Wzbogacenie współpracy z sieciami aptek

W 3PG czynnie współpracuje z sieciami aptek, dla których tworzymy materiały oraz wytyczne do świadczenia usług opieki farmaceutycznych. Zależy Ci na poprawie Twojego wizerunku i współpracy z sieciami aptek? Sprawdź, rodzaje materiałów, które możemy Ci zaoferować. 

Umożliwiamy stworzenie:

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat możliwości wzbogacenia współpracy z sieciami aptek, czytaj dalej. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak możemy wesprzeć Twoją współpracę z sieciami aptek – skontaktuj się z nami mailowo, telefoniczne lub uzupełniając formularz.

Zapytaj o możliwość wzbogacenia Twojej współpracy z sieciami aptek​

Zgoda(wymagane)
To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.
Kluczowe założenia

Wsparcie współpracy z sieciami aptek: co możesz dzięki niej osiągnąć?

Nawiązanie współpracy z sieciami aptek jest kluczowe w celu dotarcia do pracujących w nich farmaceutów. Prawidłowo zaplanowana współpraca może przyczynić się do zwiększenia ilości skutecznych rekomendacji. Dobre relacje z całą siecią przyczyniają się do wzrostu świadomości marki w oczach farmaceutów w niej pracujących, ale także utrzymania pozytywnego wizerunku całej firmy. Firmy farmaceutyczne dążą do tego, by współpraca z sieciami była na jak najwyższym poziomie. Sprawdź dlaczego jest tak ważna. 

Wpływ na rekomendację produktu

Pozytywna relacja z farmaceutami pracującymi dla sieci aptek może przyczynić się do wzrostu rekomendacji. Farmaceuta, który zna markę oraz produkt chętnie go poleca. Jeśli współpraca będzie odbywać się na wysokim poziomie wpłynie to także na rekomendację.

Budowa pozytywnego wizerunku w oczach farmaceutów

Partnerstwo przyczynia się także do utrwalenia pozytywnego wizerunku firmy - dbającej o farmaceutów oraz ich rozwój. Dzięki zbudowaniu pozytywnego wizerunku poprzez wspieranie wyposażenia biblioteczek sieci, firma zyskuje sojusznika oraz jest jeszcze lepiej odbierana przez farmaceutów dla niej pracujących.

Dotarcie do farmaceutów

Sieci aptek zrzeszają szerokie grono farmaceutów. Przekazując materiały reklamowe w postaci podręczników dla całej sieci, firma zyskuje możliwość nie tylko wyposażenia aptecznych biblioteczek, ale także utrwalenia wiedzy produktowej w umysłach farmaceutów.

Pośrednie wspieranie wzrostu zamówień

Dzięki nawiązaniu partnerskiej relacji z sieciami aptek firma farmaceutyczna zyskuje możliwość zwiększenia liczby zamawianych produktów do aptek. Farmaceuci, którzy otrzymają dostęp do kursów oraz materiałów edukacyjnych chętniej będą polecać poszczególne preparaty.

CZy wiesz, że naszym kampaniom zaufali M.IN.:
Wyzwanie

Dotarcie w sposób bezpośredni do pracowników sieci aptek

Firmy farmaceutyczne doświadczają problemu związanego z niezawalającą skutecznością związaną z dotarciem do pracowników sieci aptek. Czym to się objawia? Nawiązanie współpracy z siecią wyłącznie opartej na celach sprzedażowych staje się niewystarczająca. Farmaceuci, by polecać produkt muszą znać jego właściwości lub darzyć zaufaniem markę. 

Wybór skutecznego sposobu dotarcia do pracowników sieci bywa nie lada wyzwaniem. Firmy inwestują w działania, które nie przynoszą realnych efektów.  

Powoduje to

Inwestycja w próby dotarcia do farmaceutów pracujących dla sieci, nienastawiona na potrzeby farmaceutów, nie przyczynia się do wzrostu rekomendacji. 

Stworzenie materiałów, które nie będą przydatne farmaceutom w codziennej pracy i przekazanie ich w ramach działań marketingowych sieciom.

Powoduje to

Przekazanie farmaceutom materiałów marketingowych, z których farmaceuci realnie nie skorzystają nie wpłynie na postrzeganie przez nich marki i jednocześnie nie przyczyni się do polecania przez farmaceutów produktów marki. 

Stworzenie contentu niedostosowanego do odbiorcy. Przygotowane materiały w postaci artykułów lub wideo publikowane na wewnętrznych platformach sieci nie są chętnie przyswajane przez farmaceutów. 

