case study
Nakład podręczników dla polskiej sieci aptek

o kliencie
Polska sieć aptek o ugruntowanej pozycji na rynku
Polska sieć aptek zgłosiła zainteresowanie zamówieniem podręczników na temat Vademecum Farmaceutyczne Ból z perspektywy farmaceuty. Sieci zależało na wyposażeniu farmaceutycznych biblioteczek w swoich punktach oraz wsparciu pracowników w codziennej pracy.
Wyzwanie
Promocja wielu produktów w jednym podręczniku
Wyzwaniem, z jakim musieliśmy się zmierzyć, było uzupełnienie farmaceutycznych biblioteczek sieci, posiadając jednocześnie ograniczenia budżetowe. Naszym oraz klienta celem było dostarczenie cennych źródeł wiedzy pracownikom aptek.
Rozwiązanie
Stworzenie projektu Zeszyty apteczne
Zaproponowanym rozwiązaniem był zakup wybranego podręcznika zawierającego reklamy firm farmaceutycznych. Książka zawierała reklamę graficzną leku stosowanego w leczeniu objawów zespołu jelita drażliwego oraz reklamę w formie tekstowej – „Miejsce *** w leczeniu bólu na tle innych NLPZ” autorstwa dr n. med. Agnieszki Sekowskiej.
Dzięki umieszczeniu reklam w podręczniku, przy niezmienionej treści i wartości edukacyjnej, sieć aptek miała możliwość wyposażenia aptek w materiały edukacyjne niezbędne podczas pracy za pierwszym stołem.
Proces
Proces tworzenia podręcznika
Sieć aptek dokonała zakupu Vademecum wraz z reklamami w formie graficznej i w formie tekstowej odróżniającej się od treści książki. Na okładce widniało oznaczenie „Dodruk dla: LOGO_FIRMY.” Każdy zamówiony nakład został dostarczony we wskazane miejsce odbioru.

Reklama graficzna pomiędzy treściami podręcznika
Zawartość podręcznika wzbogacona o wizualną prezentację produktu wpłynęła zarówno na korzyść firmy, której reklama znalazła się w materiałach edukacyjnych pracowników sieci, jak i samej sieci, która otrzymała możliwość zakupu podręcznika w niższej cenie. Dzięki temu farmaceuci pamiętają od kogo otrzymali merytoryczny prezent w postaci podręcznika a firma wzmacnia wizerunek marki.



Reklama tekstowa w dedykowanym nakładzie
Podręczniki Wydawnictwa Farmaceutycznego cieszą się aprobatą zarówno sieci aptecznych, jak i farmaceutów. Niezależnie od współpracy z firmą materiał edukacyjny jest w pełni obiektywny, a reklama w formie tekstowej stanowi uzupełnienie informacji na temat leku i schorzenia omawianego w podręczniku.
Wsparcie sieci aptek połączone z działaniami promocyjnymi opartymi na zawarciu reklamy w formie tekstowej w podręczniku buduje wizerunek marki, ale też omawianego produktu.

REZULTAT
Wyposażenie farmaceutycznych biblioteczek
Sieć aptek wyposażyła swoje biblioteczki w materiały niezbędne farmaceutom do codziennej pracy oraz wspierające ich rozwój. Reklamy pozwoliły na obniżenie kosztów, jakie musiałaby ponieść musiała sieć, a firma zyskała zarówno przestrzeń reklamową, jak i w oczach farmaceutów wizerunkową.
Porozmawiajmy o tym, jak możemy pomóc Ci zwiększyć rekomendację Twojego produktu wśród farmaceutów.
