Kiedy warto wykorzystać tekst w komunikacji do farmaceutów?

Tekst stanowi bazową formę komunikacji marketingowej. Jest jednym z najpopularniejszych form przekazywania informacji. Wykorzystywany jest zarówno do bieżącej komunikacji, jak i przekazu marketingowego. Tekst stanowi świetne źródło informacji dla klienta. Chcesz dowiedzieć się, kiedy warto wykorzystać go w przekazie reklamowym? Czytaj dalej.  

Narzędzia komunikacji marketingowej – Tekst

Tekst jest powszechnie znanym i chętnie wykorzystywanym formatem podczas komunikacji z farmaceutami. Z uwagi na swoją prostotę jest często nadużywaną formą dotarcia do farmaceutów. Nadmiar tekstu może zniechęcać czytelnika oraz w sposób negatywny wpływać na aspekt wizualny strony. Tekst cechuje niezwykła użyteczność. Dzięki prostej formie farmaceuta może sięgnąć do niego w dowolnej chwili. Dlatego tak ważne jest wytypowanie odpowiednich treści do przekazu tekstowego, by w sposób maksymalny wykorzystać jego potencjał.  

Jakie możliwości daje tekst w komunikacji marketingowej? – Pharma marketing 

Tekst umożliwia przekazywanie informacji z różnych dziedzin. Warto zastosować go podczas tworzenia treści specjalistycznych, informacyjnych oraz użytecznych, po które farmaceuta będzie mógł sięgnąć podczas pracy w aptece. Aby rozwiązać problematykę nadmiaru treści pisanych należy zastanowić się, które informacje są na tyle cenne, by farmaceuta chciał i mógł sięgnąć do nich ponownie.  

Marketing w farmacji – Treści

Tworzenie treści powinno być oparte na przeanalizowaniu możliwości, jakie daje ta forma komunikacji oraz jakie utrudnienia może sprawiać jej nieprawidłowe wykorzystanie. Prostota przekazu ceniona jest szczególnie przez farmaceutów, którzy chcą wrócić do już wcześniej przeczytanego materiału. Tworząc materiały bogate w treść merytoryczną warto uwzględnić format tekstowy. Umożliwia to farmaceucie powrót do istotnych informacji oraz ich szybkie wykorzystanie w codziennej pracy w aptece.  

Obszerna treść zawarta w elektronicznej wersji do pobrania świetnie sprawdzi się w roli informatora dla farmaceuty, natomiast w przypadku treści blogowych może zniechęcić swoją długością potencjalnego czytelnika. Długość komunikatu musi zostać dostosowana do kanału, w jakim dokonywana jest publikacja. Treści w social media, nie powinny zawierać nadmiaru informacji, ponieważ nie są one tam chętnie przyswajane.  

Dlaczego warto wykorzystywać tekst w komunikacji marketingowej? – Marketing w farmacji

Treść jest niewątpliwie jednym z podstawowych elementów kampanii. Jest prosta w skonstruowaniu i czytelna w odbiorze. Koszt jej stworzenia jest stosunkowo niski. Jest to świetny sposób na przekazanie kluczowych dla farmaceutów informacji, do których będą mogli wrócić w dowolnym momencie swojej pracy. Wykorzystanie treści w kampanii jest kluczowa, ponieważ treść jest jej podstawowym budulcem.  

Treść umożliwia stworzenie spójnego komunikatu do farmaceutów, który zostanie z nimi na dłużej np. w formie tekstu na blogu. Tekst umożliwia przekazywanie informacji z różnych dziedzin. Tworząc różnorodne treści w formie tekstów jesteśmy w stanie w szybki sposób skupić uwagę farmaceutów.

Tekst jako narzędzie komunikacji z farmaceutami

W 3PG często wykorzystujemy tekst w komunikacji. Publikowane przez nas materiały zawierają szereg informacji, które farmaceuta może wykorzystać w codziennej pracy. W treściach pisanych wykorzystujemy i omawiamy aktualne wydarzenia w branży farmacji oraz prowadzimy promocję dla firm. Niektóre formaty posiadamy zarówno w formie pisanej, jak i wideo, dzięki czemu klient może dostosować formę przekazu do potrzeb swojej marki.  

Artykuł – Wyjaśniamy! 

Artykuł z serii „Wyjaśniamy!” to jeden z elementów formatów treści, które posiadamy w naszej ofercie dla firm. Omawia treści ciekawe i nurtujące dla farmaceuty. Jest to wąski zakres tematyczny, skupiający się wokół jednej problematyki w obrębie artykułu. Dzięki takiej strukturze farmaceuta może w sposób szczegółowy zapoznać się z działaniem preparatu. Dzięki tej formie artykułu w sposób szczegółowy może zostać objaśnione i  przedstawiane zagadnienie, w taki sposób, by było to zrozumiałe dla farmaceuty.  

