fbpx

Jak tworzymy kampanie produktowe w 3PG?

Tworzenie kampanii to proces czasochłonny i wymagający. Każdy jego element odpowiada za powodzenie całości. 3PG bazuje tylko i wyłącznie na faktach. Jesteśmy farmaceutami, tworzymy raporty, badania, dzięki czemu wiemy – Czego chcą farmaceuci. Tworzymy kampanię – na miarę farmaceuty. Sprawdź jak działamy. Czytaj dalej.

Jak skutecznie rozdysponować budżet przeznaczony na promocje produktu?

Problematyka tworzenia kampanii skupia się na prawidłowym rozdysponowaniu założonego budżetu. Firma farmaceutyczna posiadająca produkt, grupę docelową oraz określony kapitał przeznaczony na jego promocję stoi przed wyzwaniem, jakim jest wybór firmy, która pomoże jej stworzyć kompletną kampanię. Staje przed decyzją, która będzie mieć ogromny wpływ na proces kampanii.

Każdy aspekt planu kampanii może wpłynąć na jej sukces lub porażkę. Kampanie reklamowe mogą mieć różnorodnych charakter i specyfikę, dlatego tak istotne jest prawidłowe ich planowanie. W 3PG proces ten mamy w pełni opracowany. Wiemy, w jaki sposób tworzyć i dobierać skuteczne komunikaty.

Od czego rozpocząć proces tworzenia kampanii?

Proces tworzenia kampanii rozpoczynamy od analizy danych przesłanych nam przez klienta. Brief to podstawa do rozpoczęcia rozmów. Zawarte w nim informacje pozwalają nam zapoznać się z budżetem klienta, poznać planowany czas kampanii oraz komunikaty przygotowane przez firmę. Brief stanowi jeden z najważniejszych elementów kampanii. To od niego w dużej mierze zależy zrozumienie przez 3PG potrzeb klienta.

Z czego składa się brief? – kampania 3PG

W skład briefa wchodzi badanie – autoACRA, wykonywane przez firmę farmaceutyczną zainteresowaną współpracą. Przedstawiciel firmy farmaceutycznej ma za zadanie, na podstawie już posiadanych danych i doświadczeń, opracowanych na bazie poprzednich kampanii, odpowiedzieć na pytania odpowiadające poszczególnym elementom metodologii.

Badanie autoACRA ma za zadanie ustalić, na jakie wskaźniki autorskiej metodologii ACRA należy oddziaływać. W skład metodologii ACRA wchodzą 4 wskaźniki, których definicje określają jaki efekt może uzyskać firma po osiągnięciu odpowiednio wysokiego poziomu wskaźnika:

Awareness = farmaceuta zna markę, dostępne postacie i jej podstawowe wskazania.

Consideration = farmaceuta wie, dlaczego produkt wart jest rekomendacji.

Recommedation = farmaceuta umie sprawnie wytypować pacjenta do rekomendacji produktu oraz, czy wie, jak tę rekomendację skutecznie przeprowadzić.

Advocacy = farmaceuta poleciłby produkt nawet swojej rodzinie.

Badanie autoACRA – w 3PG bazujemy na danych

Badanie autoACRA bazuje na danych zastanych, które firma zgromadziła na bazie poprzednich kampanii oraz badań wewnętrznych. Pozwala nam lepiej zrozumieć aktualną sytuację firmy farmaceutycznej. Badanie autoACRA zamieszczone jest wraz z briefem, który także wypełnia przedstawiciel firmy farmaceutycznej na stronie: https://3pg.pl/brief/. Wypełnienie badania zajmuje niewiele czasu, a jest bardzo istotnym elementem niezbędnym do przygotowania kampanii.

Badania przeprowadzone na początku kampanii umożliwiają pracownikom 3PG określenie odpowiedniego celu kampanii. Zbadanie potrzeb klienta oraz obszarów, na których należy skupić się w sposób szczegółowy. Tworzone przez nas treści zawsze odpowiadają założeniom celu, który został przyjęty na podstawie badań oraz opracowanej koncepcji.

Komunikaty marketingowe – stały element kampanii

Wraz z briefem przedstawiciel firmy farmaceutycznej wypełnia pole poświęcone komunikatom. Komunikaty marketingowe to stały element kampanii, który określa jej kierunek oraz obszar odziaływania. W zależności od rodzaju komunikatów dobierana jest oferta oraz rodzaje treści.

Komunikat pełni rolę przekaźnika, jego celem jest stworzenie oraz utrwalenie w umysłach farmaceutów określonych założeń na temat marki lub produktu. Dobór skutecznych komunikatów jest kluczowym elementem odpowiadającym za powodzenie kampanii.

