fbpx

case study

Kampania dla leku probiotycznego

o kliencie

Firma poszukująca niestandardowych narzędzi promocji produktu

Firma szukała niestandardowych narzędzi, które pozwoliłyby promować lek probiotyczny polecany do stosowania w leczeniu biegunek infekcyjnych oraz w zapobieganiu biegunkom podróżnym i związanym z żywieniem dojelitowym.

Klientowi zależało na dotarciu z komunikatem do pracowników aptek na danym obszarze i stopniowym budowaniu pełnego przekazu na temat produktu w umysłach farmaceutów. Komunikat miał wybrzmieć 7 razy, aby utrwalić się w świadomości pracowników aptek.

Wyzwanie

Dotarcie z komunikatem do farmaceutów z wybranych obszarów Polski

Do głównych wyzwań, z którymi musieliśmy się zmierzyć w ramach promocji produktu, należały:

  • Wybór narzędzia, które zapewni celowane dotarcie do pracowników aptek na konkretnym obszarze
  • Dotarcie z każdym komunikatem marketingowym 7 razy

Rozwiązanie

Promocja treści umieszczonych na portalu z wykorzystaniem narzędzi geolokalizacyjnych

Naszą rekomendacją była promocja treści przy pomocy narzędzi opartych na geolokalizacji, dzięki czemu farmaceuci w konkretnych rejonach kraju mieli możliwość zetknąć się z jednym komunikatem 7 razy.

Za pomocą narzędzi targetujących zbudowaliśmy pełen przekaz produktu, jednocześnie badając istotność komunikatów wśród farmaceutów. Zarekomendowaliśmy publikację treści na portalu opieka.farm z uwagi na szersze możliwości analityczne. 

Proces

Proces tworzenia kampanii

Proces opierał się na przygotowaniu przez graficzkę siedmiu bannerów z indywidualnymi hasłami marketingowymi dla każdego miasta, do którego miał być kierowany komunikat.

Następnie banery zostały przesłane do akceptacji dla klienta. Po otrzymaniu akceptacji dział IT stworzył dedykowany serwis dla produktu. Ostatnim krokiem była publikacja banerów oraz wysyłka do klienta linku do portalu. Publikacja została zwieńczona przygotowanym raportem i omówieniem wraz z klientem wyników kampanii.

Projekt bez tytułu (5) — kopia

Utrwalenie komunikatu w umysłach farmaceutów

Dzięki zastosowaniu narzędzi, pozwalających na dostarczenie komunikatu marketingowego do farmaceutów siedmiokrotnie, komunikat został jeszcze lepiej utrwalony w umysłach pracowników aptek. Podjęte działania przyczyniły się do zwiększenia rozpoznawalności produktu i cieszyły się wysoką skutecznością.

Projekt bez tytułu (5) — kopia

Wykorzystanie narzędzi geolokalizacyjnych

Dzięki wykorzystaniu narzędzi geolokalizacyjnych klient otrzymał statystyki, na podstawie których mógł wywnioskować, który komunikat okazał się najskuteczniejszy w komunikacji do pracowników aptek. Geolokalizacja umożliwiła poznanie statystyk dotyczących farmaceutów z poszczególnych miast, którzy po kliknięciu baneru zostali przekierowani na stronę.

REZULTAT

Utrwalenie komunikatów marketingowych w umysłach farmaceutów

Rezultatem podjętych działań było utrwalanie komuników marketingowych w  umysłach farmaceutów. Najskuteczniejszy komunikat dotarł ponad 7 razy do pojedynczego użytkownika portalu.

Liczba sesji portal opieka.farm w trzecim kwartale 2022 roku wyniosła 162 139 na urządzeniach mobilnych, 77 682 na urządzeniach desktopowych  oraz 1 707 na tablecie. 

Produkt stał się bardziej rozpoznawalny przez pracowników aptek, którym jednocześnie uświadomiono, jak istotne jest stosowanie probiotyków podczas antybiotykoterapii.

Porozmawiajmy o tym, jak możemy pomóc Ci zwiększyć rekomendację Twojego produktu wśród farmaceutów. ​

strona-3PG-grafiki-9-3.png
Szczególnie interesuje mnie:(wymagane)
Zgoda(wymagane)
To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.

Więcej

Poznaj pozostałe case study naszych klientów

Case study – Kampania dla leku probiotycznego

Czytaj →

Case study – Dedykowany nakład podręcznika dla firmy farmaceutycznej

Czytaj →

Case study – Kampania omnichannel dla leku przeciwbólowego

Czytaj →

Subskrybuj newsletter #knowledgedelivered.

Zapisz się, by otrzymać darmowy dostęp do naszego autorskiego e-book'a - Dotarcie do farmaceutów. Zyskaj wiedzę, która daje przewagę w docieraniu do farmaceutów

Twoje imię(wymagane)
Zgoda(wymagane)
Scroll to Top