Wiedza Produktowa, której potrzebują farmaceuci

Wiedza Produktowa, czyli komplet informacji na temat Twojego produktu

Obserwując rozwój rynku farmaceutycznego, jednym z trendów jest rosnąca ilość nowych produktów, z którymi producenci starają się dotrzeć do personelu aptek. Jednak jak przebić się wśród licznej konkurencji? Czym zainteresować i się wyróżnić? I najważniejsze: jak tę zdobytą uwagę utrzymać?

Te trudności i wyzwania to chleb powszedni Działów Marketingu i Sprzedaży. Będąc firmą specjalizującą się w tworzeniu treści, którym ufają farmaceuci, podpowiadamy, jak ze swoim komunikatem dotrzeć do personelu aptek i sprawić, by był on chętnie czytany i stanowił wartość samą w sobie.

Czego chcą farmaceuci?

Na początku 2019 roku przeprowadziliśmy wśród personelu aptek badanie zatytułowane „Czego chcą farmaceuci?”. Jego celem było zebranie opinii i wyciągnięcie wniosków na temat dotychczasowej komunikacji, którą farmaceuci otrzymują z firm farmaceutycznych. Wyniki pokazują wyraźny trend: aż 87% ankietowanych zadeklarowało, że nie otrzymuje od firm wszystkich niezbędnych informacji, by świadomie polecić konkretny preparat.

A jak się to ma do pracy, którą firmy wkładają w komunikacje? Przecież tworzone są broszury, ulotki informacyjne, organizowane są szkolenia w aptekach. Za odpowiedź może posłużyć zdanie:

Nie chodzi o to, by dużo mówić, ale by mówiąc — dużo przekazać.

A także, by dać informację w takiej formie, w jakiej oczekuje jej odbiorca.

Przede wszystkim wartość merytoryczna

Farmaceuci chcą czuć, że informacja, którą dostają, jest godna zaufania i może być przekazana pacjentowi. Musi mieć poparcie w badaniach i wartość praktyczną. Co więcej, powinna być także łatwo dostępna, by można było do niej szybko sięgnąć i wspomóc się podczas rozmowy z pacjentem.

Nie udajemy, że personel aptek wyczekuje wiedzy produktowej. Wiemy jednak z własnego doświadczenia, że jeśli wiedza ta będzie przekazana w wiarygodny sposób oraz będzie przydatna w pracy, to stanie się codzienną lekturą farmaceutów.

Ścieżki Rekomendacji, artykuły sponsorowane i kursy produktowe

Ścieżki, artykuły i kursy są sposobem, w jaki przekazujemy farmaceutom wiedzę produktową. Czym charakteryzują poszczególne formy?

Ścieżka Rekomendacji jest to schemat, który prowadzi farmaceutę krok po kroku przez proces polecania danego preparatu. Zawiera konkretne informacje, dzięki którym wiadomo kto, kiedy i jak powinien stosować preparat. Przykładową ścieżkę rekomendacji można zobaczyć tutaj.

Artykuły sponsorowane umożliwiają pokazanie szerszego kontekstu, czyli np. wiadomości na temat jednostki chorobowej, grupy produktów, czy profilaktyki. Kursy produktowe są sposobem na przekazanie kompletu wiedzy produktowej. Są one dostępne dla użytkowników bezpłatnie przez 12 miesięcy na platformie PierwszyStół.pl. Przykładowe kursy produktowe można zobaczyć tutaj.

Chcesz poznać naszą ofertę współpracy? Napisz do nas!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry