fbpx

case study

Program edukacyjny dla leku z wysoką zawartością magnezu

o produkcie

Lek zawierający magnez

Lek zawiera wysoce przyswajalny magnez i kofaktor zwiększający jego wchłanialność. Jest to produkt o wysokiej dawce wydawany bez recepty. Odpowiedni dla osób powyżej 6 roku życia. Odpowiada za leczenie niedoborów magnezu zarówno dzieci, jak i dorosłych.

Wyzwanie

Stworzenie nowego segmentu odbiorców

Preparat znany jest farmaceutom oraz pacjentom, jednak nie posiadają oni świadomości dotyczącej korzyści wynikającej z przyjmowania magnezu dla cukrzyków. Kluczowe w tym przypadku było podjęcie działań edukacyjnych, które miałyby na celu zwiększenie świadomości dotyczącej zasadności suplementacji magnezu jako pierwiastka potrzebnego cukrzykom i osobom z insulinoopornością.

Równie istotnym zadaniem było przekonanie farmaceutów, że magnez występujący w formie leku jest najlepszym wyborem.

Rozwiązanie

Zaprojektowanie i wdrożenie programu edukacyjnego

Na podstawie przeprowadzonego badania przed kampanią, potwierdzone zostały przewidywania dotyczące niskiej świadomości wśród farmaceutów na temat potrzeby suplementacji magnezu u osób z insulinoopornością. W odpowiedzi na zaistniałe wyzwanie, jakim było przekonanie farmaceutów do zasadności rekomendacji produktów z magnezem dla osób z insulinoopornością, zaproponowaliśmy pakiet działań edukacyjnych. 

W ramach proponowanych działań edukacyjnych przedstawiona została oferta dotycząca zestawu treści w formacie artykułów i wideo. Treści tworzone w ramach kampanii zostały stworzone przez farmaceutów praktyków, redaktorów Wydawnictwa farmaceutycznego, a następnie opublikowane na największym portalu edukacyjnym dla farmaceutów w Polsce. Wybór formatów odbył się na podstawie zauważonych potrzeb klienta i przeprowadzonym badaniu autoACRA. Zależało nam na zwiększeniu świadomości na temat produktu i utrwaleniu jego wizerunku. Dlatego też zdecydowaliśmy się na szeroki dobór formatów i rodzajów prezentowanych materiałów. 

Dodatkowo zostały przeprowadzone dwa webinaria z cyklu Apteczne Wyzwania. Szkolenia online przeprowadzone w formacie farmaceuta + lekarz odnotowały wysokie zasięgi i cieszyły się aprobatą wśród farmaceutów w nim uczestniczących.

Proces

Stworzenie koncepcji

Pierwszym etapem naszych działań, była ocena znajomości nowego produktu przez farmaceutów. Tak, jak przewidywaliśmy świadomość na temat potrzeby suplementacji magnezu, u osób z insulinoopornością wśród pracowników aptek była niska. Dlatego też nasze działania oparliśmy na poszerzeniu wiedzy farmaceutów w tym zakresie oraz zbudowanie pozytywnego wizerunku produktu. Zaproponowaliśmy szeroki zakres działań oparty na wykorzystaniu różnych formatów i sposobów dotarcia do farmaceutów, by temat suplementacji magnezu u osób z insulinoopornością utrwalił się w świadomości pracowników aptek. 

Tworzenie treści

Treści stworzone zostały przez redaktorów portalu opieka.farm, twórców podręczników Wydawnictwa Farmaceutycznego - farmaceutów praktyków. Każda treść została zaprojektowana zgodnie z naszym autorskim standardem jakości PCS, który zakłada tworzenie opracowań na podstawie aktualnych i najbardziej wiarygodnych dowodów naukowych według medycyny opartej na faktach (EBM).

W kampanii wykorzystane zostały topowe formaty treści, cieszące się niezwykłą popularnością na portalu opieka.farm. Treści umieszczone w różnych formatach stanowiły jeden z elementów popularnych serii publikowanych na portalu opieka.farm:

  • Artykuł oraz wideo z serii – Wyjaśniamy! – to format tekstowy lub wideo publikowany na portalu opieka.farm, w którym autor odpowiada na konkretne pytanie w sposób krótki i dodatkowo z obszernym wyjaśnieniem w dalszej części
  • Artykuł – Case study –  artykuł na portalu opieka.farm w formie opisu przypadku, zaopatrzony w metryczkę i przykład prawidłowego postępowania w aptece. Jest tworzony przez farmaceutów-praktyków i opatrzony argumentacją, opartą na literaturze naukowej
  • Artykuł – Ścieżka rekomendacji to autorski format artykułu na portalu opieka.farm ułatwiający rekomendację produktu. Podzielony jest na 5 sekcji przedzielonych strzałkami, od najważniejszych informacji dotyczących typowania pacjentów, którym można polecić produkt, po mniej istotne środki ostrożności po informacje dodatkowe
  • Wideo – Co warto przekazać pacjentowi – to sprawdzone, angażujące i pełne praktycznych treści nagranie o długości 4-5 minut, publikowane na portalu opieka.farm. Z uwagi na bardzo pozytywny odbiór przez farmaceutów, jest to podstawowy format promocji produktów w naszej ofercie. Prezenterem jest farmaceuta, który potrafi przekonać słuchaczy, podając argumenty z praktyki i doniesień naukowych w przystępnej formie
  • Ulotka dla pacjenta – przedstawia kluczowe informacje produktowe z perspektywy pacjenta
  • Materiał dostarczony przez klienta: Algorytm + film instruktażowy
  • Wirtualny pacjent + konkurs – to materiał dla farmaceuty, który oczekuje czegoś więcej, niż skrótowego omówienia tematu jak ma to miejsce w przypadku Pogadanek. Wykład przypomina bardziej szkolenie online. Opracowany jest w formie scenki z punktu widzenia farmaceuty i pozwala nauczyć farmaceutę, jak powinna wyglądać rozmowa z pacjentem (wywiad i rekomendacja).
  • Doradzam Odpowiedzialnie – e- book, w którym zebrane są najważniejsze kwestie na temat konkretnego problemu zdrowotnego, przedstawione w formie przypadku pacjenta. Składa się na niego metryczka pacjenta, zasady rozpoznania problemu, prawidłowe postępowanie, algorytm, omówienie problemu, checklista konsultacji w aptece oraz reklama partnera.
  • Serwis na portalu – jest podstroną dedykowaną konkretnemu tematowi lub kampanii, która promowana jest jako całość i dopełnia promocję poszczególnych treści. 
Projekt bez tytułu (5) — kopia