Powoduje to

Artykuł niedostosowany do potrzeb grupy docelowej nie przyczyni się do zwiększenia poziomu rekomendacji, ani świadomości na temat produktu. 

Rozwiązanie

Stworzenie materiałów przydatnych farmaceutom podczas pracy

Wzbogacenie współpracy z sieciami aptek może odbywać się na wielu płaszczyznach. Przygotowanie odpowiednich materiałów, chętnie wykorzystywanych przez farmaceutów pracujących dla sieci przyczyni się do zwiększenia poziomu rekomendacji. 

Porozmawiajmy o tym, jak sprawić by farmaceuci polecali Twoje produkty

strona 3PG grafiki (9)

Wybór formy dotarcia do farmaceutów

Dotarcie do farmaceutów pracujących dla dużych sieci aptek może stanowić nie lada wyzwanie. Wybór materiałów, które pozwolą na lepsze dotarcie do farmaceutów oraz przyczynią się do zwiększenia rekomendacji wymaga zrozumienia potrzeb pracownik aptek. Farmaceuci zasypywani są materiałami marketingowymi, dlatego też tak istotne jest skupienie się wartości, jakie mogą nieść dla pracowników aptek. 

Wybór materiału reklamowego

Wytypowanie odpowiedniego upominku dla farmaceuty jest jednym z kluczowych elementów wzbogacenia współpracy z sieciami aptek. Jego rolę może pełnić zarówno materiał edukacyjny w postaci książki, broszury, czy materiał typowo marketingowy taki jak długopis, notatnik. Każdy z wymienionych powyżej niesie ze sobą zarówno szereg zalet, jak i wad. Należy jednak pamiętać, że aby prezent spełnił swoje założenia musi odpowiadać na potrzeby zgłaszane przez sieć, ale także farmaceutów. 

  • Czy materiały edukacyjne to właściwy wybór?

Praca farmaceuty wymaga ciągłej edukacji i poszerzania wiedzy. Kluczowe jest w niej bycie zaznajomionym z nowościami na rynku. Aby farmaceuta mógł zarekomendować produkt musi znać go i być do niego przekonanym. Rzetelne źródła wiedzy, takie jak podręczniki i broszury edukacyjne to odpowiedź na potrzebę edukacji farmaceuty, ale także kluczowy rodzaj nośnika komunikatu do pracowników aptek. Dla sieci jest to dodatkowe wsparcie i uzupełnienie ich aptecznych biblioteczek. 

Jak podchodzimy do stworzenia materiałów edukacyjnych dla farmaceutów w 3PG?

Stawiamy na materiały, które cechuje przede wszystkim użytkowy charakter. Tworzymy materiały oparte na wiedzy i umiejętnościach farmaceutów praktyków, które mają przyczynić się do zwiększenia rekomendacji produktu. Książka jest świetnym sposobem na przekazanie informacji o produkcie, ale także jako nośnik reklamy w jej wnętrzu lub na tylnej okładce. Jest to materiał, który zostanie w aptece na dłużej i nie stanie się elementem aptecznej makulatury. Sprawdzi się szczególnie w podtrzymaniu pozytywnego wizerunku marki. 

Przeczytaj case study

Program edukacyjny dla leku z wysoką zawartością magnezu​

Materiały reklamowe dla sieci aptek

Przygotowanie materiałów reklamowych dla farmaceutów stanowi istotne wsparcie współpracy z sieciami aptek. Materiały te pełnią także rolę nośników komunikatów marketingowych. Materiały przekazywane sieciom muszą zarówno nieść wartość dla samej sieci, jak i farmaceutów dla niej pracujących. Przygotowane gadżety reklamowe, podręczniki, bony podarunkowe oraz inne materiały marketingowe muszą przyczyniać się do poprawy jakości pracy farmaceutów, by uznane zostały za wartościowe. 

Cele marketingowe materiałów reklamowych

Jakie cele marketingowe powinny spełniać upominki przekazywane sieci w celu  wsparcia współpracy firmy z sieciami aptek?

Prezent powinien pełnić rolę nośnika informacji na temat marki lub produktu. Reklama w nim zawarta powinna przyczyniać się do zwiększenia świadomości na temat leku/suplementu lub całej marki. 

Budowanie wizerunku marki – firma dbająca o potrzeby farmaceutów i wspierająca ich rozwój np. poprzez zakup podręczników do aptek postrzegana jest w bardziej pozytywny sposób, niż w przypadku firmy przekazującej wyłącznie materiały marketingowe, nie przydatne w codziennej pracy. Upominek przekazywany przez firmę farmaceutyczną sieci powinien wpływać na postrzeganie jej wizerunku. 

