Upominki od przedstawicieli dla farmaceutów – Co musisz wiedzieć?

Z artykułu dowiesz się:

Wybór idealnego upominku dla farmaceuty nie jest prosty. Przedstawiciel pełniący funkcję pośrednika pomiędzy farmaceutą, a firmą powinien w jakiś sposób pozostać w pamięci farmaceuty po wizycie w aptece, ale jak to osiągnąć? Jaki upominek będzie odpowiedni? Chcesz dowiedzieć się więcej na temat formatów upominków dla farmaceutów i w jakie warto inwestować, czytaj dalej.  

Prezenty od przedstawicieli farmaceutycznych – wymogi

Wybór materiału marketingowego wciąż bywa problematyczny. Możliwości, jakimi dysponujemy oraz różnorodność materiałów niestety nie pomagają w jego dokonaniu. Firmom zależy na przekazaniu komunikatu marketingowego. Jednak, aby tego dokonać, musi wziąć pod uwagę także aspekty prawne. Regulacje, dotyczące upominków przekazywanych przez przedstawicieli farmaceutom zostały opisane w Art. 58 ust. 1 Prawa Farmaceutycznego, które mówi, że: „Zabrania się […] reklamy produktu leczniczego polegającej na wręczaniu, oferowaniu i obiecywaniu korzyści materialnych. Jednocześnie zgodnie z art. 58 ust. 2 Prawa Farmaceutycznego zabronione jest również przyjmowanie tego typu prezentów”. 

Regulacje prawne dotyczą także wartości prezentów przekazywanych przez przedstawicieli, która nie może przekraczać 100 zł. Upominki muszą być związane z praktyką medyczną lub farmaceutyczną i posiadać znak reklamujący daną firmę. Jest to seria obostrzeń, z którymi każda firma musi zapoznać się, zanim przekaże farmaceucie materiał reklamowy w formie dowolnego gadżetu lub podarunku. 

Upominki dla farmaceutów od przedstawicieli – co musisz wiedzieć?

Ograniczenia dotyczące upominku nie dotyczą darmowych próbek produktów leczniczych. Według prawa dopuszczalne jest wydawanie próbek przez sprzedawców lub producentów leków osobom prowadzącym obrót produktami medycznymi, jednak każda próbka musi zawierać Charakterystykę Produktu Leczniczego i nie może posiadać w składzie pochodnych substancji odurzających, psychotropowych.  

Prezenty dla farmaceutów powinny spełniać zarówno wymogi ustawowe, jak i być narzędziem wspierającym farmaceutów w codziennej pracy. Jak tego dokonać, mając pewność, że produkt spełnia wszystkie wymogi i jednocześnie ceniony będzie przez farmaceutów.   

Materiały marketingowe – upominki dla farmaceuty

Rozwiązaniem, jakie możemy zaproponować jest wybór materiałów od profesjonalistów. Firm, które od lata specjalizują się w tworzeniu wysokiej jakości materiałów do farmaceutów, wiedząc czego chcą farmaceuci oraz jak do nich dotrzeć.  

Wybierając firmę, która specjalizuje się w Tworzeniu treści i materiałów marketingowych dla pracowników aptek zyskujesz pewność, że materiał ten będzie niezawodnym nośnikiem Twojego komunikatu. Materiały przekazywane farmaceutom podczas wizyt przedstawicielskich mają za zadanie przede wszystkim pozostawić wartość po wizycie i sprawić, że produkt zostanie w umyśle pracowników aptek na dłużej. Dzięki temu, że skonstruowane będą w odpowiedzi na ich potrzeby, farmaceuci będą chcieli je wykorzystywać. 

Wartość materiałów przekazywanych farmaceutom jest istotnym czynnikiem, na który firma musi zwrócić uwagę dokonując zakupu materiałów. Ich wartość musi mieścić się w ustawowej granicy 100zł. Należy pamiętać, że nie jest to przeciwskazanie do stworzenia wysokiej jakości materiału.  

Stworzenie upominku skrojonego na potrzeby farmaceuty i jednocześnie zgodnego z prawem jest wypracowywane przez 3PG od lat, ponieważ specjalizujemy się w edukacji pracowników aptek. Dlatego też kluczowe jest dla nas, by upominek spełniał zarówno wymogi opisane w ustawienie, jak i spełniał przypisaną mu funkcję. Prezent może pełnić funkcję nośnika informacji o zmianie wielkości opakowania lub nowej linii produktów, może także wpływać na wizerunek marki. Prezent dla farmaceuty może być także materiałem edukacyjnym, który pomoże farmaceucie lepiej poznać produkt. To, w jaki sposób zostanie on dopasowany do potrzeb Twojej marki jest bardzo istotne, ponieważ różne upominki spełniają różną funkcję. Wybierając usługi firmy, która tworzy materiały skrojone na potrzeby farmaceutów masz pewność, że cel zostanie osiągnięty.  

Jak stworzyć skuteczne materiały marketingowe dla farmaceutów?

