fbpx

Co określają wskaźniki ACRA i co oznacza ich niski lub wysoki poziom?

Skuteczny i powtarzalny sposób budowania wiedzy i zaufania farmaceuty na temat produktu? Przestań zgadywać, jakie materiały powinny znajdować się w treści marketingowej. Sprawdź czym są, co określają wskaźniki ACRA. Czytaj dalej, by poznać niezawodną strategię tworzenia kampanii 3PG.  

ACRA – Pharma marketing 3PG  

ACRA to metodologia, której celem jest stworzenie treści, które będą użyteczne w codziennej pracy farmaceuty. Jest to autorska metodologia, która umożliwia doprowadzenie do poznania produktu oraz jego skutecznej rekomendacji przez farmaceutę. 

Przygotowując kampanię zgodnie z metodologia ACRA, skupiamy się na 4 wskaźnikach: 

  • Awareness – Wskaźnik mówi o znajomości produktu przez farmaceutę, jego składu i podstawowych wskazań. 
  • Consideration – Jest to wskaźnik, który mówi o przekonaniu farmaceuty do produktu, czyli jak bardzo jest w stanie rozważyć jego rekomendację. 
  • Recommendation – Jest to wskaźnik mówiący o tym, czy farmaceuta wie, jak rozpoznać pacjenta, który najbardziej skorzysta na zastosowaniu produktu oraz czy ma argumenty, by tego pacjenta przekonać do zakupu. 
  • Advocacy – Jest to wskaźnik, który mówi o tym jak bardzo prawdopodobne jest, by farmaceuta polecił ten produkt, a nie taki sam lub zbliżony, nie tylko pacjentom, ale także przyjaciołom i rodzinie. 

Każdy z czterech wskaźników odpowiada za odrębny segment kierowanych przez 3PG do farmaceutów działań marketingowych. Odpowiednio wysoki poziom poszczególnych wskaźników może przyczynić się do skutecznej, świadomej i częstej rekomendacji produktów przez farmaceutów. Więcej na temat metod pomiaru wysokości poszczególnych wskaźników przeczytasz na Jak zmierzyć poziom wskaźników ACRA?

Znajomość marki – Skuteczne kampanie digitalowe do farmaceutów 

Niski poziom wskaźnika Awareness może skutkować brakiem rekomendacji produktu przez farmaceutę. Należy pamiętać, że aby farmaceuta mógł polecać produkt niezbędna jest świadomość o jego istnieniu. Dlatego też tak ważne jest budowanie wysokiego poziomu wskaźnika Awareness.  

Aby podnieść poziom wskaźnika Awareness, konieczne jest zastosowanie materiałów, które pozwolą farmaceucie uzyskać informacje o istnieniu produktu. Koncentrując nasze działania na tym elemencie metodologii proponujemy naszym klientom banery oraz treści dotyczące bezpośrednio produktu. Tak, aby w szybki sposób farmaceuta mógł odświeżyć sobie informację o jego istnieniu.  

Pierwszy krok do skutecznej rekomendacji – Wysoki wskaźnik Awareness 

Wskaźnik Awareness jest najważniejszym ze wszystkich wskaźników, ponieważ stanowi pierwszy krok do skutecznej rekomendacji. Wysoki poziom tego wskaźnika spowoduje, że farmaceuta chętniej poleci produkt. Aby farmaceuta wziął pod uwagę Twój produkt konieczne jest poinformowanie o jego istnieniu.  

Gdy wskaźnik Awareness osiągnie wystarczająco wysoki poziom możliwe jest koncentrowanie działań na pozostałych wskaźnikach, będących jego dopełnieniem. Wskaźnik Awareness podczas wprowadzania nowego produktu odpowiada za poinformowanie farmaceutę o jego istnieniu oraz utrwalenie tej informacji w jego świadomości. Gdy produkt jest już od dłuższego czasu na rynku, wskaźnik ten ma na celu przypomnienie farmaceucie o jego istnieniu.  

Dlaczego farmaceuta powinien rozważyć polecenie Twojego produktu? – Skuteczne formy rekomendacji 

Kolejny wskaźnik to Consideration. Daje nam informacje, czy farmaceuta zna powody, dla których powinien polecać produkt. Jeśli farmaceuta nie ma świadomości na temat skuteczności produktu, możliwości łączenia z innymi lekami i wskazaniami dotyczącymi jego stosowania, nie dokona jego skutecznej rekomendacji.  

Działania, które proponujemy, by zwiększyć poziom wskaźnika Consideration  to m.in. stworzenie artykułu lub wideo „Wyjaśniamy”, którego celem jest wyjaśnienie w prosty sposób zagadnień, które mogą być niezrozumiałe lub nadmiernie skomplikowane dla farmaceutów. Proponujemy zarówno artykuły blogowe, jak i wideo, które przedstawią w czytelny i jasny sposób farmaceucie powody, dlaczego powinien polecić Twój produkt.  

Wysoki poziom wskaźnika Consideration  jest kluczowa do przeprowadzenia procesu rekomendacji. Farmaceuta chętniej poleci produkt, który wie, że okaże się skuteczny podczas procesu leczenia pacjenta. Kampanie oparte na podwyższeniu wskaźnika Consideration  realizowane są przy założeniu odpowiednio wysokiego wskaźnika Awareness, ponieważ poszczególne wskaźniki skutecznie na siebie oddziałują.  

Wytypowanie pacjenta – Farmaceuta w aptece 

Kolejnym elementem metodologii ACRA jest wskaźnik Recommendation. Niski poziom tego wskaźnika skutkuje tym, że farmaceuta, który nie umie wytypować pacjenta, dla którego pomocny mógłby być preparat nie przeprowadzi w sposób skuteczny procesu rekomendacji.  

