Czym jest metodologia ACRA?

Wiedza na temat produktu ma największy wpływ na rekomendacje pacjentowi. Skuteczna edukacja HCP wymaga dobrego zrozumienia ich potrzeb i motywacji. Dowiedz się, jak to robimy zgodnie z metodologią ACRA.

Po co robić badanie ACRA?

Badanie ACRA przeprowadzamy, by ocenić wiedzę farmaceutów na temat Twojego produktu. Dzięki temu jesteśmy w stanie przygotować dla Ciebie idealną strategię zrozumienia i edukowania farmaceutów tak, by stali się ambasadorami Twojego produktu.

Wskaźniki ACRA

Przygotowując kampanię ACRA, skupiamy się na 4 wskaźnikach, które pomagają określić nastawienie farmaceutów do Twojego produktu. To pozwala nam zdecydować, jakie działania wdrożyć. Opieramy się na poniższych wskaźnikach:

  • Awareness – dostarczenie wiedzy o istnieniu produktu.

Ten wskaźnik mówi o tym, czy farmaceuta zna Twój produkt, jego skład oraz podstawowe wskazania. Jest najważniejszy ze wszystkich wskaźników, ponieważ niezależnie od skuteczności preparatu, decyduje on o tym, czy farmaceuta poleci produkt.

  • Consideration – dostarczenie argumentów o skuteczności i zastosowaniu.

Ten wskaźnik daje nam informacje, czy farmaceuta zna powody, dla których powinien polecać produkt. Może to być np. skuteczność potwierdzona badaniami lub możliwość stosowania u dzieci lub w trakcie ciąży.

  • Recommendation – dostarczenie narzędzi do typowania pacjentów i rekomendowania produktu.

Wskaźnik mówi o tym, czy farmaceuta umie wytypować pacjenta, który potrzebuje konkretnego produktu oraz czy wie, jak polecić dany preparat. Aby przekonać pacjenta do produktu, farmaceuta musi dokładnie wiedzieć komu ten preparat przyniesie największą korzyść, a następnie jak taką osobę rozpoznać w aptece. Po wytypowaniu odpowiedniego pacjenta farmaceuta musi mieć gotowe argumenty, by pacjent przyjął jego rekomendację.

  • Advocacy – budowanie długofalowej relacji opartej na zaufaniu.

Dzięki temu wskaźnikowi możemy powiedzieć, czy farmaceuci uważają daną markę za swojego partnera w codziennej pracy. Takie osoby będą ambasadorami produktu nie tylko w aptece, ale również w życiu prywatnym.

Jak opracowujemy strategię?

Opracowywanie strategii dzieli się na dwa etapy:

  1. Przygotowanie macierzy komunikatów.

Wszystkie nasze działania bazują na komunikatach, które chcesz przekazać farmaceutom. Ty dostarczasz do nas komunikaty, na bazie których prowadzisz działania, a my dostosowujemy je tak, by pasowały do poszczególnych wskaźników ACRA. Nie masz takich komunikatów? Nie szkodzi. W takiej sytuacji przeprowadzimy analizę produktu i sami zaproponujemy kluczowe komunikaty.

Jak to wygląda w praktyce:

  • Przykład 1:

Komunikat klienta

Syrop ma smak poziomkowy.

Komunikat wpływający na wskaźnik Recommendation

Lek można polecić dla dzieci, które lubią poziomkowy smak (bardziej niż np. wiśniowy czy cytrynowy).

  • Przykład 2:

Komunikat klienta

Wysoka skuteczność i dobra tolerancja u dzieci.

Komunikat wpływający na wskaźnik Consideration

Lek jest dobrze przebadany u dzieci i ewentualne działania niepożądane występują bardzo rzadko.

  1. Przygotowanie macierzy treści i kanałów

Kiedy mamy już gotowe komunikaty, kolejnym krokiem jest wybór formatów treści oraz touchpointów, w których się ona pojawiają. Uwzględniamy to, na jaki wskaźnik wpływamy, jak długo i jak często nasze treści powinny się pojawiać na danym etapie, jak dużo uwagi będą wymagały zaangażowania i uwagi, w czym konkretnie pomogą farmaceucie i w jakiej formie będą najbardziej odpowiednie.

Jak przygotowujemy kampanię z wykorzystaniem metodologii ACRA?

Dobre planowanie pozwala osiągać jeszcze lepsze rezultaty. Dowiedz się, w jaki sposób planujemy działania dla Ciebie w naszych kampaniach.

  • Brief (badanie autoACRA).

