Branża farmaceutyczna jest wymagającym obszarem, jeśli chodzi o kierowanie skutecznych treści marketingowych. Dobór kanału dotarcia do farmaceutów może okazać się wyzwaniem dla firm farmaceutycznych. Chcesz dowiedzieć się, jakie kanały może wykorzystać Twoja firma, by skutecznie docierać do pracowników aptek? Sprawdź.
Kanały komunikacji – Dotarcie do farmaceutów
Dobór różnorodnych kanałów komunikacji jest niezwykle ważny w kontekście budowania profilu marki. Aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, kluczowe jest wykorzystanie różnych kanałów komunikacyjnych. Różne treści wymagają odrębnych kanałów komunikacji. Zróżnicowanie kanałów komunikacji jest kluczowe do poszerzenia zakresu dotarcia kampanii marketingowej.
Dotarcie do szerokiego grona farmaceutów przy pomocy jednego kanału komunikacji jest trudne, ponieważ każdy kanał zrzesza odrębną grupę odbiorców. Farmaceuci korzystają z różnych form internetowego przekazu takich jak: social media, blog, mailingi, strony internetowe i portale. Treści tworzone na każdy z wymienionych kanałów komunikacji różnią się od siebie i przyciągają różne grono farmaceutów.
Zwiększ zasięg swoich treści
Firmy chcąc dotrzeć do większego grona farmaceutów powinny przemyśleć wykorzystanie różnorodnych kanałów komunikacji. Wykorzystanie potencjału poszczególnych mediów może przyczynić się do zwiększenia zasięgów kampanii marketingowej. Docierając do farmaceutów za pośrednictwem np. social media zamykamy się na grupę farmaceutów, która ich nie posiada, dlatego tak ważne jest wykorzystywanie różnych nośników komunikatu.
Różnorodność kanałów komunikacji
Kanały komunikacji, które może wykorzystać firma, by rozwijać zakres działań marketingowych to zarówno kanały własne, jak i kanały zewnętrzne. Kanały zewnętrzne to kanały należące do innych podmiotów, które udostępniają przestrzeń pod treści marketingowe innym firmom. Do kanałów zewnętrznych zaliczyć możemy social media, portale branżowe, strony na Facebooku, grupy na Facebooku, profil na Instagramie, czasopisma branżowe itp.
Kanały własne to kanały należące do firm farmaceutycznych. Są to portale, profil na Instagramie, grupy na Facebooku, E- book, reklamy płatne Facebook Ads, portal itp. należące do marki. Na kanałach własnych znajdują się informacje na temat produktów firmy, usług oraz treści specjalistyczne.
Jeden kanał nie zagwarantuje skuteczności
Niestety żaden z kanałów komunikacji nie zagwarantuje dotarcia do wszystkich farmaceutów. Jest to nie możliwe ze względu na ograniczony czas, którym dysponuje nasza grupa odbiorców. Wybierając ograniczoną ilość kanałów komunikacyjnych, na których umieszczamy treści marketingowe ograniczamy sobie możliwość na dotarcie do szerszej grupy pracowników aptek.
Konkurencja w sieci jest bardzo duża. Dziesiątki formatów, rodzajów treści i materiałów sprawiają, że farmaceuta może nie zwrócić uwagę na przekaz zawarty na Twojej stronie, dlatego tak ważne jest budowanie kilku możliwych miejsc styczności z materiałem marketingowym. Różnorodność form przekazu, jakie gwarantuje każdy z nich ułatwi firmie dotarcie do pracowników aptek, którzy nigdy wcześniej nie śledzili profili marki.
Jak zwiększyć dotarcie do farmaceutów?
Dzięki różnorodnym kanałom komunikacyjnym firma może dotrzeć do szerokiego grona farmaceutów. Aby farmaceuta traktował firmę jako partnera biznesowego, należy udostępnić mu możliwie jak najwięcej sposobów kontaktowania się z marką. Dotarcie do farmaceutów to czasochłonny proces, który wymaga wykorzystania różnych form komunikatów i różnych ścieżek dotarcia do pracowników aptek.
