case study
Interaktywne szkolenie dla twórcy cyklów spotkań dla farmaceutów

o kliencie
Twórca cyklu spotkań dla farmaceutów
Klient poszukiwał nowych sposobów przekazania wiedzy na temat substancji, które zawarte były w preparatach marki podczas cyklu spotkań z farmaceutami w 3 miastach w Polsce. Klientowi zależało, aby substancje te zostały omówione w kontekście opieki farmaceutycznej.
Wyzwanie
Zaktywizowanie farmaceutów podczas wydarzenia
Głównym wyzwaniem dla klienta było:
- Zbudowanie i utrzymanie wysokiego zainteresowania farmaceutów spotkaniem,
- Przekazanie wiedzy farmaceutom na temat substancji zawartych w preparatach w atrakcyjny sposób,
- Zweryfikowanie wśród farmaceutów przekazanej wiedzy podczas spotkania.
Rozwiązanie
Przeprowadzenie interaktywnego szkolenia
Zaproponowanym rozwiązaniem było przeprowadzenie interaktywnego szkolenia z głosowaniem przez farmaceutów, w którego trakcie zostały przedstawione 3 przypadki. Na każdy przypadek składał się wstęp teoretyczny, interaktywna scenka w aptece oraz kompleksowe omówienie przypadku. Przewidzianą dodatkową formą aktywizacji była nagroda dla 3 najlepszych osób, które wygrały zestaw podręczników Wydawnictwa Farmaceutycznego.
Proces
Proces przygotowania interaktywnego case study
Koncepcja przygotowana przez 3PG obejmowała program interaktywnych case study z prezentacją nagrań różnych sytuacji z apteki, związanych z umiejętnym i nieumiejętnym wywiadem prowadzonym przez personel apteki.
- Pierwsze szkolenie z cyklu odbyło się 19 listopada w Krakowie, w hotelu Qubus przy ulicy Nadwiślańskiej 6.
- Kolejne warsztaty zostały przeprowadzone tydzień później, 26 listopada w Warszawie, w hotelu Sound Garden na ulicy Żwirki i Wigury 18.
- Ostatni warsztat odbył się 3 grudnia w Gdańsku, w Filharmonii Bałtyckiej przy ulicy Ołowianka 1.
Szkolenie aktywizowało farmaceutów biorących w nim udział poprzez głosowanie przy użyciu urządzeń mobilnych. Tematyka wykładów była absorbująca i nastawiona na pomoc farmaceutom podczas codziennej pracy.

Interaktywna forma szkolenia
Szkolenia organizowane w formie aktywizacyjnej farmaceutów przyczyniają się do lepszego utrwalenia informacji w umysłach farmaceutów. Szkolenie cechuje się większą atrakcyjnością, a informacje w nim zawarte chętniej przyswajane są przez farmaceutów.
Interaktywna formuła cieszy się aprobatą pracowników aptek, którzy chętnie uczestniczą w omawianym case study. Jest to atrakcyjna alternatywa dla klasycznego wykładu.



Aktywizacja farmaceutów
Głosowanie przy użyciu urządzeń mobilnych jest dodatkową formą zaktywizowania pracowników aptek, którzy czują się częścią szkolenia i mają możliwość wykazania się podczas jego trwania. Dodatkowa zachęta do uczestniczenia w quizie w postaci atrakcyjnych nagród przygotowanych przez Wydawnictwo farmaceutyczne przyczyniła się do zbudowania pozytywnego wizerunku firmy dbającej o farmaceutów.

REZULTAT
Utrwalenie wiedzy produktowej w umysłach farmaceutów.
Rezultatem przeprowadzonych szkoleń była edukacja farmaceutów przybyłych na wydarzenie oraz utrwalenie wiedzy produktowej.
Aktywna forma wykładu, oparta na prawdziwych przykładach z apteki pozwoliła na jeszcze lepsze omówienie substancji zawartych w wybranych preparatach.
Porozmawiajmy o tym, jak możemy pomóc Ci zwiększyć rekomendację Twojego produktu wśród farmaceutów.
