case study
Szkolenie dla przedstawicieli w formie online

o kliencie
Producent leku stosowanego w przewlekłym bólu
Klientem była firma farmaceutyczna posiadająca szerokie portfolio produktów. Jest to także jeden z przodujących producentów leków w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Działania przeprowadzone zostały dla dwóch produktów klienta:
- Produktu leczniczego do stosowania w bólu o dużym nasileniu, gorączce. Zawiera metamizol sodowy, który wykazuje działanie przeciwbólowe, przeciwgorączkowe oraz rozkurczowe na mięśnie gładkie.
- Suplement diety polecany do codziennego wspierania kondycji oraz wyglądu włosów, skóry i paznokci.
Wyzwanie
Zbicie obiekcji farmaceuty względem produktów
Naszym celem była edukacja przedstawicieli w zakresie tego, jak skutecznie rekomendować produkt farmaceutom. Przedstawiciele mierzyli się z problemem zbicia obiekcji farmaceuty dotyczących produktu, co skutkowało obniżeniem poziomu wiarygodności przedstawiciela w oczach farmaceuty. Naszym priorytetem było przekonanie farmaceuty, że przedstawiciel marki może być jego partnerem do rozmowy.
Rozwiązanie
Szkolenie dla przedstawicieli w formie online
Aby osiągnąć cel, zrealizowane było następujące działanie:
- szkolenie dla przedstawicieli farmaceutycznych w formie online dla dwóch produktów.
Proces
Proces tworzenia szkolenia
Szkolenie przedstawicieli firmy zostało podzielone na dwie części – merytoryczną i warsztatową. W ramach szkolenia został przeprowadzony krótki wykład z przedstawieniem cech produktu i kluczowych komunikatów. Wykład został wzbogacony quizem, ćwiczeniem oraz przedstawieniem możliwych wątpliwości farmaceutów. Część warsztatowa zakładała omówienie 5 przypadków z apteki.
Zamiast powtórzenia szkolenia w identycznej formie, aby utrwalić wiedzę i zebrać wątpliwości i trudności, jakie napotkali w aptekach przedstawiciele, zostało zarekomendowane przeprowadzenie szkolenia powtórkowego w formie online. Wątpliwości przedstawicieli zostały zebrane i omówione w sposób szczegółowy.

Szkolenie online
Szkolenie w formie online jest świetną alternatywą szkoleń stacjonarnych. Przedstawiciele firmy mogli dołączyć do szkolenia z dowolnego miejsca w Polsce i wykonać je w domowym zaciszu, co nie wiązało się z dodatkowymi kosztami związanymi z organizacją sali konferencyjnej oraz spotkania.
Format ten cieszy się ogromną popularnością i jest równie efektywny, jak format szkoleń stacjonarnych, jednocześnie generując mniejszą ilość kosztów pośrednich jego organizacji.



Szkolenie dla 3 grup przedstawicieli
Szkolenie dla przedstawicieli przeprowadzone zostało w trzech grupach przedstawicieli równocześnie przez 3 trenerów. Grupa 60 osób została przeszkolona z dwóch produktów, co pozwoliło na sprawną organizację całego wydarzenia. Tak przygotowany plan szkolenia pozwolił na omówienie dwóch produktów w ciągu jednego dnia.

REZULTAT
Utrwalenie pozytywnego wizerunku marek
Rezultatem przeprowadzonych działań była widoczna poprawa komunikacji na linii farmaceuta przedstawiciel. Jednocześnie wzrosła wydajność i skuteczność wizyt przedstawicielskich.
Porozmawiajmy o tym, jak możemy pomóc Ci zwiększyć rekomendację Twojego produktu wśród farmaceutów.
