fbpx

Rodzaje nośników komunikatów do farmaceutów

Farmaceuci chętnie wykorzystują różne formaty treści w celu pozyskiwania informacji branżowych. Media poświęcone tematyce związanej bezpośrednio z farmacją umożliwiają im pozyskanie rzetelnych i sprawdzonych informacji z aptecznego świata przy wykorzystaniu zarówno formatów wideo, jak i artykułów, czy banerów. Sprawdź jakie nośniki komunikatów warto wykorzystywać, aby docierać do farmaceutów.  

Jak dostarczyć komunikat do farmaceutów?

Każda branża posiada swoje media, podobnie jest w przypadku farmacji. Niektóre skupiają się na szerszym zakresie omawianych treści, inne bazują na wiedzy z określonego obszaru lub kategorii. Wspólnym mianownikiem wszystkich narzędzi wykorzystywanych do komunikacji są nośniki, umożliwiające firmom dostarczenie do farmaceutów wybranego komunikatu. Należą do nich: 

  1. Wideo 
  2. Podcasty 
  3. Artykuły  
  4. Grafiki i banery 

Szeroka gama formatów możliwych do publikacji wprowadza różnorodność oraz wpływa na atrakcyjność prezentowanych komunikatów. Brak różnorodności w prezentowaniu komunikatów marketingowych firmy może przyczyniać się do zmniejszenia zasięgu wybranych haseł marketingowych.  

Różnorodność nośników komunikatów – Dlaczego warto?

Zastosowanie różnych rodzajów nośników komunikatów jest niezwykle ważne w kontekście tworzenia kampanii. Aby skutecznie dotrzeć z wybranym hasłem marketingowym do szerokiego grona odbiorców, kluczowe jest wykorzystanie zarówno treści, jak i graficznych formatów.  

Nośniki komunikatów w postaci banerów, artykułów i wideo cechują się różnym zasięgiem i przyciągają uwagę odmiennych odbiorców, wpływając tym samym na odbiór materiałów. Zróżnicowanie formatów treści w komunikacji jest kluczowe do poszerzenia zakresów kampanii marketingowej.   

Jak ożywić komunikację z farmaceutą?

Treści wideo warto stosować, by ożywić komunikację z odbiorcą. Będą odpowiednim rozwiązaniem w przypadku komunikatów wymagających dodatkowej prezentacji w formie wizualnej. Zalecane jest, aby każda kampania zawierała w sobie jedną treść wideo, dzięki czemu komunikat może wybrzmieć jeszcze dosadniej. Filmy promocyjne to jedna z najskuteczniejszych form reklamy, dlatego tak ważne jest uwzględnienie ich w kampanii marketingowej. 

Mailing – Rodzaje nośników komunikatów

Mailing stanowi bardzo uniwersalne narzędzie kontaktowania się z klientami i jednocześnie wysoce skuteczny nośnik komunikatów marketingowych. Odpowiednio skonstruowany uznawany jest także za nachalną formą reklamy. Wiadomości przesyłane w formie mailingu dostarczają cennych informacji branżowych i marketingowych w przystępnym dla odbiorcy formacie.    

Zwiększenie dotarcia do farmaceutów – Reklamy graficzne

Reklamy banerowe stanowią popularne w środowisku marketingowych uzupełnienie treści przedstawionej na stronie lub portalu. Jest to niezwykle popularny nośnik komunikatu zarówno marketingowego, jak i informacyjnego. Wykorzystanie banerów w komunikacji może usprawnić proces utrwalania komunikatu w świadomości i przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności marki. Reklama w formie banerowej umożliwia wyróżnienie się przedstawionego na niej komunikatu, przykucie uwagi odbiorcy oraz wzbudzenie zainteresowania treścią.  

Firmy chcąc dotrzeć do większego grona farmaceutów z określonym komunikatem powinny przemyśleć wykorzystanie różnorodnych kanałów komunikacji. Wykorzystanie potencjału poszczególnych nośników może przyczynić się do zwiększenia zasięgów kampanii marketingowej.  

Różnorodność nośników komunikatów – Czym dysponujemy?

Firma 3PG w komunikacji do farmaceutów wykorzystuje artykuły, wideo i banery. Różnorodność  nośników  komunikatów,  którymi dysponujemy  jest  kluczowa  do  stworzenia kompleksowej  oferty dla firm. Każdy format przyczynia się w odmienny sposób do utrwalania komunikatu w umyśle farmaceuty.   

