fbpx

Szkolenie dla przedstawicieli – Co zrobić, żeby wiedza została na dłużej?

Stworzenie szkolenia wpływającego na realne zmiany w postrzeganiu przez farmaceutów komunikacji z farmaceutami nie jest łatwe. Zależy Ci na przygotowaniu przedstawiciela do komunikacji z farmaceutami? Chcesz dowiedzieć się, co należy zrobić, aby wizyta Twojego przedstawiciela przyczyniła się do zwiększenia świadomości produktowej oraz liczby rekomendacji przez farmaceutów? Czytaj dalej.  

Wsparcie pracy przedstawicieli

Problemem, z jakim zmagają się firmy farmaceutyczne, wybierając typ i rodzaj szkolenia dla swoich przedstawicieli jest wybór szkolenia, które zaprojektowane jest na zmianę postaw przedstawicieli w kontakcie z farmaceutami. Niestety najczęściej szkolenia tworzone są w oparciu o czysto teoretyczne zagadnienia, które nie wpływają na postrzeganie przez przedstawicieli farmaceutów oraz sposób komunikacji z nimi.   

Klasycznym założeniem szkoleń organizowanych przez firmy dla przedstawicieli jest postawienie dużego nacisku na edukację produktową. Szkolenia skupiają się na tym, jak wiele informacji należy przekazać farmaceutom, a nie w jaki sposób można to zrobić. Pomijane są kwestie kluczowych komunikatów i informacji, które niezbędne są farmaceucie w procesie rekomendacji.  

Skutkiem tego zjawiska jest brak zmian w postawach przedstawicieli względem farmaceutów. Przedstawiciel w wyniku tego nie jest postrzegany jako partner do rozmowy farmaceuty, w efekcie czego nie może wykorzystać w pełni swojego potencjału.  

Szkolenie dla przedstawicieli – 3PG

Rozwiązaniem problemu, z jakim zmagają się firmy planując szkolenia dla farmaceutów jest wybór firmy, która zna się na ich prawidłowym przeprowadzeniu. W 3PG tworzymy szkolenia od lat, prelegenci podczas warsztatów i części szkoleniowej to farmaceuci praktycy, którzy nie tylko omawiają produkt i główne komunikaty do niego dopasowane, ale także praktycznie przygotowują przedstawiciela do komunikacji z farmaceutą. Przykuwamy szczególną uwagę do rozpoznania problemu, z jakim zmagają się przedstawiciele i dlaczego nie są postrzegani, jako partnerzy do rozmowy farmaceuty, aby móc wprowadzić skuteczne rozwiązanie. 

Rodzaje szkoleń dla przedstawicieli organizowane przez 3PG

W ramach naszych działań rekomendujemy przeprowadzenie dwóch rodzajów szkoleń, w zależności od preferencji firmy. 

Do głównych zalet szkolenia stacjonarnego należą: 

  1. umożliwia zwiększenie interakcji pomiędzy uczestnikami 
  2. jeszcze skuteczniejsze odwzorowanie sytuacji z apteki – bezpośredni kontakt z farmaceutą 
  3. możliwość przeszkolenia wszystkich przedstawicieli naraz  

Do głównych zalet szkoleń online zaliczyć możemy: 

  1. mniejsze koszty pośrednie organizacji szkolenia  
  2. brak konieczności skupienia przedstawicieli z całej polski w jednym miejscu 
  3. możliwość realizacji szkolenia w domowym zaciszu 

W czasie cyklówki warto postawić na szkolenie stacjonarne i wykorzystać możliwość przeszkolenia wszystkich przedstawicieli w jednym momencie, poza nią rekomendowaną formą jest wersja online. Przedstawiciel ma możliwość wziąć udział w szkoleniu z dowolnego miejsca. Brak presji czasu i ścisłego harmonogramu pozytywnie wpływa na możliwość pełnego skupienia podczas szkolenia.  

Harmonogram szkolenia dla przedstawicieli organizowanego przez 3PG

Każde ze szkoleń prowadzone przez 3PG składa się z wyraźnie wyodrębnionych sekcji, po których następuje krótka przerwa. Podział zawiera zarówno część teoretyczną, jak i praktyczną, by skutecznie utrwalić wiedzę przekazywaną farmaceutom. Na zakończenie przygotowywany jest także test sprawdzający wiedzę, w celu podsumowania omówionych zagadnień i zwrócenia uwagi na ewentualne braki.  

