Kampania omnichanel

Praktyczne i oparte na danych działania marketingowe, które sprawiają, że farmaceuci lepiej znają i chętniej rekomendują produkt w aptece. 

O kampanii omnichanel

Kampanie omnichannel to działania marketingowe, łączące skuteczne wielokanałowe komunikaty z eksperckimi treściami. Strategia ta pomaga budować świadomość produktu i wspiera farmaceutów, dostarczając im wartościowe materiały, które ułatwiają rekomendację i podnoszą zaangażowanie.

Co osiągniesz dzięki kampaniom Omnichannel?

Dlaczego warto to robić z nami?

Umów się na spotkanie otwierające i zbuduj z nami kampanie Omnichannel dla Twojego produktu.

Co zyskujesz dzięki kampaniom omnichannel Twojego produktu?

Prawidłowo przeprowadzona kampania omnichannel przedstawia solidne argumenty farmaceucie, dlaczego produkt jest wart uwagi podczas rekomendacji. Gdy farmaceuta lepiej zna produkt, częściej go poleca. Kluczowe jest wyznaczenie jasnego celu kampanii, który pozwoli dostarczyć wiedzę i zwiększyć częstość rekomendacji. Ale to nie wszystko — dobrze zaplanowana strategia przynosi dodatkowe korzyści, które wykraczają poza wzrostem sell out.

Ułożony i transparentny proces, w którym raportowanie jest kluczowe.

Na każdym etapie kampanii omnichannel otrzymujesz raporty ilościowe, a cały proces – wraz z terminami i celami – przedstawiamy jasno. Nasza oferta pokazuje tok myślenia i gwarantuje pełne zrozumienie Twoich potrzeb.

Wzrost przekonania do bezpieczeństwa i skuteczności produktu

Pomożemy Ci zbudować silny brand w świadomości farmaceutów. Zwiększymy ich umiejętności do rekomendacji oraz przekonanie do skuteczności i jego bezpieczeństwa. Farmaceuta, który zna produkt, jego właściwości oraz wskazania chętniej poleca go pacjentom.

Treści, które wspierają farmaceutów w codziennej pracy

Produkujemy praktyczne treści, które realnie pomagają farmaceutom łącząc wartość edukacyjną z marketingową. Takie materiały ułatwią farmaceutom codzienną pracę i zwiększą ich pewność w rekomendowaniu Twojego produktu pacjentom.

Obecność tam, gdzie są obecni farmaceuci

Komunikaty produktowe będą widoczne na portalu opieka.farm i w mediach, które farmaceuci śledzą na co dzień. Działania wielokanałowe zwiększą ekspozycję produktu i zbudują większą świadomość marki wśród odbiorców.

Co się składa na usługę Omnichannel?

Każda kampania zaczyna się od dobrze określonego celu. Wspólnie z klientem precyzujemy go na podstawie danych i analiz. Dzięki metodologii ACR+A identyfikujemy czynniki wpływające na rekomendacje farmaceutów, a następnie na podstawie celów komunikacyjnych dobieramy najlepsze kanały i formaty treści, aby kampania była maksymalnie skuteczna.

Strefa Produktu – centralne miejsce kampanii

Tworzymy dedykowaną landing page, gdzie publikujemy wszystkie treści promocyjne. Misją Strefy Produktu na portalu opieka.farm jest ułatwienie farmaceutom codziennej pracy z produktem poprzez dostarczanie treści edukacyjnych i praktycznych narzędzi. To miejsce, gdzie znajdą kluczowe informacje o promowanym produkcie, co pomaga im w skutecznych rekomendacjach.

Tworzymy treści, którym ufają farmaceuci.

Przygotujemy artykuły i wideo, które realnie wspierają farmaceutów w codziennej pracy. Przed publikacją materiały trafią do akceptacji przez klienta, dzięki temu ma on pewność, że treści są zgodne z ChPL i komunikacją firmy.

