Jak zmierzyć poziom wskaźników ACRA?

Tworzenie kampanii wymaga podjęcia wielu kroków. Opracowanie sposobu dotarcia do klientów oraz wyboru formy przekazu może okazać się czasochłonne. Brak danych oraz określonej struktury może skutkować zmniejszeniem efektywności działań marketingowych lub wydłużeniem procesu tworzenia projektu. Jak uniknąć błądzenia we mgle podczas tworzenia kampanii? Sprawdź sam.   

Czy możliwe jest stworzenie kampanii bez sprawdzonego schematu? 

Tworzenie kampanii wymaga ogromnego wysiłku zarówno ze strony firmy pharmamarketingowej, jak i samego klienta, który musi przekazać swoje oczekiwania oraz zatwierdzić projekt. Problem, który ujawnia się podczas tworzenia kampanii to najczęściej brak określonych działań, które musi wykonać firma, by stworzyć kampanię dostosowaną do potrzeb klienta. Tworzenie kampanii bez sprawdzonego schematu może skutkować tzn. błądzeniem we mgle. Efekty takiego działania mogą skutkować stworzeniem świetnego projektu, ale także kilkukrotnym niepowodzeniem. Brak schematu wspierającego tworzenie kampanii może przyczynić się do wydłużenia tego procesu. Nieustrukturyzowany proces tworzenia kampanii, pozbawiony danych będących potwierdzeniem jej skuteczności może przyczynić się do spadku efektywności działań marketingowych.  

Chaotyczne działania marketingowe – Kampania omnichannel 

Sprawnie opracowana podstawa działań marketingowych może przyczynić się do rozwoju firmy oraz poprawy skuteczności. Chaotyczne działania marketingowe nie tylko mogą przyczynić się do obniżenia wskaźników skuteczności kampanii, ale także do wydłużenia procesu jej tworzenia. Brak ustrukturyzowanej formy, jaką jest stworzenie schematu lub metodologii nie pozwoli na zachowanie i powtórzenie udanych działań, które zostały wykorzystane we wcześniejszej kampanii.  

Solidny fundament kampanii do farmaceutów – Schemat 

Stworzenie schematu odpowiedzi na różne potrzeby klientów jest jednym ze sposobów usprawnienia działań związanych z procesem tworzenia kampanii. Skuteczny projekt opierać powinien się na solidnych fundamentach, które będą pełnić funkcję bazy kampanii. Dzięki czemu tworząc nowy projekt firma nie będzie zaczynać od zera, lecz dostosuje potrzeby klienta do wypracowanych rozwiązań. Stworzenie metodologii, która umożliwi dalsze dopasowanie konkretnych potrzeb firmy farmaceutycznych do możliwych form kampanii umożliwi sprawniejszą odpowiedź na potrzebę utworzenia projektu dopasowanej do aktualnej sytuacji firmy na rynku.  

Sprawdzona skuteczność kampanii – metodologia ACRA  

W 3PG, wykorzystując swój know – how  w 2020 roku, stworzyliśmy projekt autorskiej metodologii projektowania kampanii o nazwie ACRA. Metodologia ACRA opiera się na określeniu 4 kluczowych wskaźników, decydujących o tym, czy farmaceuta dokona rekomendacji produktu pacjentowi w aptece. Na ich bazie przygotowywane zostały warianty komunikatów oraz dobierane kanały i formaty treści.  

Poznaj skład ACRA 

W skład metodologii ACRA wchodzą 4 wskaźniki, których definicje określają jaki efekt może uzyskać firma po osiągnięciu odpowiednio wysokiego poziomu wskaźnika:  

Awareness = farmaceuta zna markę, dostępne postacie i jej podstawowe wskazania. 

Consideration = farmaceuta wie, dlaczego produkt wart jest rekomendacji. 

Recommedation = farmaceuta umie sprawnie wytypować pacjenta do rekomendacji produktu oraz, czy wie, jak tę rekomendację skutecznie przeprowadzić. 

Advocacy = farmaceuta poleciłby produkt nawet swojej rodzinie. 

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat naszej autorskiej metodologii? Sprawdź nasz artykuł na https://3pg.pl/czym-jest-metodologia-acra/.

