fbpx

case study

Kampania dla produktów odżywczych

o kliencie

Twórca napojów odżywczych dla pacjentów onkologicznych

Klientem jest firma będąca dostawcą produktów i usług dializacyjnych w szpitalach oraz w stacjonarnej i ambulatoryjnej opiece medycznej. 

Firma posiada w portfolio wiele preparatów wspomagających dietę i rozwój żywieniowy osób wymagających żywienia specjalistycznego. Produkt, którego dotyczy omawiana kampania, należy do linii preparatów żywieniowych zalecanych dla wsparcia żywienia pacjentów onkologicznych. 

Wyzwanie

Przekonanie farmaceutów do rekomendacji produktu

Głównym wyzwaniem związanym z promocją produktu było przekonanie farmaceutów do słuszności rekomendacji preparatu pacjentom onkologicznym. 

Farmaceuci nie kwestionują konieczności stosowania odpowiedniej diety u pacjenta onkologicznego, jednak mają niską świadomość istnienia takich produktów, a jeszcze mniejszą wiedzę, komu i kiedy takie preparaty polecać i czy mogą to robić bez konsultacji z lekarzem.

 

Rozwiązanie

Stworzenie treści, które wpłyną na skuteczną rekomendację

Naszą rekomendacją było dostarczenie materiałów, dzięki którym farmaceuta zostanie przekonany do zasadności rekomendacji preparatu klienta pacjentom onkologicznym. Celem kampanii było zaprezentowanie preparatu klienta jako preparat pierwszego wyboru podczas rekomendacji dla pacjenta onkologicznego. 

Realizacje celu umożliwić miały następujące formaty:

  1. Banner
  2. Artykuł – Wyjaśniamy!
  3. Mailing z doniesieniem
  4. Ścieżka rekomendacji
  5. Case study
  6. Wideo – co warto przekazać pacjentowi

Proces

Proces tworzenia treści na platformę klienta

Proces stworzenia materiałów edukacyjnych na platformę firmy farmaceutycznej obejmował: wybór tematów treści, ustalenie terminów przekazania draftów klientowi oraz stworzenie przez redaktorów wytypowanych materiałów. Zaakceptowane treści po wprowadzonych uwagach przekazane zostały do publikacji na platformie opieka.farm. 

Nasza rekomendacja oparta była na 3 promowanych komunikatach:

  1. Zmniejszanie ryzyka powikłań związanych z
    leczeniem operacyjnym
  2. Pomaga skrócić pobyt w szpitalu i przyspieszyć
    powrót do zdrowia
  3. Jest klinicznie wolny od laktozy i glutenu, więc
    i bezpieczny dla alergików.

Gwarantowany zasięg każdego komunikatu wynosił co najmniej 10 000
odsłon w ramach 9-miesięcznej kampanii. 

Projekt bez tytułu (5) — kopia

Treści tworzone przez specjalistów

Treści tworzone są przez redaktorów praktyków pod okiem Dyrektora ds. Naukowych - Konrada Tuszyńskiego. Proces ich przygotowania jest wymagający. W 3PG przykładamy ogromną uwagę do jakości oraz zgodności z aktualnymi badaniami prezentowanych treści. Artykuły tworzone przez specjalistów, którzy sami pracują za pierwszym stołem, uznawane są przez farmaceutów za bardziej wiarygodne i nastawione na realne potrzeby pracowników aptek.

Dzięki temu, że wszystkie materiały tworzone są w ramach ustalonego schematu oraz w ramach standardu PCS klient zyskuje pewność, że otrzymuje materiał najwyższej jakości. Standard PCS zakłada tworzenie opracowań na podstawie aktualnych i najbardziej wiarygodnych dowodów naukowych według medycyny opartej na faktach (EBM).

Projekt bez tytułu (5) — kopia

Różnorodne formaty dopasowane do potrzeb pracowników aptek

W ramach kampanii oferujemy przygotowanie treści w różnych formatach. Dzięki czemu farmaceuta ma możliwość zapoznania się z informacjami produktowymi w różny sposób, przy użyciu różnorodnych kanałów komunikacji.

Pracownicy aptek chętnie odwiedzają platformy dla farmaceutów, które poza wartością marketingową niosą ze sobą wartość edukacyjną. Taką platformą jest właśnie opieka.farm. Na portalu farmaceuta znaleźć może szereg informacji niezbędnych do pracy za pierwszym stołem.

REzultat

Przekonanie farmaceuty do rekomendacji produktu

Treści przygotowane na platformę edukacyjną zyskały popularność wśród farmaceutów odwiedzających portal. Osiągnęliśmy wynik 271 269 impresji oraz zasięg w wysokości 29 485 odsłonco daje 163% deklarowanego wyniku

Największym zainteresowaniem wśród farmaceutów cieszyły się treści: 

  1. Artykuł: W czym produkt jest lepszy od innych preparatów na rynku? – Wyjaśniamy!
  2. Wideo: Protein Drink – Co warto przekazać pacjentowi?

W ramach kampanii artykuły w niej wykorzystane uzyskały 206 265 impresji, natomiast wideo 65 004 wyświetleń. 

PODSUMOWANIE

Zwiększona rozpoznawalność produktu

Rezultatem podjętych działań było osiągnięcie wysokiego poziomu dotarcia do farmaceutów z komunikatami marketingowymi, co potwierdza przeprowadzone badanie przed i po kampanii.

Najczęstszą odpowiedzią na pytanie o godne polecenia preparaty odżywcze dla pacjentów onkologicznych był preparat konkurencji. Natomiast po przeprowadzonej kampanii wzrosła pozycja preparatu klienta względem preparatu konkurencji.  

Dodatkowo kampania dostarczyła wiedzy na temat tego, jak ważne jest białko w diecie pacjenta onkologicznego, na co wskazywało częstsze przywoływanie przez farmaceutów napoju klienta z dodatkową ilością białka. 

Porozmawiajmy o tym, jak możemy pomóc Ci zwiększyć rekomendację Twojego produktu wśród farmaceutów. ​

strona-3PG-grafiki-9-3.png
Szczególnie interesuje mnie:(wymagane)
Zgoda(wymagane)
To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.

Więcej

Poznaj pozostałe case study naszych klientów

Case study – Nakład podręczników dla producenta leków przeciwbólowych

Czytaj →

Case study – Podręczniki z naklejką reklamową dla producenta żywności specjalistycznej

Czytaj →

Case study – Program edukacyjny dla leku z wysoką zawartością magnezu​

Czytaj →

Subskrybuj newsletter #knowledgedelivered.

Zapisz się, by otrzymać darmowy dostęp do naszego autorskiego e-book'a - Dotarcie do farmaceutów. Zyskaj wiedzę, która daje przewagę w docieraniu do farmaceutów

Twoje imię(wymagane)
Zgoda(wymagane)
Scroll to Top