Program szkolenia realizowany przez naszą firmę zakłada: 

  1. Krótki wykład (10-30 minut)- z przedstawieniem cech produktu i kluczowych komunikatów. 
  2. Ćwiczenie (10-15 minut)– przedstawienie kluczowych komunikatów – prowadzący prosi co najmniej 2 osoby, aby przedstawili kluczowe komunikaty w 30 sekund i daje feedback. 
  3. Wątpliwości farmaceutów (10-15 minut)- Przedstawienie możliwych wątpliwości farmaceutów oraz właściwych argumentów, pozwalających je zaadresować. 
  4. Quiz (10-30 minut) – z wykorzystaniem gryrywalizacji  
  5. Część warsztatowa (45 minut-1,5 godziny)– przedstawiciele wykorzystują wiedzę zdobytą z materiałów oraz poprzednich części szkolenia uczestnicząc w case study farmaceutów posiadających różny poziom wiedzy na temat każdego produktu. Jest to kluczowa część szkolenia. 
  6. Podsumowanie (10-15 minut) – podsumowanie szkolenia. 

Szkolenie, które wpływa na zmiany postaw

Wybór odpowiedniego szkolenia, wpływającego na zmiany postaw przedstawicieli jest kluczowe. W 3PG stawiamy na to duży nacisk. Szczególnie poprzez udzielanie przedstawicielom feedbacku przez farmaceutów prowadzących szkolenie. Istotnym elementem naszych szkoleń jest część warsztatowa, co nie jest często spotykanym zabiegiem podczas organizacji szkoleń. Nie stawiamy tylko na pozyskanie wiedzy produktowej, ale także na jej praktyczne użytkowanie podczas wizyt w aptece.  

Po takim szkoleniu przedstawiciel nie tylko dowie się, jakie są kluczowe komunikaty, ale także jak rozmawiać z farmaceutą o produkcie, aby ten chciał go słuchać. Przedstawiciel uzyska wiedzę na temat tego co warto przekazać farmaceucie, a co jest zbędne.  

Inwestycja w wiedzę przedstawiciela – szkolenia produktowe

Przedstawiciel farmaceutyczny pełni rolę pomostu łączącego Twoją markę z farmaceutą, zadbaj o jego edukację, by jeszcze skuteczniej mógł przyczyniać się zwiększenia częstotliwości rekomendacji produktu Twojej marki. Jego wiedza to nie koszt, lecz inwestycja, która owocuje liczbą skutecznych rekomendacji. Szkolenie, które przyczynia się do zmiany postaw przedstawicieli przyczynia się także do nawiązania relacji między nim, a farmaceutom. Pozytywna relacja między tymi dwoma podmiotami to klucz do sukcesu Twojego produktu. 

Chcesz, aby twój przedstawiciel stał się partnerem do rozmowy farmaceuty? Wypełnij formularz na  https://3pg.pl/brief/, a my przekażemy mu wiedzę, jak skutecznie dotrzeć z komunikatem do pracowników aptek. 

Sprawdź nasze case study

Case study – Materiały edukacyjne dla producenta maści przeciwbólowych

Czytaj →

Case study – Program edukacyjny dla leku z wysoką zawartością magnezu​

Czytaj →

Case study – Kampania omnichannel dla leku przeciwbólowego

Czytaj →

Case study – Szkolenie dla przedstawicieli w formie online ​

Czytaj →

Case study – Nakład podręczników dla producenta leków przeciwbólowych

Czytaj →

Więcej wpisów

Jakie pytania zadajemy podczas badania ACR+A

Co osiągniesz dzięki metodologii ACR+A? Metodologia ACR+A to sposób tworzenia kampanii produktowej, który umożliwia osiągnięcie ...
Czytaj →

36% farmaceutów uważa, że nie otrzymują odpowiedniej wiedzy na temat produktów od Przedstawicieli – Dane 3PG

Wizyty Przedstawicieli w aptekach nie zawsze przynoszą pożądane efekty. Odpowiednie przygotowanie z zakresu wiedzy produktowej jest kluczem do dodarcia do farmaceuty.
Czytaj →
Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? - 3PG - wyjaśnia

Czy przedstawiciel może być partnerem w rozmowie z farmaceutą? – 3PG wyjaśnia

Wizyty przedstawicielskie to istotny element promocji produktu. Ale czy takie działanie jest skuteczne? Co zrobić, aby farmaceuta chciał dowiedzieć się czegoś więcej? Czy przedstawiciel farmaceutyczny ...
Czytaj →