 

Czy podręcznik do wartościowy prezent dla sieci?

 

Podręcznik stanowi świetne źródło wiedzy dla farmaceutów pracujących w sieci aptek, ale także długotrwały materiał marketingowy. Wykorzystanie podręcznika jako materiału reklamowego, ale jednocześnie upominku dla sieci jest wartością zarówno dla firmy, jak i samej sieci. Sieć aptek chętnie wykorzystuje podręczniki i materiały edukacyjne od firm jako uzupełnienie farmaceutycznych biblioteczek. 

Koszt zakupu odpowiedniej liczby podręczników do aptek może okazać się zbyt kosztowną inwestycją dla sieci, dlatego też chętnie dokonują zakupu z reklamą producenta lub dedykowanego nakładu po preferencyjnych stawkach lub przyjmują jako formę prezentu od firm. Takie działanie jest wysoce doceniane przez zarówno całą sieć, jak i farmaceutów w niej pracujących, ponieważ otrzymują cenne źródło wiedzy przydatne w codziennej pracy. Naklejka lub reklama umieszczona w podręczniku sprawiają, że farmaceuta wie od kogo otrzymał upominek i komu zawdzięcza możliwość rozwoju.  

 

Dedykowany nakład dla sieci aptek

  • Czym jest dedykowany nakład i czy warto w niego inwestować?

To nakład, zawierający reklamy produktów. Drukowany jest na specjalne zamówienie dla sieci aptek. Znajdują się w nim całostronicowe reklamy graficzne i reklamy w formie tekstowej, które stanowią element marketingowy materiału edukacyjnego w formie podręcznika. Przedstawiciele brandów należących do firm farmaceutycznych dokonując zakupu mają możliwość umieszczenia dowolnej reklamy produktu, która może zostać stworzona na specjalne zamówienie klienta przez autorów podręcznika lub przez niego dostarczona.

  • Co wyróżnia dedykowany nakład od innych materiałów reklamowych?

W przeciwieństwie do podręcznika dla aptek z reklamą producenta, dedykowany nakład może zostać stworzony na zamówienie przedstawicieli kilku brandów firm farmaceutycznych oraz rozdysponowany wśród podmiotów wybranej sieci. Podręcznik ten zawierać może zarówno logotyp sieci, dla której został stworzony, jak i logotypy marek, które go ufundowały. Stworzenie zlecenia wymaga zamówienia min. 1 tys. sztuk książek, dlatego jest to dobre rozwiązanie, gdy chcemy nagrodzić cały personel apteczny sieci i chcemy mieć pewność, że będzie to długotrwały materiał marketingowy.

  • Jaką przewagę posiada dedykowany nakład nad innymi formami marketingowymi?

Dedykowany nakład posiada większą ilość reklam niż podręczniki dla aptek z reklamą producenta. Mogą zostać umieszczone w dowolnej części podręcznika. Dedykowany nakład może zostać wykorzystany przez firmy, którym zależy na zawarciu w podręczniku także reklam w formie tekstowej lub materiałów marketingowych wielu brandów.

W przeciwieństwie do podręcznika dla aptek z reklamą producenta, dedykowany nakład może zostać stworzony na zamówienie przedstawicieli kilku brandów firm farmaceutycznych oraz rozdysponowany wśród podmiotów wybranej sieci. Podręcznik ten zawierać może zarówno logotyp sieci, dla której został stworzony, jak i logotypy marek, które go ufundowały. 

Podręcznik z naklejką

  • Czym jest podręcznik z naklejką i dlaczego jest to wartościowa forma wsparcia sieci?

Podręczniki z naklejką to oferta dla sieci aptek lub firm, które dokonują zakupu na ich rzecz, decydując się jednocześnie na zakup mniejszej niż 1 tys. sztuk egzemplarzy podręcznika. Jest to materiał edukacyjny, który dodatkowo zawiera reklamę producenta. 

Firma posiada możliwość umieszczenia graficznej reklamy w kluczowej części podręcznika, która następnie wraz z materiałem edukacyjnym trafi do sieci aptek.  Podręcznik dla aptek z reklamą producenta stanowi świetne uzupełnienie aptecznej biblioteczki. Pracownik apteki w każdej chwili może skorzystać z rzetelnego źródła wiedzy, który znajduje się na wyciągnięcie ręki. Dodatkowo podręcznik stanowi świetne źródło reklamy dla firmy i możliwość wizualnego przedstawienia informacji o produkcie, nie naruszając jego wartości edukacyjnej. Jest to także długotrwała forma materiału marketingowego, ponieważ zostaje w aptece na dłużej, w formie podręcznika stanowiącego element wyposażenia aptecznej biblioteczki.

