać preparat [produkt] w leczeniu [dolegliwość]?
-Czy preparat [produkt] jest dla Ciebie pierwszym wyborem w leczeniu [dolegliwość]? Jeśli nie to jaki jest?
-Dlaczego częściej nie polecasz preparatu [produkt]?
-Czy zauważasz ze producent

Co produkt zyskuje dzięki zastosowaniu metodologii ACR+A?

Na podstawie wyników ankiet przeprowadzonych w określonych wskaźnikach, badania metodologii ACR+A umożliwiają:

  • Podsumowanie wniosków i przyczyn, dla których rekomendacja danego produktu występuje lub nie występuje.
  • Identyfikację barier, z jakimi mierzą się farmaceuci w kontekście badanego produktu.
  • Wskazanie szans, które warto wykorzystać, aby zwiększyć częstotliwość rekomendacji produktu przez farmaceutów.
  • Ocena skuteczności kampanii poprzez odniesienie się do stanu wyjściowego sprzed jej przeprowadzenia.
  • Poznanie poziomu wiedzy i przekonań farmaceutów na temat badanego produktu.
  • Uzasadnienie konieczności podjęcia określonych działań na podstawie danych zebranych w ankietach.
  • Nakreślenie najważniejszych celów kampanii, które są zgodne z rzeczywistością i potrzebami rynku.

Metodologia ACR+A dostarcza solidnych podstaw, dzięki którym kampania promocyjna staje się bardziej świadoma, precyzyjna i skuteczna.

Badanie ACR+A kluczowym elementem kampanii Omnichannel

Badanie ACR+A to fundament, na którym można budować skuteczne działania marketingowe, odpowiadające zarówno na potrzeby odbiorców, jak i wymagania współczesnego rynku farmaceutycznego. Metodologia pozwala na nawiązanie bardziej świadomej i celowej komunikacji z farmaceutami, a kluczem jej skuteczności jest wykorzystanie wyników przeprowadzanych ankiet i badań, które umożliwiają lepsze zrozumienie realnych potrzeb, barier i przemyśleń farmaceutów na temat konkretnego produktu. Dzięki tej wiedzy kampania jest w stanie dostarczać treści o wysokiej jakości, które odpowiadają na rzeczywiste obiekcje farmaceutów, zwiększając szansę na sukces produktu.

Badanie ACR+A pozwala nie tylko na identyfikację przyczyn, dla których produkt jest (lub nie jest) rekomendowany, ale także na analizę szans, które można wykorzystać, aby zwiększyć częstotliwość rekomendacji.

Sprawdź nasze case study

Case study – Kampania leku na przeziębienie

Czytaj →

Case study – Materiały edukacyjne dla producenta maści przeciwbólowych

Czytaj →

Case study – Wzbogacenie współpracy z sieciami aptek

Czytaj →

Case study – Szkolenie dla przedstawicieli producenta żelu stomatologicznego

Czytaj →

Case study – Program edukacyjny dla leku z wysoką zawartością magnezu​

Czytaj →

Więcej wpisów

Jakie pytania zadajemy podczas badania ACR+A

Co osiągniesz dzięki metodologii ACR+A? Metodologia ACR+A to sposób tworzenia kampanii produktowej, który umożliwia osiągnięcie ...
Czytaj →

36% farmaceutów uważa, że nie otrzymują odpowiedniej wiedzy na temat produktów od Przedstawicieli – Dane 3PG

Wizyty Przedstawicieli w aptekach nie zawsze przynoszą pożądane efekty. Odpowiednie przygotowanie z zakresu wiedzy produktowej jest kluczem do dodarcia do farmaceuty.
Czytaj →
Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? - 3PG - wyjaśnia

Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? – 3PG wyjaśnia

Wizyty przedstawicielskie to istotny element promocji produktu. Ale czy takie działanie jest skuteczne? Co zrobić, aby farmaceuta chciał dowiedzieć się czegoś więcej? Czy przedstawiciel farmaceutyczny ...
Czytaj →