ACRA gwarantowana skuteczność kampanii 

Metodologia ACRA powstała w odpowiedzi na potrzebę ustrukturyzowania procesu tworzenia kampanii. Celem ACRA było wprowadzenie schematu, który pozwoliłby na stworzenie bazy umożliwiającej dostosowanie różnych komunikatów do rodzaju kampanii. Opierając się na metodologii jesteśmy w stanie określić, na jakie wskaźniki powinna oddziaływać kampania oraz jakie rodzaje treści do niej dostosować. Dobre planowanie pozwala osiągać lepsze rezultaty, dlatego w 3PG nie próbujemy strzelać. Nasze kampanie opierają się na wypracowywanych latami założeniach, które w 2020 roku pojawiły się na naszej stronie i w materiałach marketingowych pod postacią ACRA.  

Wysokie wskaźniki – Metodologia ACRA

Celem ACRA jest stworzenie treści, które będą użyteczne w codziennej pracy farmaceuty, pozwolą mu poznać produkt oraz doprowadzą do jego skutecznej rekomendacji. Kampania dopasowana do potrzeb farmaceuty cechuje się większą skutecznością.  

Aby upewnić się, na jakie wskaźniki metodologii mają oddziaływać poszczególne elementy kampanii opracowywane zostało badanie AutoACRA. Jest to zestawienie przygotowywanych przez firmę danych dotyczących jej aktualnej sytuacji, którego celem jest zbadanie, na jakie wskaźniki powinna wpływać kampania. Na podstawie badania AutoACRA  możemy uzyskać dane niezbędne do stworzenia wstępnego planu kampanii.  

Ocena skuteczności kampanii 

Skuteczność kampanii sprawdzamy przy wykorzystaniu badania ACRA. Badanie ACRA przeprowadzamy, by ocenić wiedzę farmaceutów na temat produktu, dzięki, której skuteczniej zoptymalizujemy treści i przeprowadzimy kampanię. Przy pomocy badania sprawdzimy, czy kampania osiągnęła zamierzony efekt. Ułatwia nam to proces tworzenia kampanii, jej optymalizacji i poprawy skuteczności.  

Uniwersalny schemat – Unikatowa wartość ACRA 

Wartością, jaką niesie ze sobą prawidłowo rozplanowana kampania jest zarówno zadowolenie klienta, szybkość jej stworzenia, jak i efekt, jaki ostatecznie osiągnęła. Aby tego dokonać, firma może posłużyć się już opracowanym rozwiązaniem ułatwiającym tworzenie projektu lub na bieżąco poszukiwać optymalnych sposobów na dopasowanie treści do oczekiwań firmy.  

Stworzenie schematu ułatwiającego tworzenie kampanii może usprawnić proces i umożliwić dokładniejszą ocenę sytuacji klienta. Wskutek czego może poprawić się poziom jej skuteczności. Opracowywane latami rozwiązania nie tylko ułatwiają pracę, ale także niwelują ryzyko błędu i umożliwiają sprawniejsze wdrodzenie poprawek.  

ACRA – Sprawdź, ile zyskasz 

Dzięki wykorzystaniu metodologii ACRA w 3PG jesteśmy w stanie sprawnie dopasować potrzeby firmy do odpowiednich wskaźników. Metodologia ta ułatwia rozpoznanie potrzeb firm farmaceutycznych i dopasowanie do nich odpowiednich działań marketingowych.  

Dzięki autorskiej metodologii ACRA jesteśmy w stanie zagwarantować określone zasięgi Twoich komunikatów, a także dopasować je do odpowiednich kanałów komunikacyjnych. Planujemy, realizujemy oraz optymalizujemy kampanie na podstawie wypracowanych i sprawdzonych wskaźników. Za powodzenie i jakość kampanii odpowiadają rozwiązania, których wypracowanie stało się celem kluczowym dla naszej firmy.  

