case study
Kampania dla produktów odżywczych

o kliencie
Twórca napojów odżywczych dla pacjentów onkologicznych
Klientem jest firma będąca dostawcą produktów i usług dializacyjnych w szpitalach oraz w stacjonarnej i ambulatoryjnej opiece medycznej.
Firma posiada w portfolio wiele preparatów wspomagających dietę i rozwój żywieniowy osób wymagających żywienia specjalistycznego. Produkt, którego dotyczy omawiana kampania, należy do linii preparatów żywieniowych zalecanych dla wsparcia żywienia pacjentów onkologicznych.
Wyzwanie
Przekonanie farmaceutów do rekomendacji produktu
Głównym wyzwaniem związanym z promocją produktu było przekonanie farmaceutów do słuszności rekomendacji preparatu pacjentom onkologicznym.
Farmaceuci nie kwestionują konieczności stosowania odpowiedniej diety u pacjenta onkologicznego, jednak mają niską świadomość istnienia takich produktów, a jeszcze mniejszą wiedzę, komu i kiedy takie preparaty polecać i czy mogą to robić bez konsultacji z lekarzem.
Rozwiązanie
Stworzenie treści, które wpłyną na skuteczną rekomendację
Naszą rekomendacją było dostarczenie materiałów, dzięki którym farmaceuta zostanie przekonany do zasadności rekomendacji preparatu klienta pacjentom onkologicznym. Celem kampanii było zaprezentowanie preparatu klienta jako preparat pierwszego wyboru podczas rekomendacji dla pacjenta onkologicznego.
Realizacje celu umożliwić miały następujące formaty:
- Banner
- Artykuł – Wyjaśniamy!
- Mailing z doniesieniem
- Ścieżka rekomendacji
- Case study
- Wideo – co warto przekazać pacjentowi
Proces
Proces tworzenia treści na platformę klienta
Proces stworzenia materiałów edukacyjnych na platformę firmy farmaceutycznej obejmował: wybór tematów treści, ustalenie terminów przekazania draftów klientowi oraz stworzenie przez redaktorów wytypowanych materiałów. Zaakceptowane treści po wprowadzonych uwagach przekazane zostały do publikacji na platformie opieka.farm.
Nasza rekomendacja oparta była na 3 promowanych komunikatach:
- Zmniejszanie ryzyka powikłań związanych z
leczeniem operacyjnym - Pomaga skrócić pobyt w szpitalu i przyspieszyć
powrót do zdrowia - Jest klinicznie wolny od laktozy i glutenu, więc
i bezpieczny dla alergików.
Gwarantowany zasięg każdego komunikatu wynosił co najmniej 10 000
odsłon w ramach 9-miesięcznej kampanii.

Treści tworzone przez specjalistów
Treści tworzone są przez redaktorów praktyków pod okiem Dyrektora ds. Naukowych - Konrada Tuszyńskiego. Proces ich przygotowania jest wymagający. W 3PG przykładamy ogromną uwagę do jakości oraz zgodności z aktualnymi badaniami prezentowanych treści. Artykuły tworzone przez specjalistów, którzy sami pracują za pierwszym stołem, uznawane są przez farmaceutów za bardziej wiarygodne i nastawione na realne potrzeby pracowników aptek.
Dzięki temu, że wszystkie materiały tworzone są w ramach ustalonego schematu oraz w ramach standardu PCS klient zyskuje pewność, że otrzymuje materiał najwyższej jakości. Standard PCS zakłada tworzenie opracowań na podstawie aktualnych i najbardziej wiarygodnych dowodów naukowych według medycyny opartej na faktach (EBM).



Różnorodne formaty dopasowane do potrzeb pracowników aptek
W ramach kampanii oferujemy przygotowanie treści w różnych formatach. Dzięki czemu farmaceuta ma możliwość zapoznania się z informacjami produktowymi w różny sposób, przy użyciu różnorodnych kanałów komunikacji.
Pracownicy aptek chętnie odwiedzają platformy dla farmaceutów, które poza wartością marketingową niosą ze sobą wartość edukacyjną. Taką platformą jest właśnie opieka.farm. Na portalu farmaceuta znaleźć może szereg informacji niezbędnych do pracy za pierwszym stołem.
REzultat
Przekonanie farmaceuty do rekomendacji produktu
Treści przygotowane na platformę edukacyjną zyskały popularność wśród farmaceutów odwiedzających portal. Osiągnęliśmy wynik 271 269 impresji oraz zasięg w wysokości 29 485 odsłon, co daje 163% deklarowanego wyniku.
Największym zainteresowaniem wśród farmaceutów cieszyły się treści:
- Artykuł: W czym produkt jest lepszy od innych preparatów na rynku? – Wyjaśniamy!
- Wideo: Protein Drink – Co warto przekazać pacjentowi?
W ramach kampanii artykuły w niej wykorzystane uzyskały 206 265 impresji, natomiast wideo 65 004 wyświetleń.
PODSUMOWANIE
Zwiększona rozpoznawalność produktu
Rezultatem podjętych działań było osiągnięcie wysokiego poziomu dotarcia do farmaceutów z komunikatami marketingowymi, co potwierdza przeprowadzone badanie przed i po kampanii.
Najczęstszą odpowiedzią na pytanie o godne polecenia preparaty odżywcze dla pacjentów onkologicznych był preparat konkurencji. Natomiast po przeprowadzonej kampanii wzrosła pozycja preparatu klienta względem preparatu konkurencji.
Dodatkowo kampania dostarczyła wiedzy na temat tego, jak ważne jest białko w diecie pacjenta onkologicznego, na co wskazywało częstsze przywoływanie przez farmaceutów napoju klienta z dodatkową ilością białka.

Porozmawiajmy o tym, jak możemy pomóc Ci zwiększyć rekomendację Twojego produktu wśród farmaceutów.
