case study
Kampania leku na przeziębienie

o produkcie
Lek na objawy przeziębienia i grypy
Klient poszukiwał działań mających na celu przypomnieć farmaceutom wiedzę na temat produktu. Lek ten był znanym, lecz rzadko rekomendowanym preparatem na przeziębienie. Materiały przygotowane w ramach kampanii klient chciał wykorzystać dodatkowo na wewnętrznej platformie marki.
Wyzwanie
Przekonanie farmaceutów do rekomendacji produktu
Wyzwaniem w dostarczonych materiałach było przekonanie farmaceutów, że produkt może być lekiem rekomendowanym w pierwszej kolejności pacjentom zgłaszającym pierwsze objawy przeziębienia i grypy.
Rozwiązanie
Materiały edukacyjne na wewnętrzną platformę
Naszą rekomendacją było dostarczenie materiałów, w których produkt zostanie zaprezentowany jako preparat pierwszego wyboru do leczenia pierwszych objawów przeziębienia. Materiały te miały za zadanie przekonać farmaceutów do rekomendacji leku oraz przekonać ich, że jest to słuszna rekomendacja. Do zaproponowanych przez nas formatów należały:
- Artykuł Co na przeziębienie – Wyjaśniamy
- Wideo Coś mnie bierze
- Wideo Składniki leków – Wyjaśniamy
- Szkolenie z wideo – Co przekazać pacjentowi?
- Szkolenie z konkursem – Co musi wiedzieć farmaceuta?
- Artykuł Ścieżka rekomendacji
- W czym pseudoefedryna jest lepsza od fenylefryny? – Wyjaśniamy!
Proces
Proces materiałów edukacyjnych
Proces stworzenia kampanii obejmował przygotowanie materiałów wideo, artykułów oraz szkoleń przez redaktorów 3PG, farmaceutów praktyków. Następnie przekazanie scenariusza oraz gotowych materiałów do akceptacji dla klienta. Dział naukowy na tym etapie mógł wprowadzić uwagi lub dokonać akceptacji przesłanych materiałów. Po wprowadzeniu wszelkich uwag gotowa treść została przekazana klientowi i umieszczona na platformie.

Interesujące formaty przykuwające uwagę farmaceutów
3PG dysponujemy szerokim zakresem formatów, cieszących się ogromnym zainteresowanie wśród farmaceutów. Są to przede wszystkim formaty oparte na praktycznych przykładach omawiające sytuacje z apteki. Treści wykorzystane w kampanii pozwalają na poznanie przewag produktu nad konkurencyjnymi preparatami i zachęcają do podjęcia się przez farmaceutę jego rekomendacji.



Treści przydatne podczas pracy za pierwszym stołem
Tworzymy treści skupione na wartości użytkowej dla farmaceutów. Pracownik apteki otrzymuje materiał pełen przydanych informacji, które farmaceuta wykorzystuje w codziennej pracy. Treści tworzone przez 3PG ułatwiają rekomendację i wytypowanie sylwetki pacjenta, któremu pracownik apteki może polecić preparat.

REZULTAT
Odświeżenie wizerunku produktu w umysłach farmaceutów
Rezultatem podjętych działań było stworzenie materiałów edukacyjnych, które przyczyniły się do odświeżenia właściwości produktu w umysłach farmaceutów oraz utrwalenia sylwetki pacjenta, któremu produkt należy zarekomendować. Materiały edukacyjne pozwoliły na stworzenie wizerunku produktu będącego odpowiedzią na pojawienie się pierwszych objawów przeziębienia i grypy.
Porozmawiajmy o tym, jak możemy pomóc Ci zwiększyć rekomendację Twojego produktu wśród farmaceutów.
