fbpx

Dlaczego warto wykorzystywać różne kanały komunikacji do farmaceutów?

Branża farmaceutyczna jest wymagającym obszarem, jeśli chodzi o kierowanie skutecznych treści marketingowych. Dobór kanału dotarcia do farmaceutów może okazać się wyzwaniem dla firm farmaceutycznych. Chcesz dowiedzieć się, jakie kanały może wykorzystać Twoja firma, by skutecznie docierać do pracowników aptek? Sprawdź.   

Kanały komunikacji – Dotarcie do farmaceutów

Dobór różnorodnych kanałów komunikacji jest niezwykle ważny w kontekście budowania profilu marki. Aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, kluczowe jest wykorzystanie różnych kanałów komunikacyjnych.  Różne treści wymagają odrębnych kanałów komunikacji. Zróżnicowanie kanałów komunikacji jest kluczowe do poszerzenia zakresu dotarcia kampanii marketingowej.  

Dotarcie do szerokiego grona farmaceutów przy pomocy jednego kanału komunikacji jest trudne, ponieważ każdy kanał zrzesza odrębną grupę odbiorców. Farmaceuci korzystają z różnych form internetowego przekazu takich jak: social media, blog, mailingi, strony internetowe i portale. Treści tworzone na każdy z wymienionych kanałów komunikacji różnią się od siebie i przyciągają różne grono farmaceutów.  

Zwiększ zasięg swoich treści

Firmy chcąc dotrzeć do większego grona farmaceutów powinny przemyśleć wykorzystanie różnorodnych kanałów komunikacji. Wykorzystanie potencjału poszczególnych mediów może przyczynić się do zwiększenia zasięgów kampanii marketingowej. Docierając do farmaceutów za pośrednictwem np. social media zamykamy się na grupę farmaceutów, która ich nie posiada, dlatego tak ważne jest wykorzystywanie różnych nośników komunikatu.  

Różnorodność kanałów komunikacji

Kanały komunikacji, które może wykorzystać firma, by rozwijać zakres działań marketingowych to zarówno kanały własne, jak i kanały zewnętrzne. Kanały zewnętrzne to kanały należące do innych podmiotów, które udostępniają przestrzeń pod treści marketingowe innym firmom. Do kanałów zewnętrznych zaliczyć możemy social media, portale branżowe, strony na Facebooku, grupy na Facebooku, profil na Instagramie, czasopisma branżowe itp.   

Kanały własne to kanały należące do firm farmaceutycznych. Są to portale, profil na Instagramie, grupy na Facebooku, E- book, reklamy płatne Facebook Ads, portal itp. należące do marki. Na kanałach własnych znajdują się informacje na temat produktów firmy, usług oraz treści specjalistyczne. 

Jeden kanał nie zagwarantuje skuteczności

Niestety żaden z kanałów komunikacji nie zagwarantuje dotarcia do wszystkich farmaceutów. Jest to nie możliwe ze względu na ograniczony czas, którym dysponuje nasza grupa odbiorców. Wybierając ograniczoną ilość kanałów komunikacyjnych, na których umieszczamy treści marketingowe ograniczamy sobie możliwość na dotarcie do szerszej grupy pracowników aptek. 

Konkurencja w sieci jest bardzo duża. Dziesiątki formatów, rodzajów treści i materiałów sprawiają, że farmaceuta może nie zwrócić uwagę na przekaz zawarty na Twojej stronie, dlatego tak ważne jest budowanie kilku możliwych miejsc styczności z materiałem marketingowym. Różnorodność form przekazu, jakie gwarantuje każdy z nich ułatwi firmie dotarcie do pracowników aptek, którzy nigdy wcześniej nie śledzili profili marki.  

Jak zwiększyć dotarcie do farmaceutów?

Dzięki różnorodnym kanałom komunikacyjnym firma może dotrzeć do szerokiego grona farmaceutów. Aby farmaceuta traktował firmę jako partnera biznesowego, należy udostępnić mu możliwie jak najwięcej sposobów kontaktowania się z marką. Dotarcie do farmaceutów to czasochłonny proces, który wymaga wykorzystania różnych form komunikatów i różnych ścieżek dotarcia do pracowników aptek.  

Jak docieramy do pracowników aptek?

Firma 3PG wykorzystuje szereg kanałów komunikacyjnych, na których prezentowane są zarówno treści pisane, jak i wideo. Do aktualnych kanałów należących do firmy 3PG należą: social media (Facebook, Instagram), Miesięcznik Goniec Apteczny, portal internetowy, blog, strona internetowa, ebook, banery, baza mailingowa.    

Kanały komunikacji w 3PG  Firma 3PG wykorzystuje  szereg kanałów komunikacyjnych,  na których prezentowane  są zarówno treści pisane, jak i wideo i nagrania. Do aktualnych kanałów należących do firmy 3PG należą: social media (Facebook, Instagram), Miesięcznik Goniec Apteczny, portal internetowy, blog, strona internetowa,  ebook,  banery, baza mailingowa.    

