fbpx

Kiedy warto wykorzystać wideo w komunikacji do farmaceutów?

Wideo stanowi jedną z alternatywnych rozwiązań dla tradycyjnych form pisanych. Treści wideo stanowią jeden z nieodłącznych elementów content marketingu. Przy ich pomocy firma może dostarczyć dodatkową wartość odbiorcą. Zastanawiasz się kiedy warto je wykorzystać w tworzeniu contentu dla farmaceutów? Czytaj dalej.   

Wideo – Formy komunikacji marketingowej do farmaceutów 

Wideo jest angażującym i ciekawym z punktu widzenia odbiorcy formatem. Niestety nie jest uniwersalne. Koszt stworzenia materiałów wideo przewyższa niejednokrotnie koszt treści pisanej. Wideo jest wymagającym pod względem technicznym formatem i niestety nie jest przewidziane dla każdego rodzaju treści. Więcej na temat różnych form dotarcia do farmaceutów przeczytasz na Czego chcą farmaceuci? Rodzaje treści, które pomogą Ci dotrzeć do pracowników aptek?

Jak przyciągnąć uwagę farmaceutów? 

Pomimo trudności, jakie może powodować stworzenie Wideo, warto wykorzystywać tę formę promocji podczas tworzenia kampanii.  Aby odpowiednio dostosować format treści do komunikatu, który chcemy przekazać należy zastanowić się nad celem przekazu. Mimo kosztownej i czasochłonnej realizacji materiału wideo warto w nie zainwestować, ponieważ może  okazać się świetnym sposobem dotarcia do farmaceutów.  

Ożyw komunikacje z odbiorcą – Pharma marketing  

Treści wideo warto stosować, by ożywić komunikację z odbiorcą. Zalecane jest, aby każda kampania zawierała w sobie jedną treść wideo. Filmy promocyjne to jedna z najskuteczniejszych form reklamy, dlatego tak ważne jest, by uwzględniać je w kampanii marketingowej. Portale społecznościowe znacznie przychylniej traktują posty z wideo niż z samym tekstem lub zdjęciami. Treści wymagające większego skupienia nie są przystosowane do interaktywnej formy wideo.  

Korzyści z wykorzystywania wideo w komunikacji z farmaceutami

Różnorodność treści urozmaici przekaz, dzięki czemu każdy pracownik apteki będzie mógł wybrać format odpowiedni dla siebie.

Treści wideo sprawdzą się, szczególnie gdy firmie zależy na:

  • Uwiarygodnieniu przekazu poprzez interaktywną formę przedstawienia informacji. Wideo umożliwia przekazanie informacji np. w formie krótkiej scenki, która zarówno zaciekawi odbiorcę, jak i wprowadzi go w problematykę omawianego zagadnienia.
  • Trafieniu do młodszego pokolenia farmaceutów. Młodzi ludzie bardzo chętnie sięgają po wideo, ponieważ jest to ciekawa forma przekazu informacji. Nie wymaga tak dużego skupienia, jak tekst i możliwa jest do odtworzenia w dowolnym miejscu.
  • Stworzeniu materiału, który pozostanie długo widoczny na Twojej stronie.
  • Ożywieniu komunikacji z farmaceutom. Wideo umieszczone w mediach społecznościowych może być ciekawą formą zachęcenia farmaceuty do wzięcia udziału w dyskusji w komentarzach. 

Różnorodność treści – Jak urozmaicić przekaz dzięki wideo? 

Różnorodność treści urozmaici przekaz, dzięki czemu każdy pracownik apteki może wybrać format odpowiedni dla siebie. Kampanie wykorzystujące wideo są różnorodne i niewątpliwie ciekawsze od jednorodnych form pisanych. Niestety nie każda treść możliwa jest do przekazania w formie wideo. Treść przedstawiona w formie interaktywnej powinna być łatwa w odbiorze, nie za długa i bogata w efekty w postaci uzasadnionej intonacji, gestykulacji. Treści przesycone faktami naukowymi nie będą odpowiednie do przedstawienia w formie wideo. Należy zwrócić szczególną uwagę, że treści wideo przykuwają w mniejszym stopniu uwagę i skupienie odbiorcy niż treści pisane wymagające większego wysiłku.  

