fbpx

Dlaczego spotkanie koncepcyjne jest kluczowe dla skuteczności kampanii? 

Spotkanie koncepcyjne to spotkanie między przedstawicielami firmy Pharma marketingowej, podczas którego omawiana jest wspólna wizja projektu. Rozwiewane są wszelkie wątpliwości dotyczące projektu kampanii. Chcesz dowiedzieć się, dlaczego spotkanie koncepcyjne jest tak ważne? Czytaj dalej.

Spotkanie koncepcyjne – Jeden z kluczowych etapów kampanii

Każdy produkt ma inny rodzaj komunikacji, forma i rodzaj komunikatów zależy bezpośrednio od jego specyfiki, ale także od potrzeb firmy farmaceutycznej. Problemy, które mogą pojawić się podczas tworzenia kampanii, mogą dotyczyć braku pełnego zrozumienia między firmą farmaceutyczną, a firmą Pharma marketingową, a także brakiem możliwości rozwiania wątpliwości dotyczących proponowanych przez firmę komunikatów marketingowych. Inna wrażliwość działów naukowych oraz wizja dotycząca projektu może utrudnić stworzenie kampanii.

Komunikacja mailowa nie wystarczy

Brief pełni funkcję dokumentu pomocniczego, jednak nie dostarcza kompletu informacji. Komunikat mailowy może być pewnego rodzaju uzupełnieniem omawianej tematyki, jednak może okazać się nie wystarczający do stworzenia pełnego obrazu specyfiki promocji produktu, potrzeb związanych z przeprowadzeniem kampanii, dobrania odpowiednich materiałów marketingowych do prezentowanych potrzeb.

Zapobiegnij sprzecznym wizjom stron projektu – spotkanie koncepcyjne

Aby zapobiec nieporozumieniom na płaszczyźnie firma farmaceutyczna i agencja marketingowa konieczne jest odbycie spotkania, na którym omówione zostaną szczegółowo potrzeby firmy związane z kampanią, założenia, polityka firmy oraz oczekiwania względem kampanii. Spotkanie koncepcyjne to świetny sposób na rozwianie wątpliwości dotyczących proponowanych komunikatów i nakreślenie wspólnej wizji.

Spotkanie koncepcyjne kluczem do stworzenia efektywnej kampanii

Spotkanie koncepcyjne to spotkanie ułatwiające w znaczący sposób komunikację między firmową. Rozwiane zostają wszelkie wątpliwości firmy farmaceutycznej, dotyczące koncepcji przygotowywanej kampanii oraz prezentowane różne rozwiązania mające na celu zaznajomić firmę farmaceutyczną z propozycją kampanii. Jest to niezwykle istotne spotkanie z punktu widzenia obu stron, ponieważ poprawia jakość komunikacji, pozwala lepiej poznać profil firmy i otworzyć się na jej oczekiwania względem kampanii. Komunikacja między ludzka jest świetnym sposobem na nawiązanie relacji partnerskiej, która może w znaczący sposób ułatwić przebieg procesu twórczego.

Jak rozwiać nieporozumienia podczas tworzenia kampanii?

Podczas tworzenia kampanii może wystąpić zagrożenie w postaci złego odczytania potrzeb klienta i stworzenia usługi nieodpowiadającej w pełni wizji firmy. Dzięki rozmowie nie tylko mogą zostać wyjaśnione kwestie wywołujące ewentualne nieporozumienie, ale także zaproponowane rozwiązania, o których firma nie myślała w początkowej fazie planowania, a mogą okazać się wyjątkowo trafne.

Komunikacja w Pharma marketingu – Brief nie wystarczy

Forma pisana uniemożliwia przekazanie wszystkich niezbędnych informacji na temat kampanii i ogranicza możliwość szybkiej reakcji ze strony klienta lub firmy Pharama marketingowej. Kontakt bezpośredni może pozytywnie wpłynąć na rozwój dodatkowych, istotnych dla przebiegu kampanii rozwiązań.

Potrzeba komunikacji w 3PG – Pierwsze etapy tworzenia koncepcji

Firma 3PG w odpowiedzi na rosnącą potrzebę komunikacji oraz chęć pełnego zrozumienia potrzeb klienta wypracowała schemat trzech następujących po sobie spotkań koncepcyjnych, których celem jest stworzenie kampanii odpowiadającej potrzebom klienta.
Pierwsze spotkanie koncepcyjne pełni funkcję tzw. burzy mózgów, ułatwia osobom zaangażowanym w projekt stworzenie koncepcji jego przebiegu oraz zarysowanie kierunku dalszych działań. Spotkanie to pozwala na zebranie wszystkich dotychczas uzyskanych od klienta informacji, w celu ich uporządkowania.

Spotkanie koncepcyjne – Odpowiadamy na potrzeby firm

Kolejnym etapem przygotowania koncepcji kampanii jest drugie spotkanie koncepcyjne. Uczestniczą w nim wszyscy zaangażowani w projekt pracownicy 3PG (przedstawiciele działu handlowego oraz naukowego), który wspólnymi siłami korygują ewentualne niezgodności i pracują nad dopracowaniem propozycji oferty przedstawianej w kolejnym etapie klientowi. Rozwiązania, które zostaną wypracowane na drugim spotkaniu koncepcyjnym, są zwieńczeniem burzy mózgów, która została przeprowadzona na poprzednim etapie rozmów.

