case study
Materiały edukacyjne dla twórcy maści przeciwbólowych

o kliencie
Twórca linii maści przeciwbólowych
Firma poszukiwała sposobów wsparcia wizyt przedstawicielskich dla trzech produktów przeciwbólowych należących do jednej linii. Klient chciał wyposażyć swoich przedstawicieli w angażujące materiały edukacyjne, które będą zapoznawały farmaceutów z przypadkami pacjentów, którym farmaceuta może zarekomendować poszczególny produkt.
Wyzwanie
Nowy sposób promocji produktów
Farmaceuci uważali, że dobrze znają markę, przez co przedstawiciele mogli mieć problem ze zbudowaniem zainteresowania nowymi materiałami promocyjnymi. Dlatego do głównych wyzwań należały:
- Wypromowanie przez przedstawicieli wśród farmaceutów nowego produktu w portfolio,
- Rozróżnienie pacjentów, którym farmaceuta może zarekomendować poszczególne produkty,
- Dostarczenie atrakcyjnych materiałów wykorzystywanych przez przedstawicieli, które będą promowały produkty marki
Rozwiązanie
Dostarczenie wysokiej jakości materiałów edukacyjnych
Naszą rekomendacją było wsparcie pracy przedstawicieli w kontekście merytorycznej komunikacji z farmaceutami o marce poprzez dostarczenie materiałów edukacyjnych.
Proces
Proces przygotowania materiałów dla przedstawicieli
Proces przygotowania materiałów zakładał:
- Wykonanie 3-minutowego nagrania z farmaceutą z przedstawieniem opisu przypadku oraz zalecanego postępowania z pacjentem dla produktu (łącznie 3 wideo).
- Przygotowanie słowniczka pojęć farmaceutycznych dla nie farmaceutów, w którym wymieniono wszystkie pojęcia związane z produktem, które padają m.in. w ChPL i ulotce,
- Wskazówki dla przedstawicieli dotyczące prowadzenia szkolenia,
Scenariusz dla przedstawiciela na temat tego, jak ma krok po kroku przeprowadzić szkolenie z personelem aptecznym. - Dostarczenie skryptu szkolenia w wersji elektronicznej oraz wydrukowanej w 50 egzemplarzach.
- Karta dla personelu aptecznego – profil pacjenta, który będzie podsumowanie przedstawionych w wideo case study (łącznie 3 przypadki).
Dodatkowo opracowanie reprintu z podręcznika Leki Pierwszego Wyboru Wydanie II. W reprincie zostały umieszczone zaktualizowane rozdziały o:
- bólu krzyża,
- reumatyzmu,
- skręcenia stawu.
Po każdym rozdziale została także dostarczona przez firmę reklama graficzna, a na okładce znajdowało się podsumowanie opisów przypadków.

Cenne wskazówki dotyczące szkoleń
Przekazane materiały szkoleniowe umożliwiły nabycie przez przedstawiciela informacji dotyczących prawidłowego procesu przeprowadzenia szkoleń dla farmaceutów. Umożliwiły nabycie wiedzy z zakresu lepszego poznania potrzeb farmaceutów. Wskazówki te umożliwiły im lepszą komunikację z pracownikami aptek.



Reprint z topowego produktu Wydawnictwa Farmaceutycznego
Materiał edukacyjny w postaci reprintu stanowi wysokiej jakości prezent dla farmaceuty, który zarówno porusza zagadnienia chorobowe, na które odpowiadają produkty marki, jak i jest długotrwałym elementem promocyjnym, który po wizycie przedstawicielskiej pozostanie w aptecznej biblioteczce.

REZULTAT
Utrwalenie pozytywnego wizerunku marek
Rezultatem podjętych działań było stworzenie materiałów ułatwiających pracę przedstawicieli, lepsze dotarcie do farmaceutów z informacją produktową.
Materiały te przyczyniły się do poprawy jakości wizyt przedstawicielskich, zadowolenia farmaceutów i przedstawicieli z toczonych rozmów. Przedstawiciele stali się partnerami do rozmowy farmaceutów. Co sprawiło, że farmaceuci chętnie korzystali z ich wiedzy.
Porozmawiajmy o tym, jak możemy pomóc Ci zwiększyć rekomendację Twojego produktu wśród farmaceutów.
