case study
Nakład podręczników dla niemieckiej firmy farmaceutycznej

o kliencie
Uznana niemiecka firma farmaceutyczna
Klientem jest niemiecka firma farmaceutyczna o ugruntowanej pozycji na polskim rynku. Przedsiębiorstwo posiada w portfolio wiele preparatów wspomagających odporność organizmu lub pomagających w zwalczaniu objawów przeziębienia. Część preparatów klienta jest topowym produktem w swojej kategorii.
Wyzwanie
Promocja wielu produktów w jednym podręczniku
Preparaty firmy znane są farmaceutom oraz pacjentom. Wyzwaniem było zaproponowanie nowej formy promocji oraz zaprezentowanie wszystkich produktów firmy (z danego obszaru), w jednym podręczniku. Z jednej strony chcieliśmy uniknąć efektu „gazetki reklamowej” a z drugiej zwiększyć zapamiętywalność licznych produktów marki.
Rozwiązanie
Stworzenie projektu Zeszyty apteczne
Na zlecenie klienta przygotowaliśmy dedykowanego nakład podręcznika Zeszyty Apteczne: Przeziębienie i grypa z perspektywy farmaceuty, będącego jednym z topowych bestsellerów Wydawnictwa Farmaceutycznego. Klient nie ingerował w treści merytoryczne zawarte w podręczniku, natomiast umieścił w nim graficzne reklamy swoich produktów oraz informacje na okładce o przygotowaniu dedykowanego nakładu.
Wydawnictwo Farmaceutyczne cieszy się ogromnym zaufaniem wśród farmaceutów i wielu aptekarzy z chęcią samodzielnie kupuje te pozycje. Specjalny nakład został przekazany przedstawicielom, którzy dystrybuowali książki w czasie wizyt przedstawicielskich, ocieplając wizerunek firmy.
Proces
Proces tworzenia podręcznika
Pierwszym etapem był wybór rodzajów reklam, następnie ustalenie treści i umiejscowienie reklam. Ustalone także zostało, czy treść zostanie dostarczona przez klienta, czy nasza redakcja stworzy ją wg. wytycznych klienta. Wybrane zostały rozdziały, w jakich treści klienta miały się ukazać. Całość została przekazana do akceptacji działu medycznego klienta, a następnie wysłane zostały do akceptacji rozkładówki (kilka stron podręcznika z reklamą).

Reklamy produktów pomiędzy treściami podręcznika
Zawartość podręcznika przepleciona została stronami z wizualną prezentacją produktów firmy Bayer. Dzięki temu farmaceuci pamiętają od kogo otrzymali merytoryczny prezent w postaci podręcznika a firma wzmacnia wizerunek marki - nie tylko poprzez częstą ekspozycję, ale poprzesz kojarzenie z edukacją najwyższej jakości.



Wspomnienie produktów w treści książki
Podręczniki Wydawnictwa Farmaceutycznego cieszą się dużym zaufaniem wśród farmaceutów przede wszystkim za ich obiektywność oraz nawiązanie do realiów apteki. Niezależnie od współpracy z firmą Bayer, w podręcznikach omówione były preparaty firmy. Niemiecki producent dostarcza preparaty o wartościowym składzie i jakości, co podkreślone było w samym podręczniku.
REZULTAT
Utrwalenie pozytywnego wizerunku marek
Rezultatem podjętych działań było stworzenie podręcznika, w którym zostały umieszczone reklamy producenta, a następnie rozdysponowanie go pracownikom aptek podczas wizyt przedstawicielskich. Podręcznik przyczynił się do zarówno promocji produktów, jak i utrwalenia pozytywnego wizerunku marek.