Jak docieramy do pracowników aptek?
Firma 3PG wykorzystuje szereg kanałów komunikacyjnych, na których prezentowane są zarówno treści pisane, jak i wideo. Do aktualnych kanałów należących do firmy 3PG należą: social media (Facebook, Instagram), Miesięcznik Goniec Apteczny, portal internetowy, blog, strona internetowa, ebook, banery, baza mailingowa.
Kanały komunikacji w 3PG Firma 3PG wykorzystuje szereg kanałów komunikacyjnych, na których prezentowane są zarówno treści pisane, jak i wideo i nagrania. Do aktualnych kanałów należących do firmy 3PG należą: social media (Facebook, Instagram), Miesięcznik Goniec Apteczny, portal internetowy, blog, strona internetowa, ebook, banery, baza mailingowa.
Kanały wewnętrzne i zewnętrzne – Stawiamy na różnorodność
Różnorodność kanałów komunikacji, jakimi dysponujemy jest kluczowa do stworzenia kompleksowej oferty dla firm. Każdy poszczególny kanał komunikacji odpowiada za inny rodzaj treści, które możliwe są do opublikowania za pośrednictwem naszych mediów. Różnorodne kanały komunikacji wykorzystywane są podczas tworzenia komunikatów odpowiadającym poszczególnym wskaźnikom ACRA. Dobór kanałów komunikacji odbywa się po przeanalizowaniu potrzeb poprawy wielkości poszczególnych wskaźników metodologii. Formaty oraz rodzaje komunikacji takie jak bannery, posty, mailing, w różny sposób oddziałują na poszczególne grupy odbiorców.
Różnorodność, jaką gwarantuje 3PG poprzez wykorzystanie takich kanałów komunikacyjnych jak: social media, portal, blog, ebook i wiele innych, nie tylko pozytywnie wpływa na odbiór przez farmaceutów, ale także umożliwia dotarcie do szerszego ich grona. Specyfika kanałów komunikacyjnych jest bardzo ważna i zależna od rodzaju informacji, jakie chcemy przekazać.
Większe dotarcie do farmaceutów
Dzięki różnorodności, jaką charakteryzują się prezentowane przez 3PG kanały komunikacyjne mamy możliwość porozumiewania się z farmaceutami w taki sposób, by rodzaj komunikatu był dostosowany do ich potrzeb. Dane dotyczące liczby odwiedzin na naszych kanałach zarówno w social media, jak i na portalu nie są przypadkowe. Farmaceuci zaufali nam, ponieważ każdy z nich odnalazł format dla siebie. Wykorzystując wiedzę oraz umiejętności naszego zespołu stworzyliśmy kompleksową ofertę dotarcia do farmaceutów.
Zwiększ różnorodność
Każdy kanał komunikacji dociera do odrębnej grupy odbiorców. Chcąc zwiększyć stopień dotarcia do farmaceutów konieczne jest zastosowanie różnorodnych kanałów oraz formatów treści. Farmaceuci chętnie wykorzystują różne formy internetowego przekazu. Kierując komunikat marketingowy do pracowników aptek, należy uwzględnić różne kanały komunikacyjne.
Zgłoś się do nas i wspólnie zaplanujmy kampanie dla Twojej firmy. Posiadamy zróżnicowaną bazę kanałów komunikacyjnych, dzięki którym dotrzesz do farmaceutów w całej Polsce. Dostosujemy kanały komunikacji do formatów treści dobranych do potrzeb Twojej marki. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat procesu tworzenia skutecznej kampanii do farmaceutów? Sprawdź https://3pg.pl/tworzenie-kampanii-to-proces/.
Działaj od razu!
Nie zwlekaj. W prawidłowy sposób wykorzystane kanały komunikacyjne mogą przyczynić się do zwiększenia rekomendacji Twojego produktu, poprawy jakości i ilości rekomendacji, a także jego ogólnej rozpoznawalności.