Pracę rozpoczynamy od wykonania badania autoACRA. Uzupełniasz brief, w którym przedstawiasz nam informacje na temat tego, jakie komunikaty promuje Twoja firma, jakim budżetem dysponuje i jak farmaceuci odbierają Twój produkt. Wyniki z tego badania pozwolą nam zaplanować dla Ciebie odpowiednią kampanię multichannel. To na tej podstawie przygotowujemy dla Ciebie propozycję działań.

  • Spotkanie koncepcyjne + oferta.

Kolejnym krokiem jest spotkanie koncepcyjne, na którym pojawia się nasz Dyrektor ds. naukowych. W tym czasie omawiacie wszystkie założenia i dostosowujecie propozycję działań. Następnie uzgadniamy ofertę i rozpoczynamy działania.

  • Badanie referencyjne.

Od czego zaczynamy? Od badania referencyjnego, które przeprowadzamy w grupie kilkudziesięciu farmaceutów, aktywnych zawodowo i pracujących z pacjentami na co dzień. Przeprowadzamy je jeszcze przed rozpoczęciem kampanii. Odbywa się ono za pomocą metody CAWI i jest w stu procentach obiektywne. Nie oferujemy za nie wynagrodzenia, więc żaden dodatkowy czynnik nie wpływa na jakość odpowiedzi. To badania pozwala nam określić, czy farmaceuci znają oferowany przez Ciebie produkt, czy są do niego przekonani oraz czy wiedzą, w jaki sposób go rekomendować.

  • Przygotowanie strategii.

Na tej podstawie jesteśmy w stanie określić ich wiedzę i potrzeby, co pozwala nam stworzyć dla Ciebie trafne treści promocyjne. Kreujemy strategię, dobieramy właściwe komunikaty i kanały i rozpoczynamy publikację treści.

  • Realizacja kampanii.

Wszystkie kampanie prowadzimy w trzech etapach: rozruchu, kampanii właściwej oraz jej utrwalenia. Przez cały okres kampanii na bieżąco monitorujemy wyniki oraz optymalizujemy działania. Analizujemy osiągnięte wyniki i wyciągamy wnioski.

  • Mierzalne efekty realizowanych działań.

Jesteśmy w stanie zagwarantować określone zasięgi Twoich komunikatów. Planujemy, realizujemy oraz optymalizujemy nasze działania w czasie trwania kampanii, zapewniając Ci bezpieczeństwo.​

  • Weryfikacja skuteczności kampanii w badaniu.

Po zakończeniu kampanii, przeprowadzamy kolejne badanie wśród farmaceutów, którzy mieli styczność z naszą kampanią. Dzięki temu jesteśmy w stanie zweryfikować, jak zmieniło się postrzeganie konkretnego produktu wśród farmaceutów i otrzymujemy realne dane na temat tego, czy kampania była na tyle skuteczna, że przekonała ich do rekomendowania preparatu. W czasie współpracy spotykamy się by omawiać postępy prac, a na zakończenie dzielimy się z wnioskami i rekomendacjami na przyszłość.

Porozmawiajmy

Dodaj nagłówek (1200 x 1200 px) (8)

Mateusz Szczybyło

Business Development Manager

Więcej wpisów

Czym jest metodologia ACRA?

Wiedza na temat produktu ma największy wpływ na rekomendacje pacjentowi. Skuteczna edukacja HCP wymaga dobrego …

Weryfikacja skuteczności sprawdzana w badaniu – realnie sprawdzamy, czy przekonaliśmy farmaceutów

Współpracując z naszymi klientami, szczególnie dbamy o to, by zapewnić im realne i dokładne wyniki …

Współpraca z działem naukowym – czyli stała kontrola nad redakcją treści

Jako firma jesteśmy obecni na rynku już od lat, dzięki czemu posiadamy duże doświadczenie w …

Marketing edukacyjny – postaw na współczesne podejście

Co zrobić, by zwiększyć market share swojego produktu? Jak sprawić, by więcej farmaceutów polecało Twój …

Jak zarządzamy wiedzą w 3PG?

Jeżeli organizacja byłaby domem, to wiedza byłaby fundamentem Każda organizacja musi wyposażyć pracownika w wiele …

Nowe podejście do budowy komunikacji do farmaceutów i 88% farmaceutów deklarujących, że wie komu i jak polecić preparat.

Kim jest nasz klient? Klientem jest firma farmaceutyczna o ugruntowanej pozycji na rynku i posiadająca …

Przewiń do góry