case study
Kampania dla leku probiotycznego

o kliencie
Firma poszukująca niestandardowych narzędzi promocji produktu
Firma szukała niestandardowych narzędzi, które pozwoliłyby promować lek probiotyczny polecany do stosowania w leczeniu biegunek infekcyjnych oraz w zapobieganiu biegunkom podróżnym i związanym z żywieniem dojelitowym.
Klientowi zależało na dotarciu z komunikatem do pracowników aptek na danym obszarze i stopniowym budowaniu pełnego przekazu na temat produktu w umysłach farmaceutów. Komunikat miał wybrzmieć 7 razy, aby utrwalić się w świadomości pracowników aptek.
Wyzwanie
Dotarcie z komunikatem do farmaceutów z wybranych obszarów Polski
Do głównych wyzwań, z którymi musieliśmy się zmierzyć w ramach promocji produktu, należały:
- Wybór narzędzia, które zapewni celowane dotarcie do pracowników aptek na konkretnym obszarze
- Dotarcie z każdym komunikatem marketingowym 7 razy
Rozwiązanie
Promocja treści umieszczonych na portalu z wykorzystaniem narzędzi geolokalizacyjnych
Naszą rekomendacją była promocja treści przy pomocy narzędzi opartych na geolokalizacji, dzięki czemu farmaceuci w konkretnych rejonach kraju mieli możliwość zetknąć się z jednym komunikatem 7 razy.
Za pomocą narzędzi targetujących zbudowaliśmy pełen przekaz produktu, jednocześnie badając istotność komunikatów wśród farmaceutów. Zarekomendowaliśmy publikację treści na portalu opieka.farm z uwagi na szersze możliwości analityczne.
Proces
Proces tworzenia kampanii
Proces opierał się na przygotowaniu przez graficzkę siedmiu bannerów z indywidualnymi hasłami marketingowymi dla każdego miasta, do którego miał być kierowany komunikat.
Następnie banery zostały przesłane do akceptacji dla klienta. Po otrzymaniu akceptacji dział IT stworzył dedykowany serwis dla produktu. Ostatnim krokiem była publikacja banerów oraz wysyłka do klienta linku do portalu. Publikacja została zwieńczona przygotowanym raportem i omówieniem wraz z klientem wyników kampanii.

Utrwalenie komunikatu w umysłach farmaceutów
Dzięki zastosowaniu narzędzi, pozwalających na dostarczenie komunikatu marketingowego do farmaceutów siedmiokrotnie, komunikat został jeszcze lepiej utrwalony w umysłach pracowników aptek. Podjęte działania przyczyniły się do zwiększenia rozpoznawalności produktu i cieszyły się wysoką skutecznością.



Wykorzystanie narzędzi geolokalizacyjnych
Dzięki wykorzystaniu narzędzi geolokalizacyjnych klient otrzymał statystyki, na podstawie których mógł wywnioskować, który komunikat okazał się najskuteczniejszy w komunikacji do pracowników aptek. Geolokalizacja umożliwiła poznanie statystyk dotyczących farmaceutów z poszczególnych miast, którzy po kliknięciu baneru zostali przekierowani na stronę.

REZULTAT
Utrwalenie komunikatów marketingowych w umysłach farmaceutów
Rezultatem podjętych działań było utrwalanie komuników marketingowych w umysłach farmaceutów. Najskuteczniejszy komunikat dotarł ponad 7 razy do pojedynczego użytkownika portalu.
Liczba sesji portal opieka.farm w trzecim kwartale 2022 roku wyniosła 162 139 na urządzeniach mobilnych, 77 682 na urządzeniach desktopowych oraz 1 707 na tablecie.
Produkt stał się bardziej rozpoznawalny przez pracowników aptek, którym jednocześnie uświadomiono, jak istotne jest stosowanie probiotyków podczas antybiotykoterapii.
Porozmawiajmy o tym, jak możemy pomóc Ci zwiększyć rekomendację Twojego produktu wśród farmaceutów.
