fbpx

Proces przygotowania i doboru komunikatów do farmaceutów

Komunikacja firm farmaceutycznych do pracowników aptek wymaga stworzenia oraz wytypowania odpowiednich komunikatów. Komunikat jest kluczowym elementem dialogu. To, w jaki sposób zostanie skonstruowany, może przyczyniać się do powodzenia kampanii. Proces przygotowania i doboru komunikatów wymaga odpowiedniego przygotowania ze strony firmy. Chcesz dowiedzieć się jak tworzyć i dobierać komunikaty marketingowe? Czytaj dalej. 

Komunikacja do farmaceutów – Jak wytypować odpowiedni komunikat?

Firmy farmaceutyczne tworząc materiały marketingowe, zmagają się z problemem stworzenia i wytypowania odpowiednich komunikatów. Komunikat pełni rolę mianownika treści, którą kierujemy do klienta. To, w jaki sposób zostanie skonstruowany, przyczynia się do odbioru treści marketingowej. Kluczem do skutecznej komunikacji jest ustalenie, co dana treść ma wywołać, w jaki sposób ma zostać odebrana. Nieprawidłowo skonstruowany komunikat może wywołać reakcje lub działanie odmienne od zamierzonego. Może także przyczynić się do ominięcia treści przez odbiorcę lub nieprzykucia w sposób maksymalny jego uwagi i niezakorzenieniu się w podświadomości farmaceuty.

Dobór komunikatów – ogólna analiza

Stworzenie skutecznego komunikatu wymaga dokonania skrupulatnej analizy. Dobór komunikatów może odbywać się na dwa sposoby – poprzez burzę mózgów lub odpowiednio przygotowane w tym celu badanie.  

Komunikaty przygotowane przez firmę muszą odpowiadać ogólnym założeniom marki i produktu. Wartość, którą chcemy przekazać przy pomocy materiału reklamowego, musi nawiązywać do jego specyfiki, cech wyróżniających. Do przykładów prawidłowo skonstruowanych komunikatów zaliczymy: każda partia produktu jest badana w niezależnym laboratorium, skład suplementu jest w pełni naturalny, lek bezpieczny dla dzieci i niemowląt.  

Co wyróżnia Twój produkt? – Skuteczna komunikacja do farmaceutów

Aby prawidłowo wytypować komunikaty dopasowane do potrzeb marketingowych produktu, należy przede wszystkim skupić się na wartościach, które są wyróżniające dla marki lub leku/suplementu, a następnie przygotować na tej podstawie przykładowe komunikaty, których użycie może okazać się zasadne w kampanii. Na tym etapie wskazana jest burza mózgów zespołu marketingowego.  

Kolejny etap to wybór odpowiednich komunikatów spośród wytypowanej puli. Mimo że użycie wybranego komunikatu okazało się strzałem w dziesiątkę w komunikacji do lekarzy, nie musi on w taki sam sposób wpływać na proces rekomendacji wśród farmaceutów. O komunikacji do lekarzy i farmaceutów oraz różnicach w tworzeniu i doborze komunikatów przeczytasz w kolejnym poście na naszym blogu — sprawdź 

Jak wytypować główny komunikat marketingowy?

Wytypowanie kilku głównych komunikatów może okazać się trudnym zadaniem. Aby dokonać maksymalnie trafnego wyboru, zalecane jest dotarcie w tym celu do źródła – farmaceutów. Firma farmaceutyczna może debatować godzinami nad słusznością haseł marketingowym, ale może także przeprowadzić badanie.  

Skuteczność komunikatu jest kluczowa

Dlaczego warto? Proces rekomendacji produktów leczniczych wymaga silnego przekonania farmaceuty do leku/suplementu. Komunikacja marketingowa powinna odbywać się w taki sposób, by farmaceuta w pełni zrozumiał komunikat i uznał go za na tyle trafny, by skutecznie wybrany lek lub  suplement polecać. W naszej firmie badanie istotności komunikatów jest kluczową częścią opracowywania koncepcji kampanii. Dzięki niemu mamy szanse na wytypowanie komunikatów, które mają największą przestrzeń do wpływu na rekomendację farmaceutów oraz takie, które w sposób maksymalnie skuteczny zrealizują cele klienta.