Ostatni krok do oferty – Trzecie spotkanie koncepcyjne

Ostatnim etapem pracy nad koncepcją jest trzecie spotkanie koncepcyjne. Jest ono najważniejszym etapem rozmów. Podczas trzeciego spotkania koncepcyjnego dochodzi do skonfrontowania wizji firmy z propozycją przygotowaną przez przedstawicieli naszej firmy. Podczas ostatniego spotkania koncepcyjnego przedstawiamy formaty treści oddziałowujące na poszczególne wskaźniki autorskiej metodologii – ACRA.
Trzecie spotkanie koncepcyjne pozwala zapobiec rozminięciu się wizji dwóch firm odnośnie do projektu kampanii, zapobiega ewentualnemu niedopasowaniu do potrzeb klienta, wynikających z niewłaściwego odczytania jego potrzeb. Spotkanie, podczas którego firma może przedstawić swoją wizję oraz zareagować na stworzoną przez naszą firmę propozycję jest niezwykle istotne w kontekście powodzenia całości kampanii.

Trzy spotkania koncepcyjne – Gwarancja skuteczności

Koncepcja przygotowania trzech odrębnych spotkań koncepcyjnych w 3PG ma za zadanie wspierać pracowników 3PG w tworzeniu wysokiej skuteczności kampanii, opartych na kontakcie zarówno między pracownikami, jak i przedstawicielami firmy farmaceutycznej. Stworzona została, by jeszcze lepiej zrozumieć klienta, jego oczekiwania, założenia oraz rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące zarówno kampanii, jak i sylwetki naszej firmy.
Badanie istotności komunikatów jest kluczowym elementem kampanii z perspektywy klienta. Pozwala ustalić, które komunikaty są najważniejsze w kontekście planowania aktualnych działań marketingowych.

Spotkania koncepcyjne – Czy warto?

Dowodem potwierdzającym użyteczność spotkań koncepcyjnych tworzonych przez naszą firmę jest ilość zadowolonych klientów, którzy z ogromnym entuzjazmem podchodzą do planowania kolejnych spotkań koncepcyjnych z przedstawicielami naszej firmy. Przedstawiciele firm farmaceutycznych są świadomi korzyści jakie uzyskują podczas spotkania koncepcyjnego. Wartość, jaka zostaje przekazana firmie to przede wszystkim chęć zrozumienia przez 3PG ich potrzeb, wizji oraz spojrzenia na kształt kampanii. Firmy potwierdzają, że wyniosły z nich ogromną wartość nawet, gdy nie doszło do zawarcia umowy. Wzrósł także poziom wskaźnika akceptacji naszych ofert.

Chcemy lepiej zrozumieć potrzeby klientów

Spotkanie koncepcyjne stanowi jeden z najważniejszych elementów kampanii. Strategia przeprowadzana w 3PG pozwala nam jeszcze lepiej zrozumieć klienta oraz nawiązać z nim partnerską więź. Dzięki spotkaniom koncepcyjnym obie firmy mogą poznać specyfikę swojej pracy i rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące proponowanych działań. Spotkanie to jest bardzo ważne dla 3PG, ponieważ wskazuje wartość, jaką jest komunikacja.

Porozmawiajmy!

Sprawdź czy ten model przygotowania kampanii jest odpowiedni dla Twojej firmy. Umów się z nami na spotkanie i porozmawiajmy.

Mateusz Szczybyło
Key Account Manager

+48 535 231 044
wspolpraca@3pg.pl

Klaudia Starzec
Junior Key Account Manager

+48 512 819 280
wspolpraca@3pg.pl

Kierujemy się wskazówkami firm – Nie zgadujemy

Nie marnuj czasu na przedłużające się korespondencje mailowe. Skontaktuj się z nami, wypełnij brief i umów się na spotkanie.

Spotkanie koncepcyjne pomoże nam zrozumieć potrzeby Twojej firmy i jeszcze lepiej dostosować do nich kampanię. Sprawdź co możemy, zaoferować Twojej firmie i jakie możliwości możemy przed Tobą otworzyć. Więcej na temat procesu tworzenia kampanii w 3PG przeczytasz na https://3pg.pl/jak-tworzymy-kampanie-produktowe-w-3pg/.

Sprawdź nasze case study

Case study – Nakład podręczników dla producenta leków przeciwbólowych

Czytaj →

Case study – Szkolenie dla przedstawicieli w formie online ​

Czytaj →

Case study – Kampania dla produktów odżywczych

Czytaj →

Case study – Materiały edukacyjne dla producenta maści przeciwbólowych

Czytaj →

Case study – Program edukacyjny dla leku z wysoką zawartością magnezu​

Czytaj →

Więcej wpisów

36% farmaceutów uważa, że nie otrzymują odpowiedniej wiedzy na temat produktów od Przedstawicieli – Dane 3PG

Wizyty Przedstawicieli w aptekach nie zawsze przynoszą pożądane efekty. Odpowiednie przygotowanie z zakresu wiedzy produktowej jest kluczem do dodarcia do farmaceuty.
Czytaj →
Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? - 3PG - wyjaśnia

Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? – 3PG wyjaśnia

Wizyty przedstawicielskie to istotny element promocji produktu. Ale czy takie działanie jest skuteczne? Co zrobić, aby farmaceuta chciał dowiedzieć się czegoś więcej? Czy przedstawiciel farmaceutyczny ...
Czytaj →

7 zasad, które gwarantują sukces kampanii

Oczekiwania farmaceutów a komunikacja marketingowa producentów 84% farmaceutów zadeklarowało, że to wiedza na temat produktu ...
Czytaj →