Warunkiem niezbędnym do zakupu tej formy podręcznika jest dostępność wybranych pozycji na stanie magazynowym wydawnictwa, które zostają oklejone całostronicową naklejką sponsora, a następnie dystrybuowane sieciom aptek.

Szkolenia w trakcie wewnętrznych konferencji sieci aptek

Szkolenia przygotowywane przez 3PG cechują się wysokim stopniem użyteczności. Interaktywna formuła i obecność redaktorów będących farmaceutami praktykami i twórcami podręczników do farmaceutów stanowi atrakcyjną ofertę dla pracowników aptek. Szkolenia w trakcie wewnętrznych konferencji są świetnym sposobem na edukację w zakresie promocji i rekomendacji produktu szerokiego grona farmaceutów.

Szkolenie w formie interaktywnego Case study

Szkolenie odbywa się w formie analizy przypadków pacjentów w aptece, przy wykorzystaniu platformy edukacyjnej opartej na grach, poprzez którą angażowani są słuchacze. Podczas szkolenia możemy omówić wybraną liczbę przypadków aptecznych. Na każdy omawiany przypadek przypada wstęp teoretyczny, interaktywna scenka w aptece oraz jego kompleksowe omówienie 

Uczestnicy odpowiadając na pytania mogą wziąć udział w konkursie, w którym wygrać mogą atrakcyjne nagrody. Promocja produktu może odbywać się w sposób bezpośredni poprzez wykorzystanie informacji marketingowych marki lub opierać się o promocję samej substancji lub rozpoznania schorzenia. Szkolenie w formie case study trwa, w zależności od liczby omawianych przypadków, od 1 do 3 godz.

Warto wybrać szkolenie na bazie case study, jeżeli chcesz:

  • zbudować wizerunek marki dbającej o edukację farmaceutów
  • żeby szkolenie oraz produkt zostały zapamiętane na długo
  • zaktywizować farmaceutów pracujących w aptekach, aby chętniej podejmowali inicjatywę rekomendacji

Prelekcja poświęcona omówieniu poduktu

Prelekcja to klasyczny wykład ze slajdami, który poświęcony jest omówieniu cech produktu, jego wskazania lub (i) innego zagadnienia, na które chce zwrócić uwagę klient. W przypadku prelekcji KOL-em jesteśmy my. Opracowujemy treść, aby była przydatna w pracy farmaceuty, a prezentację prowadzi jeden z  naszych redaktorów. Pojedyncza prelekcja trwa od 15 do 45 minut.

Kiedy powinieneś zdecydować się na wybór prelekcji?

  • chcesz zbudować wizerunek firmy dbającej o farmaceutów
  • zależy Ci na przekazaniu informacji produktowych popartych wizerunkiem KOL’a
  • chcesz, aby wykład poprowadzony był przez farmaceutów praktyków

Porozmawiajmy o tym, jak sprawić by farmaceuci polecali Twoje produkty

strona 3PG grafiki (9)

Tworzenie treści na wewnętrzne platformy sieci

Przygotowanie treści wymaga znajomości potrzeb farmaceutów. Posiadając wiedzę na temat pracowników aptek oraz ustalone schematy tworzenia materiałów przygotowanie contentu nie stanowi tak dużego wyzwania. Ważne jest, aby materiały tworzone dla farmaceutów odpowiadały ich potrzebą, a ich treść była dostosowana do odbiorców. 

Content na platformy edukacyjne sieci

Stworzenie ciekawego i praktycznego materiału marketingowego to wyzwanie, z którym mierzą się firmy farmaceutyczne w całej Polsce. Farmaceuci to grupa odbiorców nastawiona przede wszystkim na praktyczne opracowania i merytoryczne źródła wiedzy. Wewnętrzne platformy sieci to strony poświęcone pozyskiwaniu wiedzy dla farmaceutów w niej pracujących. Aby do nich dotrzeć konieczne jest zrozumienie czego chcą farmaceuci oraz jaki sposób komunikacji z nimi będzie odpowiedni. 

