case study
Wzbogacenie współpracy z sieciami aptek

o kliencie
Sieć aptek, której zależało na wyposażeniu farmaceutycznej biblioteczki
Sieć aptek przy współpracy z partnerami biznesowymi chciała doposażyć biblioteczki apteczne w podręczniki Wydawnictwa Farmaceutycznego. Celem tego działania było zwiększenie dostępności do literatury fachowej każdemu pracownikowi apteki.
Wyzwanie
Stworzenie pola do współpracy z kluczowymi partnerami biznesowymi sieci
Głównym wyzwaniem, z jakim musieliśmy się zmierzyć było stworzenie dodatkowego pola do współpracy z kluczowymi partnerami biznesowymi sieci. Jednocześnie istotnym elementem tej współpracy było wsparcie pracowników w zdobywaniu wiedzy, dlatego też sieć aptek postawiła na uzupełnienie i uaktualnienie dostępnej literatury fachowej w aptekach sieci.
Rozwiązanie
Zakup podręcznikowych bestsellerów wydawnictwa
Zaproponowanym rozwiązaniem był zakup podręczników Wydawnictwa Farmaceutycznego, które są prawdziwym must-have w pracy za pierwszym stołem. Pierwszym podręcznikiem były Leki 2022, które są kompleksowym przeglądem po grupach leków dostępnych na półkach aptecznych. Drugim był uwielbiany przez farmaceutów i techników farmaceutycznych, podręcznik Leki pierwszego wyboru Wydanie II, który w pigułce uczy, jak rozpoznawać i co rekomendować na 163 dolegliwości i schorzenia pacjentów.
Ostatecznie firma zdecydowała się na zakup 6 podręczników Wydawnictwa Farmaceutycznego, do których należały:
- Leki 2022
- Leki i karmienie piersią
- Zagadki farmaceutyczne. 100 pytań i odpowiedzi. Tom 1
- Alergia z perspektywy farmaceuty
- Składniki suplementów diety
- Zagadki farmaceutyczne. 100 pytań i odpowiedzi. Tom 2
Proces
Przygotowanie i wysłanie nakładu z naklejką 600 sztuk 6 wybranych podręczników
Pierwszym etapem był wybór podręczników spośród oferty wydawnictwa. Następnie przesłane zostały przez partnerów sieci przygotowane reklamy w formacie graficznym, którymi zostały oklejone wybrane pozycje. Książki po oklejeniu zostały przesłane do klienta i następnie rozdysponowane do placówek sieci.

Reklama produktu umieszczona na tylnej okładce kultowych podręczników wydawnictwa
Reklama produktu na tylnej okładce podręcznika Wydawnictwa Farmaceutycznego umożliwiła nie tylko wsparcie edukacji farmaceutów pracujących dla sieci aptek, ale też zapewnienie długotrwałej przestrzeni reklamowej dla firm farmaceutycznych będących partnerami sieci. Książki w przeciwieństwie do kubków i długopisów pozostają w aptece na dłużej i wykorzystywane są przez farmaceutów podczas codziennej pracy.



Książki autorstwa farmaceutów praktyków
Wydawnictwo Farmaceutyczne cieszy się niezwykłą popularnością i zaufaniem wśród farmaceutów. Podręczniki tworzone są przez farmaceutów praktyków, a wiedza w nich zawarta oparta jest na najnowszych badaniach, dlatego też wybór pozycji wydawnictwa dodatkowo przyczynił się do zbudowania pozytywnego odbioru marek, których reklama umieszczona została z tyłu podręcznika.

REZULTAT
Wzbogacenie współpracy z sieciami aptek
Rezultatem podjętych działań było wzbogacenie współpracy z sieciami aptek przez firmy farmaceutyczne, które dokonały zakupu materiałów edukacyjnych. Przekazanie wysokiej jakości materiałów edukacyjnych pracownikom aptek przyczyniło się do zbudowania pozytywnego odbioru marek oraz utrwalenia komunikatów marketingowych znajdujących się na tylnych okładkach książek.
Porozmawiajmy o tym, jak możemy pomóc Ci zwiększyć rekomendację Twojego produktu wśród farmaceutów.