Wideo w komunikacji z farmaceutami – Warto? 

Interaktywna forma wideo może w skuteczny sposób przykuć uwagę odbiorców. Różnorodność form przekazu może przyczynić się do poprawy skuteczności treści oraz przyciągnięcia większej rzeszy zainteresowanych produktem farmaceutów. Treść wideo nie wymaga tak dużej ilości skupienia, jak treści w formie pisanej. Dodatkowo wideo można obejrzeć wykonując wybraną czynność np. podczas wykonywania obowiązków domowych, czego nie umożliwia treść w formie pisanej. Zalecane jest, aby każda kampania zawierała w sobie jedną treść wideo. 

Interaktywne treści tworzone przez 3PG 

Firma 3PG od początku swojej działalności chętnie wykorzystuje wideo jako jeden z elementów przekazu marketingowego. Róże formaty wideo dostosowane są do różnych potrzeb odbiorców. Format oraz sposób przekazania treści istotny jest w procesie jej omawiania.  

Case study – Formaty wideo dla farmaceutów 

Podczas aktualnych form promocji 3PG wykorzystuje takie formy wideo jak: “Wyjaśniamy”, „Co warto przekazać pacjentowi?”, “Case study – Wirtualny pacjent”. Każda z wymienionych form wideo dostosowana jest do rodzaju treści oraz istoty przekazywanego komunikatu. Formaty różnią się szatą graficzną i formą przekazu informacji.  

Wirtualny pacjent w aptece – Formaty wideo 3PG  

Format “Case study – Wirtualny pacjent” powstał w celu przedstawienia w krótki i czytelny sposób przykładowej sceny z apteki, która ma za zadanie pomóc farmaceutom podczas ich codziennej pracy. Wirtualny pacjent imitujący pacjenta w aptece ma za zadanie zaprezentować, jak powinna przebiegać skuteczna rekomendacja leku. Jest to format, którego celem jest zapoznanie z lekiem przez farmaceutę i przedstawienie mu sposobów na jego rekomendację. 

Jak przedstawić informacje farmaceutom przy pomocy wideo? 

Wideo “Wyjaśniamy” to także jeden z naszych chętnie wykorzystywanych formatów wideo, Ma na celu omówienie jakiegoś trudnego lub kontrowersyjnego tematu z zakresu farmacji, przekazanie ciekawych informacji z branży farmacji w przystępny dla odbiorcy sposób.  

Celem wideo “Wyjaśniamy” jest wyjaśnienie w prosty sposób zagadnień farmaceutycznych, które mogą być niezrozumiałe lub nadmiernie skomplikowane. Jest to krótka interaktywna forma omówienia ważnych informacji, które mogą przydać się w codziennej pracy farmaceuty.  

Case study dla farmaceutów – „Co warto przekazać pacjentowi?” 

Tworząc treści wideo wykorzystujemy także format: „Co warto przekazać pacjentowi?”. Jest to format stworzony z myślą o farmaceutach, którym zależy, by poznać specyfikę produktu oraz najważniejsze informacje na jego temat. 

Jego treść oparta jest na: 

– Historii substancji 

– Wskaźnikach metodologii ACRA 

– Co trzeba przekazać pacjentowi? 

– Co warto powiedzieć, jeśli jest czas? 

– Co mówią nowe badania? 

Podczas oglądania lub słuchania wideo „Co warto przekazać pacjentowi?” farmaceuta nabędzie wszystkie najważniejsze informacje na temat produktu.  

Konstrukcja wideo w 3PG  

Konstrukcja wideo stworzona jest w taki sposób, by w formie krótkiej historii preparatu zaciekawić słuchacza. Następnie przedstawiane są informację na temat produktu w kolejności od najistotniejszych do najbardziej ogólnych. Jego celem jest stworzenie przystępnej w odbiorze wiedzy, która później zostanie wykorzystana przez firmy w kontakcie z farmaceutami. 

Firma 3PG wyróżnia kilka form komunikatów wideo, ponieważ każda z nich dostosowana jest do odpowiedniego kanału komunikacyjnego. Wideo wykorzystujemy, gdy w prosty sposób chcemy objaśnić pewne zagadnienia farmaceutom lub nawiązać z nimi relacje przy wykorzystaniu interaktywnej formy.  