Format artykułu jest niezwykle przystępny do tworzenia treści specjalistycznych. Farmaceuta może wrócić do niego w dowolnym momencie. Artykuł „Wyjaśniamy”, który w sposób szczegółowy omawia określone zagadnienia, które mogą przysporzyć problemy farmaceucie, jest świetnym rozwiązaniem podczas pracy w aptece.  

Ścieżka rekomendacji – Zastosowanie tekstu w komunikacji do farmaceutów

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom farmaceutów stworzyliśmy artykuł o nazwie „Ścieżka rekomendacji” jest to format omawiający produkt/substancję dostępną bez recepty oraz sposób jej bezpiecznej rekomendacji. Jest to świetny sposób na ułatwienie pracy z produktem w aptece. Farmaceuta, który dopiero poznaje produkt lub zna go, ale nie wie, w jaki sposób może go zarekomendować chętnie wykorzysta informacje zawarte w formie artykułu. Format,w jakim przedstawiona jest ścieżka rekomendacji jest niezwykle istotny, ponieważ umożliwia otworzenie artykułu oraz posiłkowanie się nim podczas aktywnej rekomendacji produktu, czego nie umożliwia np. wideo.  

Formaty artykułów – Ścieżka rekomendacji

Ścieżka rekomendacji to artykuł, który w sposób szczegółowy przygotuje farmaceutę do pracy z pacjentem i lekiem/suplementem. Zawiera zestaw informacji niezbędnych do poznania produktu. Artykuł „Ścieżka rekomendacji” oddziałuje w dużym stopniu na jeden z elementów autorskiej metodologii firmy, o nazwie Recommendation. Klient, który wie jak polecać produkt, chętniej tego dokonuje. Ścieżka rekomendacji to odpowiedź na potrzeby farmaceutów, którzy chcą jeszcze lepiej zapoznać się z produktem i jego specyfiką. Konstrukcja artykułu zbudowana jest w taki sposób, by kompleksowo wspierać farmaceutów w ich codziennej pracy.  

Analiza produktu i opinia redakcji – Formaty treści w 3PG

Artykuł analiza produktu i opinia redakcji to artykuł, który sposób zrozumiały przedstawia analizę preparatu, jego składu oraz właściwości, a także zawiera opinię, jaką na jego temat wydaje redakcja złożona z farmaceutów praktyków. Treść zawarta w artykule poparta jest zweryfikowanymi badaniami. Format ten umożliwia zapoznanie się z takimi informacjami na temat leku jak: 

  1. Skład 
  2. Opinia do składu 
  3. Forma 
  4. Opinia na temat formy
  5. Stosowanie
  6. Opinia na temat stosowania
  7. Opinia eksperta
  8. Podobne na rynku 

Treść artykułu uporządkowana jest w czytelny dla odbiorcy sposób, by mógł w każdej chwili przejść do informacji, którą jest zainteresowany. Informacje na temat leku pochodzą bezpośrednio od producenta i są potwierdzone badaniami. Ten format artykułu ma za zadanie przekazać najważniejsze informacje na temat preparatu, które farmaceuta może wykorzystać w codziennej pracy w aptece.  

Case study – Jakie formaty artykułów wykorzystać?

3PG dysponuje różnymi formatami artykułów, które umożliwiają dopasowanie do nich odpowiednich treści. Kolejnym formatem, z którego korzystamy jest Case study. Jest to format stworzony do edukacji farmaceutów poprzez przystępną fomrę oraz ciekawy opis sytuacyjny. Case study to artykuł, którego pierwszy etap oparty jest na przedstawieniu problematyki artykułu w postaci “opowieści” z apteki.  

Treści przydatne w codziennej pracy w aptece

Format ten oparty jest na doświadczeniu farmaceuty z sytuacją w aptece, która miała już miejsce. Odbiorca otrzymuje informację czego farmaceuta dowiedział się podczas rozmowy z pacjentem oraz jak przebiegł proces rekomendacji. Artykuł zawiera kompleksową informację na temat tego, co zostało wyjaśnione pacjentowi, z czego farmaceuta może pozyskać ogromną ilość wiedzy, jakie informacje przekazać podczas wizyty chorego w aptece.  