Skuteczne zwiększenie ilości rekomendacji możliwe jest dzięki zastosowaniu artykułu ścieżka rekomendacji jest to format omawiający produkt dostępny bez recepty oraz sposób jego bezpiecznej rekomendacji. Jest to świetny sposób na wzmocnienie wskaźnika Recommendation.  

Aby farmaceuta mógł polecić produkt kluczowe jest posiadanie przez niego gotowych argumentów, które przedstawi pacjentowi podczas jego wizyty w aptece. Należy pamiętać, że jeśli farmaceuta skutecznie wytypuje pacjenta, rekomendacja okaże się trafniejsza. 

Farmaceuta – Adwokat Marki  

Jeśli jednak wskaźnik Advocacy nie będzie wystarczająco wysoki, istnieje prawdopodobieństwo, że farmaceuta, który nie będzie posiadał zaufania do marki i nie będzie przekonany do skuteczności produktu nie poleci go pacjentowi. Dodatkowo niski poziom tego wskaźnika  może przyczynić się do tego, że farmaceuta wybierze produkt konkurencyjnej marki, do której będzie miał zaufanie. Dlatego też tak ważne jest budowanie zaufania i partnerskiej relacji między firmą a farmaceutą.  

Aby wzmocnić pozycję marki w oczach farmaceuty, możliwe jest wykorzystanie szkoleń oraz webinariów skierowanych do farmaceutów. Firma dzięki działaniom wspierającym farmaceutę w codziennej pracy odbierana jest przez pracownika apteki jako partner, nie podmiot liczący wyłącznie na zysk. Działania, które 3PG rekomenduje, by wzmocnić poziom wskaźnika Advocacy, skutecznie wpływają na postrzeganie marki.  

Wysoki poziom wskaźnika Advocacy jest istotny podczas budowania sylwetki całej marki w oczach farmaceuty. Wskaźnik ten powoduje, że farmaceuta uważa markę za godną zaufania i chętnie ją rekomenduje. Farmaceuta staje się ambasadorem marki produktu nie tylko w aptece, ale również w życiu prywatnym. 

ACRA – Potwierdzona skuteczność 

Wskaźniki ACRA nie tylko ułatwiają stworzenie skutecznej kampanii dostosowanej do potrzeb farmaceutów, ale także odpowiedzenie na aktualne potrzeby firmy i skupienie działań marketingowych w obszarach problematycznych. ACRA to autorska metodologia, która dzięki, której firmy mogą przestać wróżyć z fusów i zaufać rzetelnym danym i wynikom.  

Metodologia ACRA stworzona została na potrzebę usystematyzowania działań marketingowych oraz wprowadzenia skutecznego rozwiązania, dzięki, któremu możliwe będzie tworzenie niezawodnych kampanii digitalowych. Dzięki ACRA skuteczność tworzonych przez nas kampanii wzrosła kilkukrotnie. Nie strzelamy, badamy. Aby potwierdzić niezawodność naszych działań, podczas tworzenia każdej kampanii bazujemy na badaniach AutoACRA oraz ACRA. Przekonaj się sam.  

Potwierdzona skuteczność –  Metodologia ACRA

Sprawdź jak wygląda ACRA w praktyce. Wypełnij brief i umów się z nami na spotkanie. Porozmawiajmy. Wspólnie rozwiejemy wszelkie wątpliwości.  Nie czekaj. Zamiast lokować środki w losowo dobranych treściach, zainwestuj w kampanię, która przyniesie Twojej firmie realne efekty. Pomożemy Ci poznać ACRA. Skontaktuj się z nami, a odpowiemy na wszystkie nurtujące pytania dotyczące naszych działań i autorskiej metodologii.  

Sprawdź nasze case study

Case study – Interaktywne case study podczas cyklów spotkań dla farmaceutów

Czytaj →

Case study – Kampania dla produktów odżywczych

Czytaj →

Case study – Materiały edukacyjne dla producenta maści przeciwbólowych

Czytaj →

Case study – Kampania leku na przeziębienie

Czytaj →

Case study – Nakład podręczników dla producenta leków przeciwbólowych

Czytaj →

Subskrybuj newsletter #knowledgedelivered.

Zapisz się, by otrzymać darmowy dostęp do naszego autorskiego e-book'a - Dotarcie do farmaceutów. Zyskaj wiedzę, która daje przewagę w docieraniu do farmaceutów

Twoje imię(wymagane)
Zgoda(wymagane)

Więcej wpisów

36% farmaceutów uważa, że nie otrzymują odpowiedniej wiedzy na temat produktów od Przedstawicieli – Dane 3PG

Wizyty Przedstawicieli w aptekach nie zawsze przynoszą pożądane efekty. Odpowiednie przygotowanie z zakresu wiedzy produktowej jest kluczem do dodarcia do farmaceuty.
Czytaj →
Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? - 3PG - wyjaśnia

Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? – 3PG wyjaśnia

Wizyty przedstawicielskie to istotny element promocji produktu. Ale czy takie działanie jest skuteczne? Co zrobić, aby farmaceuta chciał dowiedzieć się czegoś więcej? Czy przedstawiciel farmaceutyczny ...
Czytaj →

7 zasad, które gwarantują sukces kampanii

Oczekiwania farmaceutów a komunikacja marketingowa producentów 84% farmaceutów zadeklarowało, że to wiedza na temat produktu ...
Czytaj →
Scroll to Top