Badanie istotności komunikatów – kampania w 3PG

Kolejny etap odbywa się bez udziału firmy farmaceutycznej. 3PG dokonuje analizy przesłanych materiałów i przeprowadza badanie dotyczące zaproponowanych przez klienta komunikatów. Badanie to ma na celu ustalić skuteczność poszczególnych stwierdzeń na temat produktu oraz słuszność ich promocji wśród farmaceutów. Badanie skuteczności komunikatów odbywa się poprzez wysłanie wyselekcjonowanej grupie farmaceutów, należących do bazy 3PG, listy komunikatów przygotowanych przez firmę farmaceutyczną i dział naukowy 3PG.

Nośniki komunikatów – co musisz wiedzieć?

Badanie oraz jego efekty omawiane są na spotkaniu koncepcyjnym drugim, podczas którego przedstawiana jest także oferta. W ofercie znajdują się przygotowane przez dział naukowy, we współpracy z działem handlowym, propozycje formatów treści odpowiadające poszczególnym komunikatom. Jest to czas na wymianę uwag, wątpliwości oraz zastrzeżeń dotyczących formatów treści i wytypowanych przez ankietowanych komunikatów.

Kanały komunikacji – proces tworzenia kampanii

Kolejnym, po wytypowaniu treści etapem jest wybór kanałów komunikacji. 3PG ma szeroki zakres różnorodnych kanałów, zarówno własnych, jak i zewnętrznych, z których firma może skorzystać podczas promocji kampanii. Lista kanałów komunikacji wykorzystywana przez 3PG podczas tworzenia kampanii opisana jest w sposób szczegółowy w artykule – Dlaczego warto wykorzystywać różne kanały komunikacji do farmaceutów? Wybór różnorodnych kanałów komunikacji wpływa pozytywnie na zasięg treści i pozwala dotrzeć do różnych grup pracowników aptek.

Content tworzony przez specjalistów

Przygotowanie treści to etap, nad którym pracują nasi wyspecjalizowani redaktorzy – farmaceuci praktycy. Content tworzony jest pod kontrolą Dyrektora ds. Naukowych Konrada Tuszyńskiego. Treści przygotowywane są z ogromną starannością i dbałością o szczegóły. Przed rozpoczęciem publikacji przesyłane są firmie farmaceutycznej do akceptacji oraz konsultowane z lekarzami lub prawnikami, w zależności od indywidualnych potrzeb publikacji.

Kontrola skuteczności kampanii do farmaceutów

Kolejnym etapem jest kontrola kampanii. Etap kontroli odbywa się na każdym poziomie kampanii. 3PG wierzy, że aby osiągnąć wysokie wyniki należy aktywnie monitorować każdy poszczególny element procesu. Przedstawiciel firmy farmaceutycznej posiada pełną możliwość kontaktu z koordynatorem projektu. Dodatkowo 3PG organizuje comiesięczne spotkania obrazujące efekty kampanii i zestawienia, które w czytelny sposób prowadzą klienta jej proces. Na każdym etapie trwania projektu możliwe są do wprowadzenia uwagi, zmiany lub zastrzeżenia zarówno ze strony 3PG, jak i firmy farmaceutycznej.

Publikacja treści – proces tworzenia kampanii w 3PG

Publikacja treści odbywa się po etapie przygotowania treści oraz ustalenia odpowiednich kanałów komunikacji. Miejsca publikacji to zarówno kanały wewnętrzne firmy, jak i kanały zewnętrzne. Za proces publikacji treści odpowiada dział marketingu 3PG, którego celem jest odpowiednie przygotowanie treści pod udostępnienie ich w social media oraz na portalach marki. 3PG posiada własne studio nagraniowe oraz specjalistyczne narzędzia niezbędne do montażu oraz publikacji treści. Materiały przez nas przygotowane opublikowane są w sposób czytelny i estetyczny.

Zakończenie kampanii – czas na zebranie danych

Zakończenie kampanii w 3PG to czas poświęcony na zebranie danych dotyczących końcowych etapów projektu. Jest to etap podczas, którego koordynatorzy mają za zadanie zebrać wszystkie informacje w całość, by móc ostatecznie przedstawić go przedstawicielom firm farmaceutycznym. Jest to zwieńczenie całości kampanii. Dopracowanie ostatnich szczegółów i zbierania danych to czas bardzo intensywny. Na tym etapie prowadzone są przemyślenia związane z dalszym rozwojem promocji produktu.

Jak ocenić skuteczność kampanii?