Dodatkowo format ten wyposażony jest w komentarz oraz praktyczną wskazówkę, która pomaga jeszcze lepiej zrozumieć, jak należy postępować, gdy wystąpi wymieniona w artykule sytuacja. Komentarz dołączony do opisu przypadku jest dodatkową formą edukacji, dzięki, której jeszcze skrupulatniej zostają wytłumaczone treści możliwie niezrozumiałe dla farmaceuty.  

Formaty artykułów – 3PG

Formaty artykułów prezentowanych przez 3PG uzależnione są od rodzaju treści oraz preferowanej formy przekazu. Styl oraz układ poszczególnych nagłówków odpowiada określonej formie, którą posiada każdy typ artykułu. Aby tworzyć treści najwyższej jakości dopasowujemy treść do formatu oraz tego, w jaki sposób powinna zostać zaprezentowana. Stałe i z niezwykłą starannością opracowane formaty sprawiają, że nasza strona posiada czytelny schemat publikacji, a treści nie są tworzone w sposób losowy, lecz na podstawie wcześniejszej analizy preferowanego formatu.  

Treść – Skuteczna forma dotarcia do farmaceutów

Treści mogą okazać się świetnym sposobem na dotarcie do farmaceutów. Jest to jeden ze sposobów na przekazanie informacji wymagających większego skupienia i uwagi. Ich skuteczność ceniona jest od lat, zarówno przez farmaceutów, jak i wszystkich przedstawicieli branży medycznych. Treści mimo tworzonych różnorodnych form przekazu są wciąż najchętniej wykorzystywaną formą promocji.  

Skuteczność treści potwierdzają cieszące się ogromną popularnością blogi oraz portale. Nie jesteśmy w stanie wyobrazić sobie kampanii bez treści. Jest to całkowicie uzasadnione, ponieważ klasyczne formy przekazu wciąż pozostają jednymi z ważniejszych źródeł informacji.   

Content – Narzędzie marketingowe, z którego warto korzystać

Popularność formatu tekstowego wciąż nie ustaje. Treść, mimo że dużo rzadziej wykorzystywana w mediach społecznościowych w postaci dłuższych wypowiedzi, wciąż jest jednym z najskuteczniejszych form przekazu informacji. Nie warto rezygnować z treści, ponieważ jest ona budulcem każdej kampanii.  

Sprawdź, w jaki sposób możesz wykorzystać treść do budowania pozycji swojej marki. Wypełnij brief i skontaktuj się z nami. Przygotujemy dla Twojej firmy kampanię bogatą w treści dostosowane do profilu twojej marki i oczekiwań farmaceutów.  

Jak wykorzystać potencjał treści? – Sprawdzone i skuteczne formaty

Dziesiątki tworzonych treści niedostosowanych do farmaceutów, setki godzin poświęconych na tworzenie materiałów nieprzydatnych w codziennej pracy w aptece. Zainwestuj w sprawdzony format wyposażony w materiał merytoryczny, który już dziś zacznie być wykorzystywany podczas pracy za pierwszym stołem.   

Wykorzystaj potencjał treści marketingowych już teraz. Wspólnie opracujemy kampanię bogatą zarówno w treści pisane, mailing oraz wideo. Więcej na temat rodzajów treści do farmaceutów przeczytasz na Czego chcą farmaceuci? Rodzaje treści, które pomogą Ci dotrzeć do pracowników aptek?

Sprawdź nasze case study

Case study – Materiały edukacyjne dla firmy tworzącej produkty na bazie miodu

Czytaj →

Case study – Materiały edukacyjne dla producenta maści przeciwbólowych

Czytaj →

Case study – Kampania dla produktów odżywczych

Czytaj →

Case study – Mailing z doniesieniem i konkurs dla farmaceutów

Czytaj →

Case study – Wzbogacenie współpracy z sieciami aptek

Czytaj →

Więcej wpisów

Jakie pytania zadajemy podczas badania ACR+A

Co osiągniesz dzięki metodologii ACR+A? Metodologia ACR+A to sposób tworzenia kampanii produktowej, który umożliwia osiągnięcie ...
Czytaj →

36% farmaceutów uważa, że nie otrzymują odpowiedniej wiedzy na temat produktów od Przedstawicieli – Dane 3PG

Wizyty Przedstawicieli w aptekach nie zawsze przynoszą pożądane efekty. Odpowiednie przygotowanie z zakresu wiedzy produktowej jest kluczem do dodarcia do farmaceuty.
Czytaj →
Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? - 3PG - wyjaśnia

Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? – 3PG wyjaśnia

Wizyty przedstawicielskie to istotny element promocji produktu. Ale czy takie działanie jest skuteczne? Co zrobić, aby farmaceuta chciał dowiedzieć się czegoś więcej? Czy przedstawiciel farmaceutyczny ...
Czytaj →