Badanie istotności komunikatów? – Dlaczego warto?

Badanie istotności komunikatów przeprowadza dział naukowy, czyli Pharmaceutical Consultant lub pod jego/jej nieobecność Dyrektor ds. naukowych. W 3PG przeprowadzane jest niezwłocznie po zapoznaniu się z diagnozą potrzeb ACRA. O metodologii ACRA oraz metodach pomiaru poszczególnych jej elementów przeczytasz na https://3pg.pl/jak-zmierzyc-poziom-wskaznikow-acra/

Jak przeprowadzić prawidłowo badanie istotności komunikatów? Pierwszym krokiem, jaki należy wykonać jest zapoznanie się z diagnozą potrzeb autoACRA. Następnie zapoznanie się z diagnozą potrzeb klienta, dodając jednocześnie dodatkowe komunikaty, jeśli jest taka potrzeba.  

Do kolejnych etapów tworzenia badania należą: stworzenie ankiety, opublikowanie ankiety na portalu, zebranie co najmniej 20 odpowiedzi pracowników aptek przedstawienie klientowi wyników badania.  

Przygotowane w taki sposób badanie pozwala nam na wytypowanie najtrafniejszych komunikatów marketingowych. Odpowiedzi przygotowane przez farmaceutów biorących udział w badaniu są w pełni niezależne. Dzięki temu mamy dostęp do rzetelnych danych, które ułatwiają nam przygotowanie haseł reklamowych, na podstawie potrzeb podmiotów, do których mają być kierowane.  

Upewnij się, że wytypowany komunikat jest słuszny

Firmy farmaceutyczne chętnie korzystają z możliwości wykonania badania i sprawdzenia istotności wytypowanych komunikatów. Dzięki danym mają pewność, że wybrane hasło w sposób prawidłowy odczytywane jest przez farmaceutów. 

Tworząc treści dla pracowników aptek, należy bazować nie tylko na własnych przemyśleniach i doświadczeniu, ale także na opinii farmaceutów, do których ma być kierowana kampania. Potwierdzeniem skuteczności tego rozwiązania są dane przedstawiane firmom, które współpracują z 3PG na każdym etapie kampanii. Wyniki są jednoznaczne. Farmaceuci biorący udział w badaniu trafnie wytypowali komunikaty, które przyczyniły się do powodzenia całości działań marketingowych.

Zadbaj o skuteczność swoich komunikatów poprzez wykonanie badania, które ułatwi Ci ich dobór. Sprawdź, jakie komunikaty stworzylibyśmy dla Twoich produktów.  

 

Sprawdź nasze case study

Case study – Materiały edukacyjne dla producenta maści przeciwbólowych

Czytaj →

Case study – Szkolenie dla przedstawicieli producenta żelu stomatologicznego

Czytaj →

Case study – Podręczniki z naklejką reklamową dla producenta żywności specjalistycznej

Czytaj →

Case study – Kampania leku na przeziębienie

Czytaj →

Case study – Mailing z doniesieniem i konkurs dla farmaceutów

Czytaj →

Więcej wpisów

36% farmaceutów uważa, że nie otrzymują odpowiedniej wiedzy na temat produktów od Przedstawicieli – Dane 3PG

Wizyty Przedstawicieli w aptekach nie zawsze przynoszą pożądane efekty. Odpowiednie przygotowanie z zakresu wiedzy produktowej jest kluczem do dodarcia do farmaceuty.
Czytaj →
Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? - 3PG - wyjaśnia

Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? – 3PG wyjaśnia

Wizyty przedstawicielskie to istotny element promocji produktu. Ale czy takie działanie jest skuteczne? Co zrobić, aby farmaceuta chciał dowiedzieć się czegoś więcej? Czy przedstawiciel farmaceutyczny ...
Czytaj →

7 zasad, które gwarantują sukces kampanii

Oczekiwania farmaceutów a komunikacja marketingowa producentów 84% farmaceutów zadeklarowało, że to wiedza na temat produktu ...
Czytaj →