fbpx

case study

Szkolenie dla farmaceutów wspierające ich komunikację z lekarzami

o kliencie

Sieć aptek dbająca o rozwój swoich pracowników

W aptekach sieci pracuje kilkudziesięciu farmaceutów z pasją, którzy lubią poszerzać swoje horyzonty naukowe, aby fachowo pomagać pacjentom. Jest to niewielka sieć, lecz bardzo zaangażowana w rozwój zawodowy swoich pracowników.

Cykliczne spotkania umożliwiają im dzielenie się fachową wiedzą z kolegami i koleżankami po fachu. Sieć aptek poszukuje obecnie ciekawych szkoleń, które wesprą magistrów farmacji w praktyczną wiedzę i kompetencje miękkie (szczególnie w komunikacji z lekarzem).

Wyzwanie

Przygotowanie atrakcyjnego szkolenia dla farmaceutów

Głównym wyzwaniem, z którym musieliśmy się zmierzyć była nieefektywna komunikacja na linii farmaceuta-lekarz, co utrudniało rzetelną pomoc pacjentom. Magistrom farmacji często brakuje odwagi do przeprowadzenia merytorycznej rozmowy z lekarzem, szczególnie w przypadkach, gdy rekomendacja lekarska jest sprzeczna z farmakoterapią, którą pacjent już stosuje na inne dolegliwości. Naszym celem było wsparcie farmaceutów w wychodzeniu z inicjatywą rozmowy oraz nabranie pewności siebie.

Rozwiązanie

Przeprowadzenie szkolenia, które zaktywizuje farmaceutów

Celem szkolenia przygotowanego przez 3PG było pogłębienie przez farmaceutów praktycznej wiedzy o usługach opieki farmaceutycznej oraz kompetencji, które miały za zadanie pomóc w komunikacji z lekarzem.  Dzięki, czemu farmaceuta mógł nabyć nie tylko praktyczne umiejętności, ale także popracować nad wzrostem pewności siebie. W efekcie każdy uczestnik warsztatów był przygotowany do merytorycznej i efektywnej komunikacji z lekarzem.

Proces

Proces przeprowadzenia szkolenia

Szkolenie przygotowane przez zespół farmaceutów praktyków redaktorów 3PG i Dyrektora ds. Naukowych, składało się z 4 modułów po 45 minut, w trakcie którego poruszone zostały następujące tematy:

  1. Interaktywny Quiz z uczestnikami
  2. Zasady prawidłowej komunikacji z lekarzem – omówienie dobrych praktyk
  3. Sesja Q&A – omówienie problemów, z jakimi spotkali się uczestnicy w swojej praktyce
  4. Prawne aspekty komunikacji i ochrony danych osobowych pacjenta
  5. Przydatne zwroty w komunikacji z lekarzem
  6. Omówienie przypadków z praktyki aptekarskiej
  7. Warsztaty – scenki symulujące rozmowy z lekarzami
  8. Podsumowanie warsztatów
Projekt bez tytułu (5) — kopia

Indywidualnie dobrany program szkoleniowy

Program szkoleniowy tworzony przez 3PG dobierany jest indywidualnie pod potrzeby sieci aptek. Sieć po rozmowie z przedstawicielami działu handlowego i działu naukowego 3PG otrzymuje indywidualnie dobraną ofertę szkolenia, która stanowi odpowiedź na problem, z jakim aktualnie się mierzy.

Projekt bez tytułu (5) — kopia

Szkolenie wspierające rozwój umiejętności twardych i miękkich

Zaproponowany rodzaj szkolenia angażował farmaceutów oraz pozwolił im rozwinąć praktyczne kompetencje z zakresu komunikacji z lekarzem. Dostarczone w trakcie warsztatów materiały pozwoliły utrwalić zdobytą wiedzę farmaceutom oraz dały możliwość powrotu do nich po zakończonym szkoleniu.

REZULTAT

Wzrost pewności siebie farmaceutów podczas komunikacji z lekarzami

Rezultatem przeprowadzonego szkolenia, w którym wzięło udział 20 farmaceutów, było zwiększenie zaangażowania personelu aptecznego w komunikację z lekarzem. Szkolenie pozwoliło na nabycie praktycznej wiedzy i umiejętności przez farmaceutów, dzięki czemu ich pewność siebie wzrosła.

Farmaceuci uczestniczący w szkoleniu:

  • zaczęli pewniej mówić o przeciwskazaniach wynikających z łączenia niektórych substancji
  • nabyli wiedzę z zakresu przepisów i korzystania z uprawnień do wystawiania recept farmaceutycznych, pro familiae i pro auctore.
  • potrafili odpowiednio uzasadnić i udokumentować wystawienie recepty i wydanie leku
  • dowiedzieli się, jak doradzić pacjentowi proszącemu o lek na receptę, a w razie potrzeby umiejętnie odmówić, nie zrażając do siebie pacjenta, proponując alternatywne rozwiązanie
  • potrafili ordynować leki na receptę zgodnie ze zdobytą wiedzą
  • doradzić pacjentowi w znacznie szerszym zakresie, jeśli pytał on o leki na receptę.
farmaceutka

Porozmawiajmy o tym, jak możemy pomóc Ci zwiększyć rekomendację Twojego produktu wśród farmaceutów. ​

strona-3PG-grafiki-9-3.png
Szczególnie interesuje mnie:(wymagane)
Zgoda(wymagane)
To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.

Więcej

Poznaj pozostałe case study naszych klientów

Case study – Podręczniki z naklejką reklamową dla producenta żywności specjalistycznej

Czytaj →

Case study – Wzbogacenie współpracy z sieciami aptek

Czytaj →

Case study – Kampania omnichannel dla leku przeciwbólowego

Czytaj →
Scroll to Top