Działania promocyjne

W działaniach omnichannelowych realizujemy kampanie promocyjne, wykorzystując , dedykowane mailingi, webinaria, a także formaty displayowe: pop-upy i banery Dzięki temu skutecznie docieramy do farmaceutów i budujemy świadomość oraz widoczność produktu.

Branding spójny z identyfikacją produktu

Każda kampania otrzymuje unikalny branding, oparty na kolorach, fontach i elementach graficznych produktu. Tworzymy spójny key visual, który wzmacnia rozpoznawalność i spójność wizualną komunikacji, zwiększając jej skuteczność.

Mediaplan – przejrzysty harmonogram działań

Przedstawiamy mediaplan, który zawiera wszystkie aktywności kampanii: terminy działań, KPI, i koszty. To transparentne zestawienie umożliwia wgląd do  zaproponowanych działań oraz umożliwia weryfikacje założonych celi.

Konkursy angażujące farmaceutów

Organizujemy konkursy z nagrodami, które zwiększają zaangażowanie farmaceutów. Forma konkursu – quiz, wideo lub slajdy z pytaniami – jest dopasowana do celu kampanii. Nagrody mogą pochodzić od klienta lub być zapewnione przez 3PG.

 

Badanie „przed” i „po”

Przeprowadzamy dwa badania metodą CAWI na grupie ok. 50 farmaceutów z portalu opieka.farm przed kampanią, by ocenić początkową gotowość do rekomendacji produktu oraz zidentyfikować bariery w rekomendacji produktu. Po kampanii przeprowadzamy bandanie na takich samych  pytaniach, by sprawdzić jej skuteczność i wpływ materiałów na postrzeganie produktu przez farmaceutów. Dzięki temu oceniamy nie tylko efektywność treści, ale i realną zmianę postaw farmaceutów.

Raport z wnioskami i rekomendacjami

Klient otrzymuje raport zawierający w sobie analizę ilościową – czyli realizację założonych KPI, które składają się na całościowy zasięg kampanii, a także jakościową – poprzez ocenę zmiany postaw farmaceutów, możliwą dzięki badaniom ACR+A.

Jak nasze kampanie omnichannel docierają do ponad 50% wszystkich pracowników aptek w Polsce?

Farmaceuci potrzebują rzetelnych treści, które realnie wspierają ich pracę. Dzięki temu dostarczamy wartościowe materiały, które odpowiadają na realne potrzeby branży. Docieramy do nich przez sprawdzone kanały, dzięki czemu nasza komunikacja buduje zaufanie i skutecznie wspiera edukacje farmaceutów. 

Metodologia ACR+A

Dzięki sprawdzonej metodologii ACR+A identyfikujemy bariery w rekomendacji i okazje do komunikacji. Analizujemy cztery kluczowe wskaźniki: A – Awareness, C – Consideration, R- Recommendation, a-Advocaccy wpływające na rekomendacji produktu, by kampanie były skuteczne i realnie wpływały na decyzje farmaceutów.

Sprawdzone formaty treści dopasowane do farmaceuty

Tworzymy treści o potwierdzonej skuteczności, bazując na danych i know-how. Dobieramy odpowiednie formaty i kanały komunikacji do wybranego przekazu i produktu, aby zapewnić maksymalne zaangażowanie farmaceutów i skuteczność kampanii.

Własne kanały dotarcia do farmaceutów

Dysponujemy sprawdzonymi kanałami, takimi jak nasza baza mailingowa zrzeszająca farmaceutów, portal opieka.farm (największy portal edukacyjny dla farmaceutów) oraz media społecznościowe. Dzięki nim docieramy do zweryfikowanej grupy farmaceutów, gwarantując szeroki zasięg i wysoką skuteczność komunikacji.