Ocena skuteczności to jeden z kluczowych elementów zakończenia kampanii. Jest to czas, podczas którego koordynatorzy, dział marketingu oraz przedstawiciele firmy farmaceutycznej analizują wyniki przeprowadzonej kampanii. Ocena skuteczności mierzona jest na podstawie badania skuteczności kampanii prowadzonego przez firmę 3PG.

Badanie to ma na celu ustalenie jak zmienił się poziom skuteczności wskaźników oraz jak odbierane są przez farmaceutów komunikaty po przeprowadzeniu kampanii. Z uwagi na pośredni kanał komunikacji firmy farmaceutyczne nie są w stanie jasno określić, jak zmienił się poziom rekomendacji w odniesieniu do statystyk kampanii. Dlatego też, w odpowiedzi na zapotrzebowanie dotyczące braku rzetelnych danych, 3PG stworzyło badanie, które pozwoli firmom farmaceutycznym poznać realne efekty kampanii.

Kampania to proces – 3PG

Odpowiednie przygotowanie kampanii może zaważyć o ilości rekomendacji Twojego produktu. Kampania to długi i żmudny proces, dlatego też istotne jest dokonanie szczegółowej analizy firmy przed podjęciem współpracy. 3PG to firma, która od lat współpracuje z ogromnymi przedsiębiorstwami w celu promocji produktów do farmaceutów. Nie wróżymy z fusów – bazujemy na danych. Posiadamy własny system oceny jakości komunikatów oraz kampanii.

Kampania na miarę twoich potrzeb

Model kampanii, który został przedstawiony w tym artykule to efekt ciężkiej pracy kilku zespołów. Opracowaliśmy schemat, który pozwala nam tworzyć kampanie, które przynoszą realne efekty dla naszych klientów. Stworzyliśmy skuteczny sposób na przeprowadzenie kampanii. Jest to model wykorzystywany od lat, cieszący się aprobatą wielu firm farmaceutycznych, które miały okazje z nami współpracować.

Kampania prowadzona w sposób chaotyczny, nieuwzględniający uwag wprowadzonych w trakcie jej trwania, bazująca na domysłach może prowadzić do nagłego niepowodzenia. Firmy farmaceutycznej coraz częściej sięgają po rozwiązania pewne i wypracowywane przez lata przez specjalistów w branży, by móc ostatecznie cieszyć się wysokimi wynikami i wskaźnikami oceny kampanii.

Nie zwlekaj. Postaw na skuteczne rozwiązanie

Prowadzenie kampanii opartej na domysłach nie ma sensu. Wyciągnij wnioski z poprzednich projektów i zainwestuj w kampanie, która ma oparcie na danych, nie domysłach. Zaufaj specjalistom, a poprowadzimy Cię przez wszystkie etapy od wyboru komunikatów do oceny skuteczności podjętych działań. Wypełnij brief dostępny na https://3pg.pl/brief/ a my zrobimy resztę.

Sprawdź nasze case study

Case study – Szkolenie dla przedstawicieli w formie online ​

Czytaj →

Case study – Interaktywne case study podczas cyklów spotkań dla farmaceutów

Czytaj →

Case study – Wzbogacenie współpracy z sieciami aptek

Czytaj →

Case study – Szkolenie dla przedstawicieli producenta żelu stomatologicznego

Czytaj →

Case study – Kampania omnichannel dla leku przeciwbólowego

Czytaj →

Subskrybuj newsletter #knowledgedelivered.

Zapisz się, by otrzymać darmowy dostęp do naszego autorskiego e-book'a - Dotarcie do farmaceutów. Zyskaj wiedzę, która daje przewagę w docieraniu do farmaceutów

Twoje imię(wymagane)
Zgoda(wymagane)

Więcej wpisów

36% farmaceutów uważa, że nie otrzymują odpowiedniej wiedzy na temat produktów od Przedstawicieli – Dane 3PG

Wizyty Przedstawicieli w aptekach nie zawsze przynoszą pożądane efekty. Odpowiednie przygotowanie z zakresu wiedzy produktowej jest kluczem do dodarcia do farmaceuty.
Czytaj →
Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? - 3PG - wyjaśnia

Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? – 3PG wyjaśnia

Wizyty przedstawicielskie to istotny element promocji produktu. Ale czy takie działanie jest skuteczne? Co zrobić, aby farmaceuta chciał dowiedzieć się czegoś więcej? Czy przedstawiciel farmaceutyczny ...
Czytaj →

7 zasad, które gwarantują sukces kampanii

Oczekiwania farmaceutów a komunikacja marketingowa producentów 84% farmaceutów zadeklarowało, że to wiedza na temat produktu ...
Czytaj →
Scroll to Top