fbpx

Jak skutecznie wykorzystać czas między zmianami w aptece?

Szkolenie farmaceutów z wiedzy produktowej jest nieodłącznym elementem wsparcia procesu rekomendacji. Wzbogacenie wizyt przedstawicielskich wymaga zastosowania rozwiązań, które cenione będą przez farmaceutów pracujących w aptekach indywidualnych, ale także sieci. Jakie rozwiązania proponujemy? Jak pomagamy wzmocnić współpracę z sieciami aptek oraz rekomendacje produktu w aptekach sieci? Sprawdź sam. Czytaj dalej.

Szkolenia międzyzmianowe – Przekazanie wiedzy produktowej farmaceutom

Przekazanie wiedzy produktowej niezbędnej w procesie rekomendacji nie jest prostym zadaniem. Wymaga wykorzystania metod, które skutecznie przyciągną uwagę pracowników aptek. Przedstawiciel jest wizytówką produktu, ale nie przygotowany do rozmowy z farmaceutą lub nieznający jego potrzeb nie wpłynie na poziom rekomendacji. Spotkania z farmaceutami w czasie wymiany zmianowej to rozwiązanie, które umożliwi szerokie dotarcie do farmaceutów, ale tylko przeprowadzone w odpowiedni sposób wpłynie na liczbę rekomendacji.

Praktyczne Case studies – Wsparcie pracy farmaceutów

Rozwiązanie, jakie proponujemy to wsparcie przedstawicieli w promowaniu produktu wśród farmaceutów poprzez przekazanie im gotowych materiałów edukacyjnych, które pomogą im w omówieniu najważniejszych cech produktu. Dodatkowo materiały pomogą farmaceutom przyswoić informacje nabyte podczas szkolenia.

Szkolenia międzyzmianowe w formie case study mają na celu wsparcie merytoryczne wizyt przedstawicieli farmaceutycznych oraz nauczenie farmaceutów rekomendacji produktu marki poprzez przedstawienie konkretnych przypadków pacjentów w aptece. Szkolenia te organizowane są podczas zazębiających się zmian farmaceutów pracujących w aptekach lub sieciach aptek.

Case study to format wykorzystywany przez nas od lat, cieszący się popularnością wśród farmaceutów i techników farmaceutycznych. Dzięki praktycznej formule skupia uwagę farmaceutów, którzy chętnie przyswajają wiedzę przy pomocy praktycznych opracowań.

Szkolenie dla farmaceutów – Wsparcie wizyty przedstawicielskiej

W ramach szkolenia oferujemy przygotowanie wideo omawiającego case study (3-minutowy materiał) z kartą A4 dla przedstawicieli (zawierającą słowniczek oraz skrypt trenera). W nagraniu case study biorą udział farmaceuci, dzięki czemu pracownik aptek ma poczucie, że materiał jest bardziej wiarygodny, a przekaz trafniejszy. Farmaceuta, który farmaceucie przedstawia proces rekomendacji produktu jest w jego oczach postrzegany jako autorytet i jednocześnie źródło cennej wiedzy produktowej. Zaufanie, jakim darzą farmaceuci innych pracowników aptek jest wyższe, niż w przypadku przedstawicieli, których zadaniem nie jest edukacja, lecz sprzedaż. Dodatkowo farmaceuta lepiej zna potrzeby innego pracownika apteki i wie jakie aspekty są dla niego ważne, ciekawe i jakie przekonają do skuteczności produktu. Praktyczny format przyczynia się przekazania w szybki sposób skondensowanej dawki wiedzy farmaceucie.

Karty A4 dla personelu aptecznego zawierające profile pacjentów to materiały, które przyczynią się do jeszcze lepszego utrwalenia przez farmaceutę wiedzy pozyskanej podczas szkolenia między zmianowego. Przedstawiciel będzie mógł pozostawić kartę A4 po szkoleniu w aptece, aby ułatwiały proces rekomendacji produktu farmaceucie. Materiał ten pozwala na jeszcze lepsze przygotowanie się przedstawiciela do szkolenia i umożliwia płynną komunikację z farmaceutą na tematy poruszane w case study.

Forma wsparcia w rekomendacji oparta na opisie pacjentów, którym warto polecić produkt jest wartościowym elementem promocji, który pozostaje po wizycie przedstawiciela na dłużej. Praktyczne przykłady wzbogacają materiał reklamowy o wartość edukacyjną dla farmaceuty.

Skuteczna komunikacja z farmaceutami – Wsparcie pracy przedstawicieli

Materiały tworzone przez specjalistów w branży farmacji – farmaceutów praktyków, cieszą się powodzeniem wśród pracowników aptek. Wykorzystanie czasu pomiędzy zmianami jest świetnym sposobem na przekazanie wiedzy produktowej w szybki sposób farmaceutom obecnym na łączonej zmianie. Przedstawiciel zyskuje możliwość zaprezentowania informacji produktowej liczniejszej grupie niż w przypadku klasycznego spotkania z farmaceutami. Dobrze przygotowany, wyposażony w wysokiej jakości materiały zyskuje w oczach pracowników aptek, a wraz z nim produkt. Dzięki wzbogaceniu wizyt przedstawicieli o materiały przydane podczas pracy za pierwszym stołem oraz o praktyczne przykłady farmaceuta chętniej i pewniej rekomenduje produkt.

Chcesz wesprzeć swoich przedstawicieli podczas szkolenia międzyzmianowego w aptece? Sprawdź co możesz zyskać dokonując zakupu materiałów marketingowych oferowanych przez 3PG. Skontaktuj się z nami poprzez formularz https://3pg.pl/brief/.

Sprawdź nasze case study

Case study – Podręczniki z naklejką reklamową dla producenta żywności specjalistycznej

Czytaj →

Case study – Dedykowany nakład podręcznika dla firmy farmaceutycznej

Czytaj →

Case study – Kampania omnichannel dla leku przeciwbólowego

Czytaj →

Case study – Interaktywne case study podczas cyklów spotkań dla farmaceutów

Czytaj →

Case study – Reklama displayowa aerozolu na skórę do odkażania

Czytaj →

Subskrybuj newsletter #knowledgedelivered.

Zapisz się, by otrzymać darmowy dostęp do naszego autorskiego e-book'a - Dotarcie do farmaceutów. Zyskaj wiedzę, która daje przewagę w docieraniu do farmaceutów

Twoje imię(wymagane)
Zgoda(wymagane)

Więcej wpisów

36% farmaceutów uważa, że nie otrzymują odpowiedniej wiedzy na temat produktów od Przedstawicieli – Dane 3PG

Wizyty Przedstawicieli w aptekach nie zawsze przynoszą pożądane efekty. Odpowiednie przygotowanie z zakresu wiedzy produktowej jest kluczem do dodarcia do farmaceuty.
Czytaj →
Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? - 3PG - wyjaśnia

Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? – 3PG wyjaśnia

Wizyty przedstawicielskie to istotny element promocji produktu. Ale czy takie działanie jest skuteczne? Co zrobić, aby farmaceuta chciał dowiedzieć się czegoś więcej? Czy przedstawiciel farmaceutyczny ...
Czytaj →

7 zasad, które gwarantują sukces kampanii

Oczekiwania farmaceutów a komunikacja marketingowa producentów 84% farmaceutów zadeklarowało, że to wiedza na temat produktu ...
Czytaj →
Scroll to Top