Badanie ACRA to dowód, że warto z nami współpracować 

Dowodem na skuteczność działań marketingowych opartych na naszej autorskiej metodologii jest zadowolenie firm, które poza skuteczną i sprawnie przygotowaną kampanią otrzymują transparentność dotyczącą procesu tworzenia kampanii. Firmy chętnie decydują się na współpracę z 3PG, ponieważ w jasny i klarowny sposób jesteśmy w stanie uargumentować użycie wybranego kanału oraz formatu treści. Założenia kampanii połączone są z poszczególnymi wskaźnikami ACRA, dzięki czemu klient wie, jaki efekt dzięki oddziaływaniu tym rodzajem treści uzyska.  

Przejrzystość działań i skuteczny schemat – Autorska metodologia 3PG  

Metodologia ACRA jest cenionym przez naszych klientów modelem tworzenia kampanii ze względu na swoją skuteczność oraz przejrzystość. Tworząc kampanię robimy ją z myślą o firmie, uwzględniając tym samym treści, które będą wystarczająco czytelne w odbiorze. Na koniec każdej kampanii przeprowadzane jest badanie, które dodatkowo potwierdza skuteczność tej formy działania.  

Ilość przeprowadzonych przez nas kampanii oraz ich wyniki jednoznacznie wskazują, że działania tworzone przez 3PG na bazie ustalonej metodologii są trafnym i skutecznym sposobem tworzenia działań marketingowych.  

Kampania to proces i schemat, nie miejsce do nauki strzelania 

Proces tworzenia kampanii to ogromne wyzwanie. Efektywna kampania jest niezwykle cennym źródłem klientów, o którym marzy wiele firm. Aby zmaksymalizować szanse na uzyskanie wysokich wyników, poprawę jakości oferowanych działań marketingowych, stworzona została metodologia ACRA. Jest to rozwiązanie pozwalające na opracowanie w szybkim tempie kampanii, która ma szanse przynieść duże efekty. Opracowanie metodologii przyniosło firmie wiele korzyści, którymi cieszyć się mogą obecnie nasi klienci.   

Sprawdź, jak działa ACRA 

Sprawdź jakie możliwości daje opracowanie schematu tworzenia kampanii. Dostosujemy twoje założenia do poszczególnych wskaźników ACRA i pomożemy Ci ożywić komunikację do farmaceutów.  

Poznaj naszą autorską metodologię ACRA

Zacznij już teraz, a jeszcze szybciej uzyskasz efekty skuteczności kampanii. Nie zwlekaj. Proces tworzenia działań marketingowych bez zastosowania schematycznych rozwiązań może trwać o wiele dłużej i przynieść mniejsze efekty.  

Wypełnij brief, by dowiedzieć się, nad jakimi wskaźnikami będziemy pracować u Ciebie. Dopasujemy Twoje oczekiwania do odpowiednich elementów metodologii ACRA. Stworzymy kampanię na miarę Twoich oczekiwań.   

Sprawdź nasze case study

Case study – Reklama displayowa aerozolu na skórę do odkażania

Czytaj →

Case study – Szkolenie dla przedstawicieli producenta żelu stomatologicznego

Czytaj →

Case study – Kampania leku na przeziębienie

Czytaj →

Case study – Nakład podręczników dla producenta leków przeciwbólowych

Czytaj →

Case study – Kampania dla produktów odżywczych

Czytaj →

Więcej wpisów

Jakie pytania zadajemy podczas badania ACR+A

Co osiągniesz dzięki metodologii ACR+A? Metodologia ACR+A to sposób tworzenia kampanii produktowej, który umożliwia osiągnięcie ...
Czytaj →

36% farmaceutów uważa, że nie otrzymują odpowiedniej wiedzy na temat produktów od Przedstawicieli – Dane 3PG

Wizyty Przedstawicieli w aptekach nie zawsze przynoszą pożądane efekty. Odpowiednie przygotowanie z zakresu wiedzy produktowej jest kluczem do dodarcia do farmaceuty.
Czytaj →
Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? - 3PG - wyjaśnia

Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? – 3PG wyjaśnia

Wizyty przedstawicielskie to istotny element promocji produktu. Ale czy takie działanie jest skuteczne? Co zrobić, aby farmaceuta chciał dowiedzieć się czegoś więcej? Czy przedstawiciel farmaceutyczny ...
Czytaj →