case study

Materiały edukacyjne dla twórcy maści przeciwbólowych

o kliencie

Twórca linii maści przeciwbólowych

Firma poszukiwała sposobów wsparcia wizyt przedstawicielskich dla trzech  produktów przeciwbólowych należących do jednej linii. Klient chciał wyposażyć swoich przedstawicieli w angażujące materiały edukacyjne, które będą zapoznawały farmaceutów z przypadkami pacjentów, którym farmaceuta może zarekomendować poszczególny produkt.

Wyzwanie

Nowy sposób promocji produktów

Farmaceuci uważali, że dobrze znają markę, przez co przedstawiciele mogli mieć problem ze zbudowaniem zainteresowania nowymi materiałami promocyjnymi. Dlatego do głównych wyzwań należały:

  • Wypromowanie przez przedstawicieli wśród farmaceutów nowego produktu w portfolio,
  • Rozróżnienie pacjentów, którym farmaceuta może zarekomendować poszczególne produkty,
  • Dostarczenie atrakcyjnych materiałów wykorzystywanych przez przedstawicieli, które będą promowały produkty marki

Rozwiązanie

Dostarczenie wysokiej jakości materiałów edukacyjnych

Naszą rekomendacją było wsparcie pracy przedstawicieli w kontekście merytorycznej komunikacji z farmaceutami o marce poprzez dostarczenie materiałów edukacyjnych.

 

 

Proces

Proces przygotowania materiałów dla przedstawicieli

Proces przygotowania materiałów zakładał: 

  1. Wykonanie 3-minutowego nagrania z farmaceutą z przedstawieniem opisu przypadku oraz zalecanego postępowania z pacjentem dla produktu (łącznie 3 wideo).
  2. Przygotowanie słowniczka pojęć farmaceutycznych dla nie farmaceutów, w którym wymieniono wszystkie pojęcia związane z produktem, które padają m.in. w ChPL i ulotce,
  3. Wskazówki dla przedstawicieli dotyczące prowadzenia szkolenia,
    Scenariusz dla przedstawiciela na temat tego, jak ma krok po kroku przeprowadzić szkolenie z personelem aptecznym.
  4. Dostarczenie skryptu szkolenia w wersji elektronicznej oraz wydrukowanej w 50 egzemplarzach.
  5. Karta dla personelu aptecznego – profil pacjenta, który będzie podsumowanie przedstawionych w wideo case study (łącznie 3 przypadki).

Dodatkowo opracowanie reprintu z podręcznika Leki Pierwszego Wyboru Wydanie II. W reprincie zostały umieszczone zaktualizowane rozdziały o:

  • bólu krzyża,
  • reumatyzmu,
  • skręcenia stawu.

Po każdym rozdziale została także dostarczona przez firmę reklama graficzna, a na okładce znajdowało się podsumowanie opisów przypadków. 

Projekt bez tytułu (5) — kopia

Cenne wskazówki dotyczące szkoleń

Przekazane materiały szkoleniowe umożliwiły nabycie przez przedstawiciela informacji dotyczących prawidłowego procesu przeprowadzenia szkoleń dla farmaceutów. Umożliwiły nabycie wiedzy z zakresu lepszego poznania potrzeb farmaceutów. Wskazówki te umożliwiły im lepszą komunikację z pracownikami aptek.

Projekt bez tytułu (5) — kopia

Reprint z topowego produktu Wydawnictwa Farmaceutycznego

Materiał edukacyjny w postaci reprintu stanowi wysokiej jakości prezent dla farmaceuty, który zarówno porusza zagadnienia chorobowe, na które odpowiadają produkty marki, jak i jest długotrwałym elementem promocyjnym, który po wizycie przedstawicielskiej pozostanie w aptecznej biblioteczce.

REZULTAT

Utrwalenie pozytywnego wizerunku marek

Rezultatem podjętych działań było stworzenie materiałów ułatwiających pracę przedstawicieli, lepsze dotarcie do farmaceutów z informacją produktową. 

Materiały te przyczyniły się do poprawy jakości wizyt przedstawicielskich, zadowolenia farmaceutów i przedstawicieli z toczonych rozmów. Przedstawiciele stali się partnerami do rozmowy farmaceutów. Co sprawiło, że farmaceuci chętnie korzystali z ich wiedzy.  

Porozmawiajmy o tym, jak możemy pomóc Ci zwiększyć rekomendację Twojego produktu wśród farmaceutów. ​

strona-3PG-grafiki-9-3.png
Zgoda(wymagane)
To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.

Więcej

Poznaj pozostałe case study naszych klientów

Case study – Program edukacyjny dla leku z wysoką zawartością magnezu​

Czytaj →

Case study – Szkolenie dla przedstawicieli producenta żelu stomatologicznego

Czytaj →

Case study – Podręczniki z naklejką reklamową dla producenta żywności specjalistycznej

Czytaj →

Subskrybuj newsletter #knowledgedelivered.

Zapisz się, by otrzymać darmowy dostęp do naszego autorskiego e-book'a - Dotarcie do farmaceutów. Zyskaj wiedzę, która daje przewagę w docieraniu do farmaceutów

Twoje imię(wymagane)
Zgoda(wymagane)