case study
Nakład podręczników dla producenta leków przeciwbólowych

o kliencie
Twórca leków przeciwbólowych
Portfolio marki jest bardzo szerokie i obejmuje leki z różnych obszarów. Plan promocji obejmował grupę czterech produktów o działaniu przeciwbólowym, do których należały:
- produkt leczniczy do krótkotrwałego stosowania
- lek przeciwbólowy i przeciwzapalny występujący w kilku różnych postaciach
- lek o działaniu przeciwbólowym, przeciwzapalnym oraz przeciwgorączkowym
- produkt leczniczy zwalczający lekki i umiarkowany ból różnego pochodzenia, m.in. ból głowy, bóle mięśniowe, bóle kostno-stawowe
Wyzwanie
Promocja wielu produktów w jednym podręczniku
Marki firmy są znane farmaceutom oraz pacjentom. Głównym wyzwaniem, z jakim musieliśmy się zmierzyć była promocja wszystkich produktów firmy w jednym podręczniku przy jednoczesnym zachowaniu pełnej wiarygodności treści i uniknięcia wrażenia stworzenia tzw. gazetki reklamowej.
Rozwiązanie
Stworzenie projektu Zeszyty apteczne
Proponowanym rozwiązaniem był zakup podręczników Zeszyty Apteczne – Ból z perspektywy farmaceuty. Podręcznik zawierał reklamy graficzne produktów oraz skrócone informacje o lekach, co stanowiło zarówno promocyjny aspekt, jak i edukacyjny.
Wydawnictwo Farmaceutyczne cieszy się ogromnym zaufaniem wśród farmaceutów z uwagi na wysokiej jakości merytoryczne treści. Podręcznik został przekazany przedstawicielom, którzy dystrybuowali książki w czasie wizyt przedstawicielskich jednocześnie przekazując do aptek materiał marketingowy niezbędny podczas codziennej pracy.
Proces
Proces tworzenia podręcznika
Firma dokonała zakupu dedykowanego nakładu oraz uwzględniła z nami miejsce reklam, oraz sposób ich dostarczenia. Treść podręcznika wraz z gotowymi materiałami reklamowymi została przekazana do akceptacji firmie i jej działowi naukowemu. Następnie wysłane zostały do akceptacji rozkładówki (kilka stron podręcznika z reklamą), dzięki czemu firma miała podgląd na ostateczną wersję podręcznika jeszcze przed jego wydrukiem.

Reklamy produktów w treści podręcznika
Zawartość podręcznika przepleciona została informacjami na temat leków oraz reklamami graficznymi produktów. Dzięki temu farmaceuci mieli możliwość zapoznania się z informacjami na temat produktów marki i jednocześnie utrwalony został ich wizerunek w umysłach czytelników.



Wysokiej jakości reklamy graficzne
Podręczniki Wydawnictwa Farmaceutycznego docierają do pracowników aptek w całej Polsce. Cieszą się zaufaniem wśród farmaceutów i aprobatą firm farmaceutycznych.
Wykorzystanie reklam graficznych przeplatających merytoryczne treści pozwoliło na utrwalenie wizerunku marki i produktów. Wizualne przedstawienie produktu wpływa na jego odbiór i pozwala na jeszcze lepsze zapamiętanie informacji zawartych pomiędzy rozdziałami.

REZULTAT
Wzmocnienie wizerunku marki jako dbającej o farmaceutów
W rezultacie firma otrzymała materiały, które zostały rozdysponowane podczas wizyt przedstawicielskich i przyczyniły się do wzmocnienia wizerunku marki, jako dbającej o edukacje farmaceutów. Reklama zamieszczona w książce jest produktem o długim terminie ważności i w przeciwieństwie do klasycznych materiałów reklamowych takich jak broszury, pozostaje w aptece na dłużej, co dodatkowo wpłynęło na korzyść firmy farmaceutycznej.
Porozmawiajmy o tym, jak możemy pomóc Ci zwiększyć rekomendację Twojego produktu wśród farmaceutów.
