case study
Kampania produktowa dla leku przeciwbólowego

o Produkcie
Lek przeciwbólowy i przeciwgorączkowy z diklofenakiem
Klient chciał ponownie zbudować świadomość na temat produktu w kategorii leków przeciwbólowych oraz przeciwgorączkowych. Poszukiwał kanałów komunikacji z farmaceutami, poprzez które nauczyliby się go rekomendować.
Lek, którego substancją czynną jest diklofenak, stosuje się w leczeniu bólu i stanów gorączkowych. Informację tę klient chciał przekazać i utrwalić w umysłach farmaceutów.
Wyzwanie
Przekonanie farmaceuty do rekomendacji produktu
- Głównym wyzwaniem w przeprowadzonej kampanii było przekonanie farmaceutów o bezpieczeństwie stosowania leku przeciwbólowego w doraźnym leczeniu bólu oraz gorączki. Dodatkowo klientowi zależało na pokazaniu farmaceutom wiedzy na temat przewag konkurencyjnych preparatu na tle innych leków przeciwbólowych i przeciwgorączkowych.
- Substancja czynna zawarta w leku kojarzona była z lekami na receptę. Klientowi zależało na przekonaniu farmaceutów o skuteczności leku w dawce kilkukrotnie niższej niż zawartej w lekach RX.
Rozwiązanie
Publikacja materiałów edukacyjnych na portalu opieka.farm
Naszą rekomendacją było przeprowadzenie kampanii produktowej marki, z której farmaceuci dowiedzieliby się o bezpieczeństwie stosowania diklofenaku doustnie oraz nauczyli się jak go rekomendować odpowiednim pacjentom.
W ramach kampanii zaproponowaliśmy stworzenie oraz promocję dwóch materiałów promujących produkt:
- Wideo – Co warto przekazać pacjentowi?
- Artykuł – Case study „Kobieta z bólem krzyża – Case study”
Proces
Proces tworzenia kampanii
Pierwszym etapem naszych działań było stworzenie materiałów marketingowych w postaci artykułu i wideo. Treść artykułu stworzona była przez farmaceutów praktyków, twórców podręczników dla farmaceutów. Wideo zostało nagrane w naszym wewnątrz firmowym studio, z udziałem farmaceuty praktyka, który w praktyczny sposób omawiał zagadnienie związane z rekomendacją preparatu.
Kolejnym etapem kampanii było przeprowadzenie badania, przed rozpoczęciem kampanii. Następnie rozpoczęta została publikacja na portalu opieka.farm po wcześniejszej akceptacji przez klienta.
Kluczowym elementem procesu tworzenia kampanii był także promocja. Działania marketingowe poprowadzone zostały przy użyciu kilku narzędzi oraz różnych metod dotarcia do farmaceutów.
Po jej zakończeniu przeprowadzone zostało badanie po kampanii. Raport na zakończenie kampanii został przekazany klientowi wraz z opracowaniem.

Promocja w wielu kanałach dotarcia
Promocja materiałów marketingowych stworzonych dla klienta obejmowała publikację na największym portalu edukacyjnym dla farmaceutów, a także publikację postów na Facebooku powiązanym z portalem - „Porozmawiajmy o opiece farmaceutycznej”. Posty obejmowały zarówno płatne reklamy, jak i klasyczne treści informacyjne. Dodatkowo w celach promocyjnych wykorzystany został Instagram oraz grupa na Facebooku.
W ramach działań marketingowych artykuł został opublikowany także w naszym czasopiśmie Goniec Apteczny, a kampania mailingowa i newsletter dotarły bezpośrednio do klientów z naszej bazy. Nie zabrakło także promocji w formie graficznej. Banery na portalu opieka.farm cieszą się wysoką skutecznością i przykuwają uwagę czytelników.



Szeroki zasięg treści
Kampania osiągnęła ponad dwukrotnie większy zasięg niż został
założony na początku kampanii. Treści przygotowane przez redaktorów praktyków cieszyły się ogromną popularnością na portalu, co potwierdza odnotowana skuteczność.
Portal opieka.farm to największy portal edukacyjny dla farmaceutów, który jest chętnie odwiedzany przez pracowników aptek. Cieszy się zaufaniem wśród farmaceutów, a treści na nim publikowane uznawane są wartościowe i wiarygodne.

Skuteczność
Przekonanie farmaceuty do rekomendacji produktu
Przeprowadzona kampanii kampania wygenerowała 231 761 impresji oraz 24 455 odsłon, co stanowi 222% ich deklarowanej ilości.
Artykuł osiągnął 154 161 impresji oraz 16 222 odsłony.
Wideo wygenerowało 77 600 impresji oraz 8 233 odsłony.
Skuteczność kampanii potwierdzona została badaniem przeprowadzonym przed i po kampanii, które jednoznacznie potwierdziło wzrost świadomości wśród farmaceutów na temat produktu.
Po kampanii aż 84% respondentów było przekonanych, że promowany produkt jest bezpieczny i aż 21% więcej osób jest zdecydowana, że promowany produkt warto polecać na ból krzyża. Dla aż 88% osób badanych promowany produkt byłby ich pierwszym wyborem.
REZULTAT
Odświeżenie marki w oczach farmaceutów
Rezultatem podjętych działań było stworzenie materiałów, które wpłynęły na rozpoznawalność produktu wśród farmaceutów oraz przyczyniły się do jego rekomendacji. Po przeprowadzonej kampanii farmaceuci deklarowali znajomość substancji oraz chęć jej rekomendacji.
Porozmawiajmy o tym, jak możemy pomóc Ci zwiększyć rekomendację Twojego produktu wśród farmaceutów.