Treści, czyli nasz konik

Jako właściciele Wydawnictwa Farmaceutycznego i portalu opieka.farm doskonale wiemy, jakie treści są dla farmaceutów wartościowe i niezbędne w codziennej pracy. Mamy na swoim koncie ponad 60 opublikowanych podręczników farmaceutycznych, a także ponad 3500 chętnie czytanych merytorycznych treści farmaceutycznych, których miesiąc w miesiąc przybywa.

Dane to podstawa naszego działania

Każdą kampanię planujemy na podstawie danych i badań. Monitorujemy jej efekty, dostarczamy raporty i analizy skuteczności, dzięki czemu nasze działania są mierzalne, transparentne i gwarantują wymierne korzyści dla klientów.

Transparentny i uporządkowany proces realizacji

Prowadzimy kampanie w sposób uporządkowany i przejrzysty. Pracujemy z klientami na każdym etapie – od badań i koncepcji po wdrożenie i raportowanie, dostosowując działania do celów i specyfiki produktu.

Opinie

Głos przedstawicieli rynku

Jak wyglądają etapy współpracy z nami?

Formularz

Proces rozpoczyna się od wypełnienia formularza kontaktowego na stronie 3PG, po którym nasz Key Account Manager skontaktuje się, aby zaproponować spotkanie otwierające. 

Spotkanie otwierające

Podczas spotkania przedstawiamy naszą działalność i możliwe formy wsparcia. Przedstawiamy nasze zasięgi, orientacyjny zakres cen i wchodzące w niego usługi.

Brief

Dokument dostępny na naszej stronie internetowej, w którym klienci określają cele i oczekiwania wobec kampanii. Zawiera kluczowe informacje dotyczące promocji produktu, budżetu oraz przypuszczanych barier rekomendacji. 

Badanie przed

Badanie referencyjne („przed”) przeprowadzane na farmaceutach z naszego panelu badawczego, określa punkt wyjściowy wiedzy farmaceutów, bariery w rekomendacji produktu i umożliwia ocenę jej skuteczności. Jest punktem wyjścia dla kampanii omnichannel. Analizujemy stosunek i świadomość farmaceutów na temat produktu.  

Analiza konkurencji

Na podstawie badania ACR+A i produktów wskazanych z briefie, przeprowadzamy analizę konkurencji, aby określić Unique Selling Proposition (USP) i szanse, wykorzystywane do promocji produktu.  

Spotkanie koncepcyjne

Celem spotkania koncepcyjnego jest przedstawienie strategii kampanii – jej założeń, celów i działań wraz z uzasadnieniem. Omawiamy sytuację klienta, wyzwania, wyniki badania ACR+A oraz barier w rekomendacji. Prezentujemy koncepcję promocji, obejmującą nazwę kampanii, komunikaty, treści, cele komunikacyjne, działania promocyjne oraz czas trwania. Spotkanie nie obejmuje oferty cenowej. 

Przygotowanie i omówienie oferty

Przekazujemy klientowi ofertę z przejrzystym harmonogramem działań, terminami i celami na każdy etap kampanii. 

Spotkania kick-off

Po zaakceptowaniu oferty następnym krokiem naszej współpracy jest spotkanie kick-off z koordynatorem, sprzedawcą i przedstawicielem działu naukowego i marketingu. To moment, w którym omawiamy harmonogram akceptacji i publikacji treści w kampanii, potwierdzamy założenia z mediaplanu, na spotkaniu jest również czas na pytania klienta i dodatkowe ustalenia dotyczące akceptacji czy raportów 

Rozpoczynamy kampanie omnichannel

Po akceptacji Strefy Produktu i treści rozpoczynamy działania promocyjne i etap kampanii właściwej. Prowadzimy promocje Strefy Produktu, treści oraz realizujemy inne działania promocyjne, zgodnie z mediaplanem.   

Badanie przed

Badanie referencyjne („przed”) przeprowadzane na farmaceutach z naszego panelu badawczego, określa punkt wyjściowy wiedzy farmaceutów, bariery w rekomendacji produktu i umożliwia ocenę jej skuteczności. Jest punktem wyjścia dla kampanii omnichannel. Analizujemy stosunek i świadomość farmaceutów na temat produktu.  