3PG to grono specjalistów, farmaceutów praktyków, doświadczonych redaktorów, handlowców i marketerów. Mamy ogromne doświadczenie w tworzeniu materiałów promocyjnych dla firm, które realnie przydają się farmaceutom. Jesteśmy blisko farmaceutów poprzez tworzone badania. Mamy możliwość poznania ich potrzeb i odpowiedzenia na nie. Dlatego też tworząc materiały dla nich mamy pewność, że są strojone do potrzeb farmaceutów.  

Dokonując zakupu materiałów marketingowych w 3PG masz pewność, że nie trafią one na stertę makulatury. Nasze podręczniki, czasopismo, czy portal odwiedzane są przez dziesiątki tysięcy farmaceutów, dzięki czemu mamy pewność, że tworzone przez nas treści realnie ich interesują.  

Dlaczego nie rekomendujemy ulotek i długopisów?

Ilość ulotek i broszur reklamowych jest zbyt duża, by farmaceuta chciał się z nimi zapoznać. Najczęściej pozostają porzucone po wizycie przedstawiciela i uznane za zbędny kawałek papieru opatrzony informacją marketingową. Farmaceuci nie widzą w ulotkach wartości, ponieważ według powszechnie przyjętej opinii są one przeznaczone tylko do przekazu marketingowego. Pracownicy aptek cenią sobie za to materiały, które będą także przydatne podczas pracy. Farmaceuta musi widzieć dla siebie korzyść z zapoznania z materiałem, tak jak widzi w przeczytaniu podręcznika. Długopis, mimo iż wydaje się ciekawym źródłem reklamy nie wyróżnia się już tak, jak niegdyś bywało na tle innych gadżetów reklamowych.  

Upominki dla farmaceuty – nasza rekomendacja

Produkty, które rekomendujemy jako forma podarunku podczas wizyt przedstawicielskich to: 

  1. Dedykowany nakład podręcznika Wydawnictwa Farmaceutycznego to stworzony na specjalne zamówienie firmy lub sieci aptek dodruk wybranej pozycji dostępnej w katalogu Wydawnictwa 
  2. Podręcznik z naklejką to podręcznik Wydawnictwa oznaczony dodatkowo naklejką reklamową sponsora  
  3. Reprint podręcznika Leki pierwszego wyboru – jest to wycinek z podręcznika Leki pierwszego wyboru w formie zeszytu. Omawiający wybrane zagadnienie uwzględnione w publikacji.  
  4. Reprint z dowolnej publikacji Wydawnictwa – jest to wybrany rozdział z dowolnego podręcznika wzbogacony o ewentualne informacje produktowe 
  5. Bony do sklepu Wydawnictwa umożliwiają zakup dowolnego podręcznika na stronie Wydawnictwa Farmaceutycznego 
  6. Bon na dowolny kurs na platformie Farmaceuta.pro. umożliwia zakup dowolnego kursu lub materiału dostępnego na platformie o wartości równorzędnej wartości bonu 
  7. Zeszyty Apteczne to seria publikacji, w których, na przykładzie konkretnego pacjenta, omówiony został doboru preparatu w danym schorzeniu. Jest to źródło skondensowanej wiedzy dostępne w formie elektronicznej do bezpłatnego pobrania lub w formacie papierowym. 

Więcej na ich temat przeczytasz w naszym kolejnym wpisie na naszym blogu

Zainwestuj w wysokiej jakości materiały marketingowe 

Inwestując w materiały od farmaceutów dla przedstawicieli zyskujesz pewność, że komunikat w nich zawarty zostanie utrwalony. Jest to długofalowy zabieg, który zapewnia Ci dotarcie do specjalistów i jednocześnie zbudowanie swojej pozycji w ich oczach. Ulotki i materiały w postaci długopisów, kubków pozostaną porzucone w kąt i nie przyniosą korzyści w postaci wzrostu rekomendacji.  

Inwestując w pracę przedstawicieli oraz przekazywane przez nich materiały inwestujesz w rozwój świadomości na temat Twojego produktu. Jest to kluczowe w procesie późniejszej sprzedaży go przez farmaceutów. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat funkcji materiałów marketingowych oferowanych przez przedstawicieli dla farmaceutów? Sprawdź jakie możliwości mogą zapewnić Ci materiały stworzone we współpracy z 3PG. Nie zwlekaj, skontaktuj się z nami, a dopasujemy rodzaj materiałów do potrzeb Twojego produktu.  

Więcej wpisów

Jakie pytania zadajemy podczas badania ACR+A

Co osiągniesz dzięki metodologii ACR+A? Metodologia ACR+A to sposób tworzenia kampanii produktowej, który umożliwia osiągnięcie ...
Czytaj →

36% farmaceutów uważa, że nie otrzymują odpowiedniej wiedzy na temat produktów od Przedstawicieli – Dane 3PG

Wizyty Przedstawicieli w aptekach nie zawsze przynoszą pożądane efekty. Odpowiednie przygotowanie z zakresu wiedzy produktowej jest kluczem do dodarcia do farmaceuty.
Czytaj →
Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? - 3PG - wyjaśnia

Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? – 3PG wyjaśnia

Wizyty przedstawicielskie to istotny element promocji produktu. Ale czy takie działanie jest skuteczne? Co zrobić, aby farmaceuta chciał dowiedzieć się czegoś więcej? Czy przedstawiciel farmaceutyczny ...
Czytaj →