Promocja treści

W ramach promocji treści wykorzystaliśmy różnorodne formy promocji, dzięki, którym zyskaliśmy możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Na portalu opieka.farm zostały umieszczone banery oraz pop-up’y, które miały na celu przekierować czytelników do artykułu na nim zamieszczonego. Promocja artykułów zakładała także umieszczenie fragmentu materiału edukacyjnego w czasopiśmie elektronicznym Goniec Apteczny, w ramach którego publikowane są zarówno treści merytoryczne, jak i rozrywkowe, skierowane do pracowników aptek.

Projekt bez tytułu (5) — kopia

Dodatkowo wykorzystane zostały media społecznościowe marki, które w sposób bezpośredni powiązane są z opieka.farm. Czytelnicy chętnie odwiedzają Facebook oraz Instagram marki, dzięki czemu na bieżącą są także informowani o pojawiającym się artykule. Jest to świetne uzupełnienie promocji materiałów edukacyjnych zamieszczonych na stronie. W ramach podjętych działań promocyjnych do klientów został także przesłany mailing oraz newsletter, który miał na celu dotrzeć do farmaceutów z bezpośrednią informacją na temat leku, zachęcić do dalszej edukacji oraz udziału w webinarium.

REZULTAT

Wysoki zasięg treści - dotarcie do szerokiego grona farmaceutów

Kompleksowe podejście do działań promocyjnych pozwoliło nam na osiągnięcie imponującego wyniku. 

W ramach całej kampanii, która trwała od maja do końca listopada osiągnęliśmy 343 322 impresji oraz zasięg w wysokości 39 572 odsłon. Nasze treści odnotowały wspólnie niemal 140% zakładanego zasięgu. Założenia dotyczące jego pomiaru zakładały spełnienie wybranego celu dla wszystkich treści łącznie. Było to rozwiązanie niekonwencjonalne, jednak jak wskazują wyniki kampanii wystarczające, by ocenić jej powodzenie.

 

Wysoki zasięg zawdzięczamy zarówno podjętym działaniom promocyjnym, które przygotowane zostały z dbałością o każdy aspekt, ale także wysokiej jakości treści. Materiały publikowane w ramach kampanii oraz przeprowadzone webinaria skupione były przede wszystkim na przekazaniu wiedzy farmaceutom na temat skuteczności suplementacji magnezu w przypadku osób z insulinoopornością. 

sKUTECZNOŚĆ

Skuteczność potwierdzona badaniem

Skuteczność kampanii potwierdzona została badaniem przeprowadzonym przed i po kampanii, które jednoznacznie potwierdziło wzrost świadomości wśród farmaceutów dotyczącej suplementacji magnezu w przypadku osób zmagających się z insulinoopornością. Badanie zostało przeprowadzone na grupie 80 farmaceutów, a następnie ponowione po zakończeniu kampanii.

W badaniu przed kampanią zaledwie 7% osób przywołało nazwę preparatu w pytaniu o lek z magnezem. W pytaniu o preparaty dla pacjentów z cukrzycą lub insulinoopornością także niewielka liczba farmaceutów wskazała na preparat klienta. W badaniu po kampanii liczba ta wrosła do  38% badanych. 

W badaniu po kampanii aż 9 razy częściej farmaceuci wskazywali na lek z magnezem jako preparat, który warto polecić pacjentowi z cukrzycą lub insulinoopornością. Tym samym możemy stwierdzić, że nastąpił wzrost świadomości farmaceutów na temat potrzeby rekomendacji preparatów z magnezem dla osób z insulinoopornością. 

Podsumowanie

Dotarcie do nowego segmentu odbiorców

Efektem kampanii był istotny wzrost znajomości produktu oraz istotności suplementacji magnezu u osób z cukrzycą lub insulinoopornością. Kampania edukacyjna przyczyniła się do zwiększenia poziomu rekomendacji oraz pozwoliła na dotarcie do nowego segmentu odbiorców.

Porozmawiajmy o tym, jak możemy pomóc Ci zwiększyć rekomendację Twojego produktu wśród farmaceutów. ​

strona-3PG-grafiki-9-3.png
Szczególnie interesuje mnie:(wymagane)
Zgoda(wymagane)
To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.

Więcej

Poznaj pozostałe case study naszych klientów

Case study – Nakład podręczników dla sieci aptek

Czytaj →

Case study – Kampania leku na przeziębienie

Czytaj →

Case study – Materiały edukacyjne dla producenta maści przeciwbólowych

Czytaj →

Subskrybuj newsletter #knowledgedelivered.

Zapisz się, by otrzymać darmowy dostęp do naszego autorskiego e-book'a - Dotarcie do farmaceutów. Zyskaj wiedzę, która daje przewagę w docieraniu do farmaceutów

Twoje imię(wymagane)
Zgoda(wymagane)
Scroll to Top