Cykliczne raportowanie działań

Co miesiąc nasz dział marketingu przygotowuje raport podsumowujący wyniki kampanii, kluczowe działania oraz kroki na kolejny okres. Po zakończeniu etapu kampanii organizujemy spotkania ewaluacyjne, na których omawiamy wyniki, dalsze działania i rekomendacje. Analizujemy skuteczność treści, sugerując ewentualne zmiany lub przeniesienie działań na inne formaty, które jeszcze lepiej zrealizują cele kampanii. 

Badanie po i podsumowanie kampanii

Na tym etapie dział marketingu przygotowuje raport podsumowujący wyniki ilościowe, który prezentujemy podczas spotkania końcowego. Przedstawiamy także badanie porównawcze, przeprowadzone tuż po zakończeniu kampanii, aby ocenić, jak zmieniła się postawa farmaceutów do produktu i ich gotowość do jego rekomendacji. Dzięki temu dostarczamy pełny obraz rezultatów – zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Raport kończy się wnioskami i rekomendacjami na dalsze działania dla produktu.  

Ile kosztuje kampania omnichanel?

Ceny naszych działań są stałe, a zakres usługi dobieramy na podstawie Budżetu klienta. Zawsze przedstawiamy dwa warianty – Basic i Maximum, aby klienci mogli zobaczyć zakres możliwych działań w danym budżecie. Koszt kampanii zależy od jej zakresu oraz czasu trwania. 

Pakiet Basic

Przykładowy cel: 
Zadbanie o to, by farmaceuci pamiętali o produkcie w czasie rekomendacji 

zakres treści i działań pakietu: 

• Strefa produktu 
• Pakiet promocji  
• Konkurs
 

Zasięg kampanii:
Conajmniej 4 000 wyświetleń /
conajmniej 80 000 impresji

Cena:
~20.000 zł

Pakiet Standard:

Przykładowy cel: 
Zmiana postawy farmaceuty względem produktu

zakres treści i działań pakietu: 

• Strefa produktu 
•Pakiet promocji  
• Konkurs 
• Dwie treści (artykuł i(lub) wideo)


Zasięg kampanii:
Conajmniej 14 000 wyświetleń /conajmniej 280 000 impresji

Cena:
~50.000 zł

Pakiet Basic

Przykładowy cel: 
Promowany produkt jest lekiem pierwszego wyboru w danym schorzeniu 

zakres treści i działań pakietu: 

• Strefa produktu 
• Pakiet promocji  
• Konkurs

Wiele treści (w tym e-booki)


Zasięg kampanii:
Conajmniej 20 000 wyświetleń /conajmniej 400 000 impresji

Cena:
powyżej 50.000 zł

Pytania i odpowiedzi

Tak, jest to konieczne, abyśmy byli w stanie odpowiednio dobrać działania (treści i promocje). Nie ma konieczności podawania konkretnej kwoty, na początek można wskazać widełki i na ich podstawie zostaną przedstawione propozycje działań. 

W zależności od potrzeby klienta jesteśmy w stanie przedstawić aktualne statystyki dotyczące m.in. zasięgów portalu opieka.farm, wielkości bazy mailowej 3PG czy bazy SMS. 

Tak, pracujemy w ten sposób, że zasięgi, które Klient od nas otrzymują w ofercie są gwarantowane. Oznacza to, że zostaną osiągnięte, a nawet przekroczone. 

Jest to zależne od formy kampanii i czasu jej trwania. Podstawową kampanią, która trwa 3 miesiące możemy dotrzeć do 8 000 pracowników aptek (nie uwzględniając, ile osób widziało nasze działania i publikacje w mediach społecznościowych, czy działania display, są to jedynie osoby, które wyświetliły artykuł lub otrzymały mailing). 

CTA?