Kanały wewnętrzne i zewnętrzne – Stawiamy na różnorodność

Różnorodność  kanałów  komunikacji,  jakimi  dysponujemy  jest  kluczowa  do  stworzenia kompleksowej  oferty dla firm. Każdy poszczególny  kanał komunikacji odpowiada za inny rodzaj treści, które możliwe są do opublikowania za pośrednictwem naszych mediów.  Różnorodne  kanały  komunikacji  wykorzystywane  są  podczas  tworzenia  komunikatów odpowiadającym poszczególnym wskaźnikom ACRA. Dobór kanałów komunikacji odbywa się po przeanalizowaniu  potrzeb poprawy wielkości poszczególnych  wskaźników  metodologii. Formaty oraz rodzaje komunikacji takie jak bannery, posty, mailing, w różny sposób oddziałują na poszczególne  grupy odbiorców.   

Różnorodność, jaką gwarantuje 3PG poprzez wykorzystanie takich kanałów komunikacyjnych jak: social media, portal, blog, ebook i wiele innych, nie tylko pozytywnie wpływa na odbiór przez farmaceutów, ale także umożliwia dotarcie do szerszego ich grona. Specyfika kanałów komunikacyjnych jest bardzo ważna i zależna od rodzaju informacji, jakie chcemy przekazać.   

Większe dotarcie do farmaceutów

Dzięki różnorodności, jaką charakteryzują się prezentowane przez 3PG kanały komunikacyjne mamy możliwość porozumiewania się z farmaceutami w taki sposób, by rodzaj komunikatu był dostosowany  do ich potrzeb.  Dane dotyczące liczby odwiedzin  na naszych kanałach zarówno w social media, jak i na portalu nie są przypadkowe. Farmaceuci zaufali nam, ponieważ każdy z nich odnalazł format dla siebie. Wykorzystując wiedzę oraz umiejętności naszego zespołu stworzyliśmy kompleksową ofertę dotarcia do farmaceutów.   

Zwiększ różnorodność

Każdy kanał komunikacji dociera do odrębnej grupy odbiorców. Chcąc zwiększyć stopień dotarcia do farmaceutów konieczne jest zastosowanie różnorodnych kanałów oraz formatów treści. Farmaceuci chętnie wykorzystują różne formy internetowego przekazu.  Kierując komunikat marketingowy do pracowników aptek, należy uwzględnić różne kanały komunikacyjne.  

Zgłoś się do nas i wspólnie zaplanujmy kampanie dla Twojej firmy. Posiadamy zróżnicowaną bazę kanałów komunikacyjnych, dzięki którym dotrzesz do farmaceutów w całej Polsce. Dostosujemy kanały komunikacji do formatów treści dobranych do potrzeb Twojej marki. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat procesu tworzenia skutecznej kampanii do farmaceutów? Sprawdź https://3pg.pl/tworzenie-kampanii-to-proces/

Działaj od razu! 

 Nie zwlekaj. W prawidłowy sposób wykorzystane kanały komunikacyjne mogą przyczynić się do zwiększenia rekomendacji Twojego produktu, poprawy jakości i ilości rekomendacji, a także jego ogólnej rozpoznawalności. 

Sprawdź nasze case study

Case study – Reklama displayowa aerozolu na skórę do odkażania

Czytaj →

Case study – Nakład podręczników dla producenta leków przeciwbólowych

Czytaj →

Case study – Wzbogacenie współpracy z sieciami aptek

Czytaj →

Case study – Mailing z doniesieniem i konkurs dla farmaceutów

Czytaj →

Case study – Podręczniki z naklejką reklamową dla producenta żywności specjalistycznej

Czytaj →

Subskrybuj newsletter #knowledgedelivered.

Zapisz się, by otrzymać darmowy dostęp do naszego autorskiego e-book'a - Dotarcie do farmaceutów. Zyskaj wiedzę, która daje przewagę w docieraniu do farmaceutów

Twoje imię(wymagane)
Zgoda(wymagane)

Więcej wpisów

36% farmaceutów uważa, że nie otrzymują odpowiedniej wiedzy na temat produktów od Przedstawicieli – Dane 3PG

Wizyty Przedstawicieli w aptekach nie zawsze przynoszą pożądane efekty. Odpowiednie przygotowanie z zakresu wiedzy produktowej jest kluczem do dodarcia do farmaceuty.
Czytaj →
Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? - 3PG - wyjaśnia

Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? – 3PG wyjaśnia

Wizyty przedstawicielskie to istotny element promocji produktu. Ale czy takie działanie jest skuteczne? Co zrobić, aby farmaceuta chciał dowiedzieć się czegoś więcej? Czy przedstawiciel farmaceutyczny ...
Czytaj →

7 zasad, które gwarantują sukces kampanii

Oczekiwania farmaceutów a komunikacja marketingowa producentów 84% farmaceutów zadeklarowało, że to wiedza na temat produktu ...
Czytaj →
Scroll to Top