3PG wykorzystuje reklamę banerową w różnych celach.  Zarówno do promocji własnej, jak i firm farmaceutycznych, dla których kampanie tworzy. Tworząc reklamę banerową bazujemy na doświadczeniu oraz danych, regularnie analizowanych przez dział marketingowy.  Baner stanowi świetne narzędzie przekazu haseł i komunikatów reklamowych. Reklamy w formie graficznej wykorzystujemy zarówno do promocji własnej, jak i firm, z którymi współpracujemy. Skupiamy się na spójnym charakterze całej kampanii, jednocześnie dbając o wyważenie ilości treści sponsorowanych. 

3PG od początku swojej działalności chętnie wykorzystuje wideo jako jeden z elementów przekazu marketingowego. Na naszym portalu posiadamy róże formaty wideo, dostosowane do różnych potrzeb. Wideo wykorzystujemy, gdy w prosty sposób chcemy objaśnić pewne zagadnienia farmaceutom lub nawiązać z nimi relacje przy wykorzystaniu interaktywnej formy.   

Nośniki komunikatów – Content

Treść jest niewątpliwie jednym z podstawowych elementów kampanii. Jest prosta w skonstruowaniu i czytelna w odbiorze. 3PG wykorzystuje ten format do przekazywania treści specjalistycznych i komunikatów wymagających skupienia ze strony farmaceuty.  

Każdy z formatów posiada swój unikatowy charakter i otwiera przed nami inne możliwości dotarcia z wybranym komunikatem do farmaceuty. 3PG bazuje na różnych rodzajach nośników komunikatów, by zarówno wzmocnić ich przekaz, jak i zwiększyć skalę dotarcia komunikatów.  

Komunikaty utrwalone na stałe w umyśle farmaceuty

Dzięki różnorodności, jaką charakteryzują się prezentowane przez 3PG narzędzia komunikacji z farmaceutami, mamy możliwość nie tylko dotarcia do pracowników aptek z wybranym komunikatem, ale także utrwalenie go na stałe w świadomości pracowników aptek.  Dane dotyczące liczby wyświetleń komunikatów promowanych za pośrednictwem naszych kanałów komunikacji nie są przypadkowe. Wykorzystując różnorodność formatów stworzyliśmy kompleksowy zbiór nośników dotarcia do farmaceutów.  

Jak zwiększyć dotarcie do farmaceutów?

Każdy nośnik charakteryzuje się innym sposobem dotarcia do farmaceutów. Farmaceuci chętnie wykorzystują różne formy internetowego przekazu, odtwarzają wideo, czytają artykuły i klikają w banery. Dlatego też kierując do nich komunikat marketingowy warto uwzględnić różne możliwości przekazu komunikatu.  Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj dalej na Proces przygotowania i doboru komunikatów do farmaceutów. 

Porozmawiajmy!

Zgłoś się do nas. Wspólnie zaplanujmy kampanie dla Twojej firmy. Posiadamy różnorodne nośniki komunikacji, dzięki którym dotrzesz do farmaceutów w całej Polsce.  

Nie zwlekaj. W prawidłowy sposób wykorzystane nośniki komunikatów mogą przyczynić się do zwiększenia rekomendacji Twojego produktu. 

Sprawdź nasze case study

Case study – Nakład podręczników dla producenta leków przeciwbólowych

Czytaj →

Case study – Mailing z doniesieniem i konkurs dla farmaceutów

Czytaj →

Case study – Szkolenie dla przedstawicieli producenta żelu stomatologicznego

Czytaj →

Case study – Materiały edukacyjne dla producenta maści przeciwbólowych

Czytaj →

Case study – Podręczniki z naklejką reklamową dla producenta żywności specjalistycznej

Czytaj →

Więcej wpisów

Jakie pytania zadajemy podczas badania ACR+A

Co osiągniesz dzięki metodologii ACR+A? Metodologia ACR+A to sposób tworzenia kampanii produktowej, który umożliwia osiągnięcie ...
Czytaj →

36% farmaceutów uważa, że nie otrzymują odpowiedniej wiedzy na temat produktów od Przedstawicieli – Dane 3PG

Wizyty Przedstawicieli w aptekach nie zawsze przynoszą pożądane efekty. Odpowiednie przygotowanie z zakresu wiedzy produktowej jest kluczem do dodarcia do farmaceuty.
Czytaj →
Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? - 3PG - wyjaśnia

Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? – 3PG wyjaśnia

Wizyty przedstawicielskie to istotny element promocji produktu. Ale czy takie działanie jest skuteczne? Co zrobić, aby farmaceuta chciał dowiedzieć się czegoś więcej? Czy przedstawiciel farmaceutyczny ...
Czytaj →