case study
Nakład podręczników dla producenta żywności specjalistycznej

o kliencie
Twórca produktów żywieniowych
Klientem jest firma zajmująca się opieką żywieniową, będąca podmiotem należącym do międzynarodowego przedsiębiorstwa żywieniowego. Firma posiada w portfolio wiele preparatów wspomagających dietę i rozwój żywieniowy dzieci i dorosłych. Specjalizuje się w produktach leczniczych i odżywkach dla niemowląt oraz żywieniu medycznym.
Wyzwanie
Promocja wielu produktów w jednym podręczniku
Firma posiada szerokie portfolio produktów żywieniowych. Wyzwaniem było zaprezentowanie wszystkich produktów firmy w jednym podręczniku z jednoczesnym wskazaniem właściwości poszczególnych preparatów. Zależało nam na stworzeniu materiału edukacyjnego, który jednocześnie zawierałby porównanie kilku preparatów, ale jednocześnie był obszernym zbiorem wiedzy na temat choroby.
Rozwiązanie
Reklama w podręczniku Wydawnictwa Farmaceutycznego
Naszą rekomendacją był zakup nakładu podręcznika Pacjent onkologiczny z perspektywy farmaceuty, który następnie mógłby zostać oklejony reklamą produktu. Podręcznik stanowi wartościowy i długotrwały prezent dla farmaceuty. Dodatkowo w książce został umieszczony rozdział poświęcony porównaniu różnych preparatów odżywczych, w tym produktów firmy.
Wydawnictwo Farmaceutyczne cieszy się ogromnym zaufaniem wśród farmaceutów. Materiał reklamowy w formie podręcznika to długotrwała forma promocji i jednocześnie cenne źródło wiedzy.
Proces
Proces tworzenia podręcznika
Firma dokonała zakupu nakładu podręcznika Pacjent
onkologiczny z perspektywy farmaceuty, który następnie został oklejony
naklejką producenta. Reklama została przygotowana przez firmę i dotyczyła jednego z produktów marki – napoju proteinowego.
Podręcznik zawierał także porównanie preparatów odżywczych dla pacjentów onkologicznych co stanowiło doskonałe dopełnienie reklamy.

Reklama produktu w postaci widocznej naklejki
Podręcznik został oklejony reklamą marki oraz produktu. Dzięki temu farmaceuci nawet po upływie dłuższego czasu od otrzymania upominku, sięgając po podręcznik, wiedzieli od kogo otrzymali wartościowy prezent edukacyjny. Firma zyskała materiał marketingowy z długim terminem ważności i jednocześnie wzmocniła swój wizerunek.



Wspomnienie produktów w treści książki
Wydawnictwo Farmaceutyczne to pierwsze w Polsce wydawnictwo skierowane bezpośrednio do pracowników aptek, cieszące się dużym zaufaniem wśród farmaceutów. Treści zawarte w podręcznikach są obiektywne, tworzone przez farmaceutów praktyków, w języku przystępnym dla odbiorców treści. Publikacja porównania preparatów firmy w podręczniku stanowiła dodatkowe wyróżnienie, ponieważ produkty znalazły się na liście polecanych preparatów żywieniowych dla pacjentów onkologicznych.

REZULTAT
Utrwalenie pozytywnego wizerunku marek
Rezultatem poczynionych działań było wyposażenie pracowników aptek podczas wizyt przedstawicielskich w wysokiej jakości materiały edukacyjne wraz z widoczną reklamą sponsora. Dodatkowo wpływ na postrzeganie marki w oczach farmaceutów i promocja wszystkich wymienionych produktów.
Porozmawiajmy o tym, jak możemy pomóc Ci zwiększyć rekomendację Twojego produktu wśród farmaceutów.