Czy warto wykorzystywać wideo w komunikacji do farmaceutów? 

Farmaceuci chętnie korzystają z interaktywnych form przekazu. Wideo wykorzystywane w komunikacji marketingowej zachęca do interakcji i bardzo chętnie jest odtwarzane przez farmaceutów. Cieszy się ogromną popularnością w serwisach społecznościowych i stanowi pewnego rodzaju wyróżnik na stronie.  

Jakie formaty treści wybrać w komunikacji do farmaceutów? 

Formaty wideo wykorzystywane przez 3PG są cieszą się wyjątkową popularnością, czego potwierdzeniem jest ilość tworzonych przez nas materiałów wideo. Treści lepiej pozycjonują się na stronie i chętnie odwiedzane są przez zabieganych farmaceutów. Treść ta umożliwia odtworzenie w dowolnym momencie, dzięki czemu zyskują tak duże poparcie farmaceutów. Jest to świetne urozmaicenie treści pisanych, z których nie zawsze mają czas skorzystać będąc zabsorbowani codziennymi obowiązkami. 

Wideo – Kluczowy element powodzenia kampanii 

Formaty wideo wciąż nie tracą na popularności. Jest to jeden z elementów kampanii, który na stałe powinien znaleźć się w każdej ofercie. Różnorodność przekazu oraz interaktywna forma wideo gwarantują rosnące zainteresowanie farmaceutów. Szeroka oferta formatów wideo tworzona przez 3PG powoduje, że różnorodne treści możemy dopasować do prezentowanych form wideo. Dostosowanie treści do formatu wideo jest kluczowe w ocenie czy wybrana przez nas treść możliwa jest do zrealizowania w takiej formie.  

3PG – Wideo w kampanii do farmaceutów 

Sprawdź nasze dostępne formaty wideo na stronie: https://opieka.farm/wideo/. Pamiętaj, że wideo to świetna forma dotarcia do farmaceutów. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat dostępnych form komunikatów skontaktuj się z nami.  

Porozmawiajmy!

Treści wideo w ciekawy sposób mogą urozmaicić Twój przekaz. Nie marnuj czasu i działaj już teraz. Wspólnie stworzymy kampanię, która nie znuży Twoich odbiorców.  Przygotowanie kampanii zawierającej interaktywną formę to świetny sposób poszerzenia zasięgów. Nie wiesz jaki format wideo wybrać? Od czego zacząć? Jesteśmy tu, by ci pomóc.  

Sprawdź nasze case study

Case study – Wdrożenie usługi Przeglądu domowej apteczki dla sieci aptek

Czytaj →

Case study – Szkolenie dla przedstawicieli producenta żelu stomatologicznego

Czytaj →

Case study – Kampania omnichannel dla leku przeciwbólowego

Czytaj →

Case study – Szkolenie dla przedstawicieli w formie online ​

Czytaj →

Case study – Podręczniki z naklejką reklamową dla producenta żywności specjalistycznej

Czytaj →

Subskrybuj newsletter #knowledgedelivered.

Zapisz się, by otrzymać darmowy dostęp do naszego autorskiego e-book'a - Dotarcie do farmaceutów. Zyskaj wiedzę, która daje przewagę w docieraniu do farmaceutów

Twoje imię(wymagane)
Zgoda(wymagane)

Więcej wpisów

36% farmaceutów uważa, że nie otrzymują odpowiedniej wiedzy na temat produktów od Przedstawicieli – Dane 3PG

Wizyty Przedstawicieli w aptekach nie zawsze przynoszą pożądane efekty. Odpowiednie przygotowanie z zakresu wiedzy produktowej jest kluczem do dodarcia do farmaceuty.
Czytaj →
Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? - 3PG - wyjaśnia

Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? – 3PG wyjaśnia

Wizyty przedstawicielskie to istotny element promocji produktu. Ale czy takie działanie jest skuteczne? Co zrobić, aby farmaceuta chciał dowiedzieć się czegoś więcej? Czy przedstawiciel farmaceutyczny ...
Czytaj →

7 zasad, które gwarantują sukces kampanii

Oczekiwania farmaceutów a komunikacja marketingowa producentów 84% farmaceutów zadeklarowało, że to wiedza na temat produktu ...
Czytaj →
Scroll to Top