Przygotowanie contentu na wewnętrzną platformę sieci wiąże się z przygotowaniem materiału, który będzie jednocześnie niósł ze sobą wartość marketingową, jak i edukacyjną. Sama publikacja treści na platformie nie przyniesie oczekiwanego rezultatu. Konieczne stworzenie materiału, który dotrze do farmaceutów. 

Content przygotowany powinien być z myślą o pracownikach aptek. Nie warto korzystać z usług copywriterów, o wiele skuteczniejszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług podmiotów, które także są farmaceutami i jednocześnie redaktorami i specjalistami od tworzenia treści. 

Jak tworzymy treści w 3PG?

3PG oferuje przygotowanie atrakcyjnych treści specjalistycznych na wewnętrzne platformy edukacyjne sieci. Materiały przygotowane przez naszych redaktorów przygotowane są w sposób nastawiony na czytelników, aby chcieli do nich wracać i chętnie się z nimi zapoznawać. Nasi redaktorzy to farmaceuci praktycy, twórcy podręczników Wydawnictwa Farmaceutycznego i specjaliści w tworzeniu treści do pracowników aptek. 

Nasze materiały sygnowane nazwiskami polskich farmaceutów praktyków, stanowią atrakcyjne, przystępne i pożądane źródło wiedzy dla aptekarzy, a także świetne źródło informacji marketingowych o produkcie. Treści tworzone zarówno na portal opieka.farm, jak i zewnętrzne platformy są najwyższej jakości, pisane z niebywałą starannością. 

Naszą gwarancją jest terminowość publikacji oraz wysoka jakość materiałów tworzonych przez redaktorów Wydawnictwa Farmaceutycznego. Materiały edukacyjne przygotowane przez 3PG umożliwiają edukację w zakresie znajomości produktu i sposobów jego rekomendacji. Użytkownicy platformy chętnie przyswajają wiedzę poprzez praktyczne materiały. Pozwala to na dotarcie z informacją marketingową do szerszego grona odbiorców zainteresowanych prezentowanymi treściami.

ZAUFALI NAM M.IN.

POZNAJ 3PG

Poznaj nas lepiej i dowiedz się, czemu wybierają nas topowe firmy farmaceutyczne

Dotarcie do farmaceutów

Przekazując materiały edukacyjne sieci docierasz bezpośrednio do pracowników aptek. Materiały, które są wysokiej jakości, przyczyniają się do utrwalenia komunikatów w umysłach farmaceutów.

Angażujące treści dla farmaceutów

Dostarczamy farmaceutom angażujących i merytorycznych treści, które sprawiają, że chętnie rekomendują Twój produkt.

Wsparcie współpracy z sieciami aptek

Tworząc wysokiej jakości content oraz materiały przekazywane siecią aptek, przyczyniamy się do poprawy wizerunku firmy w oczach farmaceutów, a także całych sieci.

Poznaj cechy naszej usługi

Elementy wsparcia współpracy z sieciami aptek

Twój brand na pierwszym miejscu

Tworząc materiały edukacyjne na wewnętrzne platformy sieci skupiamy się także na promocji Twojego produktu tak, by zbudować jego jak największą świadomość wśród farmaceutów.

Uwypuklenie przewagi konkurencyjnej

Uświadomimy farmaceutów o cechach Twojego produktu, których nie posiadają konkurencyjne preparaty.

Praktyczne treści dla farmaceutów

Wiemy, czego potrzebują farmaceuci, dlatego przygotujemy materiały, które będą odpowiedzią na te potrzeby.

Długotrwała współpraca z sieciami aptek

W 3PG współpracujemy z sieciami aptek tworząc dla nich materiały edukacyjne oraz szkolenia. Wiemy, w jaki sposób nawiązać relacje z sieciami i jak sprawić, by przyniosła oczekiwane efekty.

Komunikacja dostosowana do potrzeb farmaceutów

Nasi redaktorzy to farmaceuci praktycy, wiemy czego chcą farmaceuci i jak tworzyć materiały edukacyjne dostosowane do ich potrzeb.

Szerokie dotarcie do farmaceutów

Skupiamy się na tym, by osiągnąć jak największy zasięg wśród farmaceutów należących do sieci. Tworzymy materiały, które są chętnie przyswajane przez farmaceutów i wykorzystywane podczas codziennej pracy.

Subskrybuj newsletter #knowledgedelivered.

Zapisz się, by otrzymać darmowy dostęp do naszego autorskiego e-book'a - Dotarcie do farmaceutów. Zyskaj wiedzę, która daje przewagę w docieraniu do farmaceutów

Twoje imię(wymagane)
Zgoda(wymagane)